גל פורת. צילום: עזרא לוי
גל פורת. צילום: עזרא לוי

"עליית הליגה שדרגה את החתונה שלי עוד יותר ממה שחשבתי". גל פורת בראיון

החודש החלומי של גל פורת, שכלל עלייה לליגת העל עם הפועל כפר סבא וחתונה עם בחירת ליבו מור, היה אקורד סיום הולם לעונה נהדרת עבור הקשר האלמוני בעבר, שהפך למגן הימני המוביל של הפועל כפר סבא. בראיון מיוחד מירח הדבש בפיליפינים מספר פורת על הדרך הארוכה מליגה א', המשבר במהלך העונה, סוגיית טום שלח והרצון להוכיח את עצמו בבמה המרכזית

פורסם בתאריך: 6.6.19 13:06

אף אחד לא היה מרים גבה אם גל פורת היה נדחק העונה לשולי הספסל בהפועל כפר סבא. בכל זאת, לא פשוט להתמודד על אותה עמדה עם נכדו של בעל הבית, טום שלח. אלא שהמגן הימני שהובא על ידי ארז בנודיס מהפועל הרצליה לעג לתחזיות, הפך לבאנקר בהרכב וסגר עונה מרשימה עם 29 הופעות ליגה, פלוס שתיים בגביע המדינה ושלוש בגביע הטוטו. התוצאה: עליית ליגה שנייה בקריירת הבוגרים וראשונה לליגת העל. ההכנות לקראת משחק העלייה במחזור הנעילה מול הפועל עפולה היו מתוחות עבור פורת יותר מיתר חבריו, שכן הן נערכו במקביל להכנות לחתונתו עם בח"ל מור שהתקיימה יומיים לאחר מכן. כישלון במשימה הספורטיבית עלולות היו להעיב במקצת על החגיגה הפרטית. בדיעבד, סוף טוב הכל טוב. כפר סבא חגגה את שובה לליגת העל והמגן המאושר שגדל בהפועל תל אביב חגג את נישואיו באולמי "ריי" בעיר, ממש אל מול השיפוצים באצטדיון בלומפילד המתחדש, בו הוא ישחק בעונה הבאה. קצת אחר כך התעופף פורת עם אשתו הטרייה לירח דבש חלומי ומפנק בן שלושה שבועות בפיליפינים, משם סיכם בראש נקי את העונה המאתגרת שחווה בראיון מיוחד באווירה טרופית ל"ספורט צומת השרון".

"ברור שעליתי למשחק האחרון עם לחץ גדול יותר בגלל החתונה והיה חשש שאם חס וחלילה הדברים לא ילכו לפי התכנית, שמחת החתונה תהיה מהולה בבאסה של פספוס ענק, וזה כמובן התגבר כשהמשחק לא בדיוק התחיל כמו שציפינו", פותח פורת. "לשמחתי בסוף זה לא קרה, אין ניצחון מתוק מזה והעלייה הזו היא הוכחה לכך שיש מגיע בכדורגל. את החתונה זה שדרג ברמות אחרות, עוד יותר ממה שציפיתי". על העונה החולפת הוסיף המגן: "מבחינה קבוצתית הייתה עונה מאוד מטלטלת שהתחילה בצורה פנטסטית והמשיכה בגמגום כמו כל קבוצות הצמרת כשאף אחת לא מצליחה לברוח לשנייה. לכן גם כולם נשארו בתמונה עד תחילת הפלייאוף, אבל בסוף סיימנו את הפלייאוף בצורה הכי משכנעת שיש, ממש כמו שפתחנו את העונה. מבחינה אישית עשיתי שינוי משחקן התקפה (ברוב הקריירה תופקד פורת כשחקן כנף או כקשר מתחת לחלוץ, א"ב) למגן ימני ברביעיית הגנה, אז אני חושב שעם מאזן של שער וארבעה בישולים יחד עם העובדה שהפכתי לשחקן הרכב, אפשר להגדיר את העונה הזו כטובה ויציבה".

"את החתונה זה שדרג ברמות אחרות". פורת עם אשתו מור בירח הדבש בפיליפינים

"את החתונה זה שדרג ברמות אחרות". פורת עם אשתו מור בירח הדבש בפיליפינים

"פשוט שיחקתי כמו שאני יודע"

כאמור, הגיע פורת לקבוצה בעקבות המאמן ארז בנודיס וחווה סיטואציה לא פשוטה עם פיטוריו של האחרון כשכפר סבא הייתה במקום השני בטבלה. עם זאת, בשל יכולתו הטובה, המשיך לקבל את הקרדיט ממחליפו, אופיר חיים. "נכנסנו לסיטואציה די בעייתית של שרשרת הפסדים. הקבוצה הייתה צריכה זעזוע ולצערי ארז הוא זה ששילם את המחיר כי אי אפשר להחליף 22 שחקנים", אומר פורת. "ברור שיש לו חלק גדול בהצלחה של הקבוצה. אחריו הגיע אופיר שהביא את האני מאמין שלו והכניס רוח חדשה יחד עם היועץ המנטלי עדי טפר. אני שמח שזה נתן חיבור חדש לקבוצה ובסופו של דבר הוביל לעלייה". נושא טעון נוסף הוא כמובן זה של שלח, שאי שיתופו הוביל לפני שנתיים לפיטוריו של מסאי דגו וממילא מדובר בסוגיה נפיצה במועדון. יצוין כי שלח היה פצוע במשך תקופה ארוכה בשריר הירך האחורי, אבל גם כשהיה כשיר, צפה בפורת מהספסל. "זה נושא שהועלה כל כך הרבה השנה, אבל אני ניסיתי כמה שפחות לעסוק בו", אומר פורת. "פשוט שיחקתי כמו שאני יודע ויש מאמנים שקיבלו את ההחלטות שלהם. זה לא עניין אותי ואני רוצה לשחק טוב קודם כל בשביל עצמי ובשביל הקבוצה שלי. כשקיבלתי את ההזדמנויות אני שמח שלקחתי אותן בשתי ידיים".

פורת בחגיגות העלייה. צילום: רמי שלוש

"עונה טובה ויציבה". פורת בחגיגות העלייה. צילום: רמי שלוש

לא פעם ולא פעמיים נשמעו קולות שגרסו כי כפר סבא פשוט לא רוצה לעלות ליגה. הביטוי המידי לאכזבה בתקופות הקשות נראה היטב ביציעים, כשבקושי 200 איש הואילו בטובם לפקוד את משחקי הבית. הפלייאוף המדהים שכלל שישה ניצחונות ותיקו, אחד מהם משער ניצחון יקר של פורת בנצרת עילית, היריבה הישירה במאבק על כרטיס העלייה, פתח את התיאבון עבור הקהל הירוק ואת אצטדיון הסוכריה בעפולה מילאו כ—1,700 אוהדים שחגגו באקסטזה בלתי רגילה את אחת הסיומות הדרמטיות בהיסטוריה של הליגה הלאומית. "כל הפרשנים למיניהם בתקשורת דיברו על קבוצות שלא רוצות לעלות ואני לא חושב שזה היה משהו ספציפי על כפר סבא, אלא על כל הצמרת שלא הצליחה לייצר רצף של ניצחונות", הוא מפרשן. "לא לקחנו את זה אישית וזה לא פגע בהתנהלות השוטפת. בינינו השחקנים ידענו שיש פה הזדמנות גדולה וכל עוד היינו בעניינים האמנו שזה אפשרי. באשר לקהל, בתחילת העונה האוהדים ציפו למשהו אחר מבחינת השחקנים והביאו חבר'ה שחלקם אלמוניים מליגה א' ואני ביניהם. בסופו של דבר כולם רוצים הצלחות וכשנכנסנו לרצף שלילי ולא הצגנו כדורגל משכנע הקהל אמר את דברו. אני יכול להבין את זה וצריך לדעת לקבל את הדברים בטוב וברע. כשתנצח הקהל הזה ירים אותך למעלה וכשלא תהיה טוב, חלק מהתפקיד שלהם באיזשהו מקום הוא לתת לנו להבין שהם לא מרוצים ואנחנו צריכים להשתפר. בסופו של דבר, לקהל הגדול שהגיע לתמוך בפלייאוף היה חלק בלתי נפרד בתוצאות ובאיך שנראינו. בעפולה כבר ידענו כולם – השחקנים והאוהדים, שהכל תלוי בנו והמספרים היו בהתאם. אני שמח שלא אכזבנו אותם".

יורד להגנה

גל פורת כבר בן 29 ומתגורר בתל אביב. בגיל 6 החל לשחק כדורגל במחלקת הנוער של מכבי הרצליה ובגיל 15 העביר אותו המאמן אלי חייט להפועל תל אביב. בנערים א' יצא לשנתיים השאלה בהפועל כפר סבא ועלה עם קבוצת הנוער מהליגה השנייה לראשונה. משם חזר לנוער של הפועל תל אביב ואף ערך מספר אימונים בבוגרים בתקופת אלי גוטמן, אבל לא השתלב בקבוצה ונדד לליגת המשנה, בה שיחק בבת ים וברמת השרון. בהמשך שיחק שלוש שנים בבית"ר כפר סבא מליגה א' תחת חיים סירוטקין ולאחר מכן פתח עונה במכבי שעריים, ממנה עבר לקריית גת בשלב מוקדם והיה שותף לעליית הקבוצה מליגה א' ללאומית. את העונה העוקבת פתח בקריית גת ובמהלכה עבר לבית"ר תל אביב רמלה שאימנו בזמנו סלובודן דראפיץ' ושי ברדה. לאחר שנפצע, שב לליגה א' והיה קרוב לעליית ליגה עם כפר קאסם של אותו סירוטקין, שפספסה ברגע האחרון את הכרטיס ללאומית בצמד משחקי המבחן מול הפועל ירושלים. לפני כפר סבא הספיק לעבור בהכח עמידר רמת גן ובעונה שעברה העפיל עם הפועל הרצליה לגמר הפלייאוף של ליגה א' צפון, בו נוצחה בפנדלים בידי עירוני טבריה.

פורת. צילום: עזרא לוי

מליגה א' לליגת העל. גל פורת. צילום: עזרא לוי

המעבר משחקן שתפקידו לחפש את השער לכזה שקודם כל מסייע לשמור על ניקיונו עשה רק טוב לפורת. "זו סוגיה מעניינת ואולי נשמע מצחיק, אבל דווקא כששיחקתי מתחת לחלוץ פחות חיפשתי להבקיע", הוא מספר. "ברוב השנים הממוצעים שלי היו בין 5-7 שערים בעונה לצד 12-16 בישולים כך שהאופי שלי הוא הרבה יותר מפרגן. לעבור להגנה? כדי להתקדם ולהצליח לפעמים צריכים לעבור שינויים בקריירה. מעמדת המגן יש עלי פחות לחץ להבקיע ודווקא משם אני מייצר מצבים ומבשל כך שהפן ההתקפי שלי בא הרבה יותר לידי ביטוי. מבחינה הגנתית הפתעתי גם את עצמי העונה ואני מקווה שזה רק ילך וישתפר".

פורת התבשר השבוע כי ימשיך בכפר סבא ויזכה לשחק לראשונה בקריירה בליגת העל, כאשר המועדון האריך את האופציה עימו. אגב, אחד מסוכניו הוא חלוץ העבר של בית"ר ירושלים, עמית בן שושן, שמייצג אותו בצוותא עם ינון בוטביה. "נכון שבמונחים של כדורגל אני כבר לא ילד, אבל הסטטיסטיקה אומרת שהתקופה הטובה ביותר בקריירה היא בין הגילאים 27-31. כל עוד אני מרגיש טוב ושומר על עצמי אין סיבה שלא אמשיך לשחק", מסכם פורת רגע לפני שהוא צולל בחזרה לנופים הקסומים והאין סופיים של הפיליפינים. "אני תמיד אופטימי ומאמין בעצמי. יכול להיות שאחרים שעברו את הדרך שעברתי כבר היו מתייאשים באמצע וגם אבא שלי לא מעט פעמים מצדיע לי על הדרך, מה שמדרבן אותי לרצות להתקדם ולהוכיח את עצמי. יש לי מה לתרום ואני בהחלט בשל לעשות את קפיצת המדרגה לליגת העל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר