חננאל דיב
חננאל דיב

"נצא להפגנת ענק": יו"ר ועד שכונת עלייה נאבק בתוכנית פינוי בינוי בשכונה

החברה היזמית י.א.ל.ה מתחמים בע"מ מבקשת לבצע פרויקט פינוי בינוי ברחוב קפלנסקי 7 א' בשכונה. יו"ר הוועד חננאל דיב: "אנחנו לא הקורבן של היזמים"

פורסם בתאריך: 20.7.17 13:11

יו"ר ועד שכונת עלייה בכפר סבא, חננאל דיב, מתנגד לבקשת החברה היזמית י.א.ל.ה מתחמים בע"מ לבצע פרויקט פינוי בינוי בבניין רכבת ברחוב קפלנסקי 7 א' בשכונה. לפי הבקשה, אמור לקום במקום בניין הרכבת מבנה בן חמש קומות וחצי.

הבקשה של י.א.ל.ה מתגלגלת בארבע השנים האחרונות בין הועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא ובין ועדת הערר של הוועדה המחוזית וערכאות משפטיות. ביום ראשון התקיים דיון נוסף בוועדת הערר המחוזית בערר שהגישה החברה נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא שדחתה את הבקשה, ונגד דיב. כבר בשנה שעברה דחתה הוועדה המחוזית את הערר שהגישה החברה על החלטת הוועדה המקומית, אך בעקבות הדחייה הגישה החברה בקשה לעתירה מנהלית על דחיית הערר, ובמהלך הדיונים הוועדה המחוזית ביקשה להחזיר את הדיון לפתחה, דיון שכאמור מתקיים כעת.

החברה, מבקשת לבצע פרויקט של פינוי בינוי בשכונה, והציעה שתי חלופות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא. האחת היא הריסת המבנה הקיים ובניית מבנה בן שבע קומות וחצי, וחלופה אחרת, מצומצמת יותר, לבניית חמש קומות וחצי. דיב טוען כי הקמת מבנה בן חמש קומות וחצי עלול להוביל לבעיה תחבורתית בשכונה. "אני מתנגד בכל תוקף לבקשה שלהם בשמי ובשם תושבי שיכון עלייה במלואם", אומר דיב, "השכונה שלי היא קטנה וצרה, יש פקקים אדירים בבוקר ואנשים מאחרים לעבודה. אנחנו לא עובדים סוציאליים של הקבלנים והיזמים. אנחנו לא הקורבן שלהם. אי אפשר לאפשר בנייה של יותר מארבע קומות בשכונה שלנו. המפלצות שבנו בשכונה הירוקה חסמו לנו את כל האוויר".

בדיון בראשית השבוע אמר דיב: "זה יביא להמון כלי רכב, אין חנייה ואי אפשר לצאת, אנחנו נצא להפגנת ענק, לא יבנה בשיכון עלייה בלוק אחד". החברה טענה בדיון כי על פי התב"ע במקום ניתן לבנות בניינים בני חמש קומות וחצי, וכן טענה כי הוועדה המקומית, לאחר שדחתה את הבקשה, לא אמרה איזו בנייה כן ניתן לאשר במגרש. עו"ד תומר גור שייצג את החברה אמר בדיון: "מבחינה משפטית עד היום לא שמענו את עמדת הוועדה המקומית לגבי מה אפשר לאשר במגרש הזה. יש החלטה של ועדת הערר שאומרת לועדה המקומית להחליט סוף סוף מה כן אפשר לאשר מבחינת תמ"א 38. אנחנו מתגלגלים מדיון לדיון ומנסים לחלץ מפי הוועדה המקומית מה כן אפשר לאשר לפי תמ"א 38".

החלטת הוועדה המחוזית צפויה להינתן בהמשך.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא מקדמת בברכה פרויקטי התחדשות עירונית תמיד וכאשר הם מתוכננים בראייה כוללת המתייחסת לכל היבטי התכנון השונים. הפרויקט הנ"ל חרג מהמדדים המקובלים, ולכן עיריית כפר סבא הבעיה את התנגדותה במהלך ההליך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר