ירדן שרון. צילום ענת גבע-שרון
ירדן שרון. צילום ענת גבע-שרון

היא רק רוצה לרקוד: ירדן שרון מתכוננת לסולו ראשון ליד הבית בכפר סבא

ירדן שרון, תלמידת תיכון כצנלסון, מתרגשת: בפעם הראשונה בקריירה היא בתפקיד סולו על הבמה במופע הריקוד האירי Mystery of the Dance שיתקיים במוצ"ש בהיכל התרבות

פורסם בתאריך: 21.7.17 14:16

‘’אני ממש מתרגשת!’’, אומרת ירדן שרון מיד בפתיחת הראיון. וזה לא רק בגלל המופע המתקרב שלה, כפי שהיא מסבירה. “אני מתרגשת לא רק בגלל ההופעה”, היא אומרת, “אלא בגלל שעד היום התראיינתי קצת, בגלל שאני רקדנית במופע, אבל זו הפעם הראשונה שאני מתראיינת ממש לכתבה עלי ולא רק על המופע. לא עשיתי עדיין ראיונות למשהו גדול ועכשיו אני מקבלת משהו רחב וגדול. זה מדהים!”.

אז תכירו: ירדן בת ה־17 קיבלה את תפקיד הסולו במופע הריקוד האירי המפורסם Mystery of the Dance. את הפעם הראשונה שלה בנעליה של האלה, היא תבצע על במת היכל התרבות בכפר סבא, עיר מגוריה ומול חברים, משפחה וקולגות.

ירדן שרון. צילום ענת גבע-שרון

ירדן שרון. צילום ענת גבע-שרון

היא סיימה כיתה י”א במגמת ביוטכנולוגיה בתיכון כצנלסון. בעולם הריקוד היא נמצאת מגיל צעיר מאוד. “ההורים שלי מספרים שכבר בתור תינוקת בכורה רקדתי ואהבתי לזוז לצלילי המוזיקה ובגלל זה בגיל ארבע הם רשמו אותי ללמוד ריקוד במסגרת הכנה לבלט”, מספרת ירדן. “אני חושבת שאת ההשראה והאהבה לריקוד קיבלתי מאמא שלי, ענת, שהיא גם צלמת אבל רוקדת כל שבוע בלהקת ג’אז מודרני בסטודיו בתל אביב. האהבה לריקוד עברה אגב לא רק אליי אלא גם לאחותי הצעירה אלמוג שעולה השנה לכיתה ט’ ורוקדת במסגרת סטודיו בכפר סבא. האחים הקטנים שלי הלומדים בכיתה ה’ ו־ב’ לא בעניין עדיין”.

ואיך נחשפת לריקוד האירי?

“כשהייתי בת חמש, אבא שלי יורם, איש הייטק, קיבל הצעת עבודה שכללה רילוקיישן לארצות הברית. עברנו כל המשפחה אבל לא ממש רקדתי שם כי לא חיפשנו מסגרת שכזו. עד שיום אחד, ממש במקרה, הכרתי את עולם הריקוד האירי. זה קרה כשהיינו בגן חיות וכבר בכניסה הייתה המוזיקה המיוחדת, המוזיקה האירית. אנחנו באנו לגן חיות אבל מה שלא ידענו שזה בעצם יום חג, חג הפאסט דיי, שזה חג אירי שחוגגים אותו גם בארצות הברית. כבר בכניסה היו רקדניות איריות לבושות בבגדים מסורתיים, עם שיער מסולסל ועם שמלות נוצצות וגדולות ועם נעלים מוזרות ותנועות שאני לא מכירה. עמדתי בכניסה לגן החיות, הייתי מוקסמת ממה שהן עשו, נעמדתי מולן ורציתי לרקוד ממש כמו שהן רוקדות. כשיצאנו משם אמרתי לאמא שלי שככה אני רוצה לרקוד בדיוק. ואז לאחר שהיא ביררה איפה אפשר לרקוד ריקוד אירי לילדים, היא רשמה אותי למסגרת של לימודים איריים. מצאנו די בקלות מסגרת כזו כי זה תחום שמאוד מפותח שם. הבעיה הייתה כשחזרנו לארץ. הייתי בערך בת 9 וחצי כשחזרנו לארץ, רציתי להמשיך ולרקוד וללמוד ריקודים איריים. בסוף הגענו לאקדמיה ברעננה שם מלמדים ריקוד אירי ומאז אני שם כבר שבע שנים בערך”.

ואיך הגעת להופיע ב- Mystery of the Dance?

“לא הגעתי ישר למופע של Mystery of the Dance. אחרי שחזרנו לישראל ולמדתי באקדמיה לריקוד אירי ברעננה, התברר שיאיר ורדיגר, סולן הלהקה שרקד גם במופע Lord of the Dance, חיפש רקדניות למופע אחר של הלהקה, Magic of Irland, והוא הגיע אלי דרך האקדמיה. זה היה בערך לפני שבע שנים. הייתי ממש צעירה, בת עשר בערך, וקיבלתי תפקיד אחורי במופע ולא תפקיד סולו שדורש ניסיון, הכרה של המופע ויכולת משחק. אבל לאט לאט התקדמתי. בהתחלה עברתי למופע של Mystery of the Dance שהחל לפני שש שנים, בתפקיד אחורי של המופע ובמשך השנים למדתי את התפקידים, הכרתי כל צעד וצעד וממש התמקצעתי. אגב, בדיוק לפני שנה, הופעתי עם המופע הזה בתפקיד אחורי עם הלהקה בכפר סבא על אותה במה. עכשיו אני חוזרת לאותו מקום ולעיר שלי, עם אותו המופע, אלא שהפעם אני בתפקיד סולו שזה מדהים בעיני ומרגש ברמות. מבחינתי לא רק שעליתי רמה ואני מופיעה איתם בתפקיד ראשי (אלה מסתורית ששני חברים מתאהבים בה ויש את הטוב והרע ומלחמה שלמה סביב זה), אלא אני גם מופיעה ביחד עם יאיר שהוא סולן הלהקה על אותה הבמה והוא משחק בתפקיד הטוב. זה וואו אחד גדול”.

מתוך המופע Mystery of the Dance . צילום ליעד דרך

מתוך המופע Mystery of the Dance . צילום ליעד דרך

לקראת המופע היא עסוקה בחזרות רבות. היא מתרגשת, אבל מנסה לשלוט בהתרגשות ולהתמקד בתפקיד שלה על הבמה. “זה תפקיד סולו ראשון שלי במופע גדול ומוכר שכזה, שהופענו איתו כבר בכל הארץ, מצפון ועד דרום, בכל מקום שאני רק יכולה לחשוב עליו. השינוי הזה של התפקיד, אני סולו ועוד מול כל האנשים שאני מכירה ואוהבת, מאוד מרגש. לא רק בגלל המעמד, שזוהי הופעת סולו ראשונה שלי במופע הזה, אלא בגלל שההורים שלי יגיעו והמשפחה תגיע בהרכב מלא וכולם יישבו בשורה מאוד קרובה לבמה”.

איך הסביבה מגיבה לחדשות שאת הסולנית?

“חברות שלי וכולם בבית הספר יודעים ומפרגנים כי הם יודעים את החשיבות של המופע הזה בארץ ובעולם. אני עדיין לא הופעתי איתם בעולם, אבל אני ממש מקווה שזה יקרה בקרוב כי אני יודעת שיש כוונה לצאת עם המופע הזה לעולם. בינתיים כולם מתרגשים יחד איתי כי הם יודעים כמה זה חשוב לי”.

איך האינטנסיביות של החזרות והחיים שלך כרקדנית משפיעים על החיים האישיים שלך?

“יש לי חזרות בערך פעמיים בשבוע ברעננה ולפעמים יותר, אבל אני מארגנת את החיים שלי כך שהם יתאימו לחזרות שלי ולהופעות. כרגע אין לי חבר ואני מוצאת זמן להשקיע גם בלימודים, וזמן לחזרות ולחיי חברה. חוץ מזה, בלהקה מאוד מקפידים שהחזרות, בעיקר אלו שנמשכות עד שעה מאוחרת, לא יפלו על לימודים ומבחנים. אני לא התלמידה היחידה בלהקה ויש עוד שתי רקדניות שגם הן צעירות שהצטרפו למופע הזה עוד בהתחלה שלו. אני כן יודעת אבל שאני הייתי הרקדנית הכי צעירה בלהקה בתחילת המופע”.

יאיר ורדיגר הוא רקדן במופע האירי הבינלאומי המצליח Lord of the Dance , מייסד האקדמיה הישראלית לריקוד אירי, ומייסד הלהקה והמופע האירי שכבש את ישראל – Mystery of the Dance. “ירדן מאוד כשרונית ובעלת קצב ויש לה לא רק עניין טכני אלא שואו”, הוא אומר. “יש לה אנרגיה ומוטיבציה, היא ממש פלפל ויש לה את כל הכישרון לסחוף כחלק מתפקיד סולנית את המופע. היא חלק מסיפור, היא מגלמת את האלה המסתורית שבעצם שני החברים רבים עליה. אני הסולן הטוב במופע הזה, דמות אחד החברים שרבים עליה. אני גיליתי שהיא מאוד מוכשרת ומאוד מקצועית ובוגרת ולכן העבודה מולה לא חושפת את פער הגילאים והיא מגלמת את התפקיד כל כך טוב, בעיקר באקט של המשחק והריקוד. יש לנו עוד שתי סולניות ובגלל שאנחנו עושים הרבה מופעים אנחנו עושים חילופים ויצא במקרה שהיא מקבלת את תפקיד הסולנית ועוד בפעם הראשונה, בדיוק כשאנחנו מופיעים בכפר סבא”.

ירדן, מזהים אותך כבר?

“זה מצחיק אבל כן. לא רק בגלל אייטמים בעיתון שיש שם תמונה שלי אלא גם אנשים שלא גרים באזור. למשל, לפני כמה שבועות הייתי במופע בהיכל התרבות בתל אביב, מקום שהופענו בו פעם ואחד מאנשי הצוות במקום ראה אותי ושאל אותי – ‘’היי את לא הבחורה מהריקודים האיריים?’’. זה היה ממש מגניב כי מישהו זיהה אותי מהמופע וממה שאני עושה, למרות שאני לא הייתי באותו מופע בתפקיד סולו”.

את חושבת שתמשיכי לרקוד כקריירה עוד שנים רבות?

“אני שואפת להמשיך ולרקוד כמה שאני רק יכולה, מבחינתי עד שאני לא אוכל לרקוד. אני רואה בריקוד משהו מאוד מרכזי בחיים שלי כיום, משהו שיוביל למקצוע גם אם לא מקצוע מרכזי. אני יודעת שבצבא אני לא בטוח אוכל להמשיך לרקוד ככה, ללכת לחזרות ולהופיע כמו שאני עושה כיום, אבל אני כן שואפת להגיע לאיזה תפקיד מדעי, כזה שאני אוכל לשלב את הריקוד עם השירות הצבאי”.

מוצ”ש, 22.7, Mystery of the Dance , מופע ריקוד אירי מקפיץ עם 15 רקדנים, כנרת, זמרת ומוזיקה אירית סוחפת ומלהיבה. היכל התרבות כפר סבא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר