עינב עמרן. צילום פרטי
עינב עמרן. צילום פרטי

עינב עמרן, אמא לשלושה, מנסה לגייס הורים לפתיחת גן יול"א דתי בשכונת עליה

עמרן הצליחה לגייס עד כה 15 ילדים. "בעירייה יש אוזן קשבת לעניין הזה", היא אומרת. מעוניינים? היכנסו לקישור המצורף

פורסם בתאריך: 22.5.19 09:38

תושבת שכונת עלייה, עינב עמרן, אם לשלושה, מנסה להביא לפתיחת גן יול"א (יום לימודים ארוך) דתי בשכונה. עד כה הצליחה לגייס 15 ילדים שלא מאותה שכבת גיל, כשהמינימום שדורשת העירייה לפתיחת הגן הוא 16 ילדים  מאותה שכבת גיל.

כיום פועלים בשכונה שלושה גני ילדים עירוניים דתיים "קצרים" (שלא במסגרת יול"א – יום לימודים ארוך): נבל והרדוף לגילאי טרום טרום חובה וטרום חובה, וגן נופר לגילאי טרום חובה וחובה. עמרן טוענת שבשל מיעוט נרשמים מתכננת העירייה לסגור את אחד הגנים – נבל או הרדוף, אלא אם אחד מהם יהפוך לגן יול"א דתי, ויהיה אליו ביקוש.

"אני רוצה לשמר את שני הגנים הדתיים שקיימים בשכונה שלי", מסבירה עמרן מדוע החלה במהלך. "בעירייה יש אוזן קשבת לעניין הזה. אמרו לי שכשיהיה מספר מינימום של נרשמים יש מצב שנריץ את זה. גם הייתה לנו ביום שני ישיבה עם מנהלת מחלקת הגנים שבה עלה הנושא, וגם המפקחת מאשרת זאת".

למי את מייעדת את הבקשה?

"אני מנסה להגיע להורים לילדים שאני לא מכירה, אולי דתיים משכונות אליעזר וסביוני הכפר שלא יודעים על היוזמה שלי. לצערי, יש תושבים שנרשמים למסגרות חילוניות מתוך אילוץ כי אין להם מסגרת דתית קרוב לבית. כמו שהסברתי, המטרה שלי היא שלא יסגרו לנו את המסגרות הדתיות הקיימות בשכונה. לאט לאט נעלמות המסגרות הדתיות בעיר ונוצר מצב שכאילו אין לאוכלוסייה הדתית מסורתית לאן לשלוח את הילדים שלהם ללמוד".

ומה מצב הגנים הדתיים בשכונה?

"עכשיו, למשל, אין ביקוש לגן של הילדה שלי. הבת שלי בת ארבע ותעלה בשנה הבא לגן טרום חובה. אבל מה יהיה בעוד שנה או שנתיים כשיהיה ביקוש? אני לא יודעת אם העירייה תסכים לפתוח לנו גן. אנחנו צריכים ליצור מציאות בשטח. מה גם שיש לנו גננת מדהימה שאנחנו לא רוצים לאבד אותה".

התחושות שלך קרוב לוודאי משותפות להורים נוספים בשכונה, למה לקחת על עצמך את זה?

"אחד ההורים ניסה לקדם את זה ולא הצליח באמצע השנה. הוא כנראה לא הגיע למספיק פלטפורמות כדי ליצור באז. בגלל שאני בוועד של אחד הגנים ומעורבת, אני מרגישה שאני יכולה לעשות את זה".

להצטרפות לבקשה לפתיחת גן יול"א דתי בשכונת עלייה הקליקו כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר