צילום אילוסטרציה פבל טולצ'ינסקי

נפרדים בגדול: מה עושים, כמה זה עולה ומה שותים בנשפי הסיום של התיכונים

רוב בוגרי ובוגרות התיכונים עסוקים בימים אלה רק בדבר אחד: ההכנות לנשף הסיום. אז איך חוגג כל תיכון, כמה זה עולה, מי שותה אלכוהול ומי יזכה באוסקר

פורסם בתאריך: 21.6.19 16:57

נשפי הסיום בסגנון הפרום האמריקאי הפכו בשנים האחרונות לגולת הכותרת של חגיגות סיום הלימודים של כיתות י"ב בתיכונים. גם כפר סבא לא פסחה על המסורת ובשנים האחרונות הנשפים הופכים להיות יותר ויותר מפוארים.

בשכבות י"ב, שגייסו מספיק כסף במהלך השנה באמצעות מסיבות ייעודיות בחגים ובכלל, הנשפים כוללים אטרקציות שונות ומגוונות שעולות לעיתים עשרות אלפי שקלים. "ההבדל הנשפים של פעם ושל היום", אומרת יו"ר מועצת התלמידים הארצית, ליאון עיוואן מתיכון גלילי בכפר סבא, "הוא שהכל הפך להיות הרבה יותר מוחצן ומושקע. כולם רוצים את האוכל הכי טוב, את הדיג'יי עם השם הכי גדול ויש גם בנות שמשכירות לימוזינות למרות שיש הסעות שכלולות במחיר".

לדבריה, מעבר לנשף עצמו, הלוק צריך להיות אופנתי ומעודכן מה שיותר, ולכן לבנות שמגיעות ממעמד סוציואקונומי גבוה יש אפשרות להשיג גם את אנשי המקצוע הכי טובים בתחום שיכינו אותן למסיבה. "אני מכירה אחת ששכרה מאפרת ב-300 שקלים והשנייה ב-850 שקלים, זה משתנה", היא מסבירה, "כל אחת שואפת ליקר יותר, אבל יש מי שמסתפקות במאפרת טובה אבל זולה יותר כי היא לא מוכרת כל כך. אני אישית הסתדרתי עם שמלה לנשף כי אמא שלי היא מעצבת השמלות ליאת עיוואן. בכלל, חיפוש שמלות זה מבצע שאורך כמה חודשים לפני הנשף. אני אישית סגרתי כבר לפני חצי שנה את המאפרת כדי שלא ייקחו לי ושחס וחלילה לא יהיה תור. אלו דברים שכדאי לדאוג להם הרבה זמן מראש".

התלמידה עדי אלוני מתיכון הרצוג דווקא התארגנה מראש עם חברותיה לנשף. "אנחנו עשר בנות שסגרנו יחד מאפרת, מעצבת שיער, ואנחנו מחפשות שמלה ביחד – מסתובבות בכל תל אביב עד שאנחנו מוצאות את האחת", היא מסבירה, "אגב, חשוב לי שהחליפה של בן הזוג שלי תהיה תואמת לשמלה שלי אז נמצא לו איזו חליפה יפה כדי שיהיה מדוגם. יש גם מחשבה להביא לימוזינה. רוב השכבה מגיעה בהסעות ויכול להיות שאנחנו נפתיע, זה עדיין לא סגור".

"אתה צריך להיות מתואם עם בת הזוג שלך אחרת זה לא טוב", מסכים רום אלוביץ' מתיכון שפירא. "אז אתה עובר לנעליים יפות מעור, מכנס יפה, חגורה וחולצה מכופתרת כלשהי, חלק באים עם עניבה ופפיון, חלק הולכים עם וסט וחלק עם חליפה מלאה. אין הגדרה של צבעים כל אחד מחליט לעצמו. אני הלכתי על סטייל – חולצה לבנה, פפיון שחור, נעליים שחורות חגורה מאובזרת, אני אוהב את זה. בכיף".

כמה זה עולה: בין 1,500 ל-3,500 שקלים

הכרטיס, השמלה, הלימוזינה והאקססוריז: מחירון נשף הסיום

כאמור, אצל מרבית התלמידים הבגדים כבר מוכנים ובימים אלה סוגרים את הקצוות של המאפרת, מעצבת השיער והלימוזינות. לפי שיחות עם תלמידים, אלו פחות או יותר המחירים:

# העלות הכוללת לתלמיד/ה לנשף נעה בין 1,500 שקלים ל-3,500 שקלים.

# מחיר כרטיס כניסה לנשף נע בין 350-380 שקלים.

# עלות שמלה מתחילה בכמה מאות שקלים ויכולה להגיע עד 2,000 שקלים, תלוי אם עוצבה אצל מעצבת בתפירה אישית או נרכשה מוכנה בחנות.

# מחירי האיפור מתחילים ב-200 שקלים ומגיעים עד 500 שקלים והמחיר דומה גם לעיצוב השיער.

# לצד זה יש להוסיף עלות של נעליים, תכשיטים ואקססוריז נוספים, בסך כולל של מאות שקלים.

# יש תלמידים שמזמינים גם צלם ולימוזינה, סכום שבדרך כלל מתחלק בין  קבוצת תלמידים.

צילום אילוסטרציה אי.פי

 

קרנבל ברזילאי, סושי ו־וודקה

תיכון גלילי

מתי ואיפה: שבת, 22 ביוני, באולם האירועים "שמיים וארץ" בעמק חפר.
כמה זה עולה: 400 שקלים לתלמיד. תלמידים שידם אינה משגת והתקבל אישור מיועצת בית הספר אינם משלמים.
מה עושים: בין האטרקציות קרנבל ברזילאי, בובות ענק ודי ג'יי. האוכל בהתחלה בופה עם סושי, בשרים, אגרול, נודלס ועוד, ומאוחר יותר המבורגרים וקינוחים, פירות גלידות וארטיקים.
מה שותים: כמה סוגים של וודקה, יינות ובירות. השתייה מותרת רק למי שמלאו לו 18. צמידים יינתנו בכניסה בהצגת תעודת זהות.
דבר התלמידה: יו"ר מועצת התלמידים העירונית, ליאון עיוואן: "התחלנו להפיק את האירוע כבר בחופש הגדול בין כיתה י"א' ל־י"ב. התחלנו 12 ילדים וירדנו לשישה קבועים שמחויבים לעבוד על זה. יצרנו קשר עם חברת הפקה, עשינו המון פגישות כדי להבין מה עושים ומה לא. זו גם הרבה אחריות – לדאוג שהכסף יועבר בזמן ולדאוג שמי שרוצה לבוא ולא יכול מבחינה כלכלית בכל זאת יגיע. אבל הפקה כזו זה גם כיף כי גם אתה יוצר קשרים עם אנשים מהשכבה שלא היו חברים שלך כל הזמן. אני בטוחה שיהיה נשף נהדר. יהיה מרגש זה בטוח. כל אחד עכשיו הולך לדרכו ואנחנו נחגוג את סיום הלימודים כמו שצריך".

 

טקס האוסקר ותחנת תדלוק ניידת

תיכון כצנלסון

מתי ואיפה: יום ראשון, 23 ביוני, ב-YARA בחדרה.
כמה זה עולה: 350 שקלים לתלמיד. תלמידים שידם אינה משגת נכנסים בחינם. מימון הכניסה עבורם נעשה על ידי ההכנסות מהמסיבות שנערכו במהלך השנה.
מה עושים: בין האטרקציות פרחים ובלונים בכניסה, בובות שרוקדות ברחבה, תחנת תדלוק ניידת לרחבת הריקודים, צלמי וידאו וסטילס, דיג'יי EVE ואפילו טקס אוסקר קטן שיכתיר בין השאר את החרשן של השכבה, הנהג של השכבה, הזוג של השכבה וכו'. אוכל יהיה בשפע.
מה שותים: קוקטיילים, וודקה מסוגים שונים, יינות ובירות. השתייה מותרת רק למי שמלאו לו 18, צמידים יינתנו בכניסה בהצגת תעודת זהות.
דבר התלמידה: יולי סלומון: "התיכון שלנו כרגע עומד על התקציב הכי גבוה מבין כל התיכונים בעיר ולכן הנשף של 'כצה' הוא הכי מטורף מבחינת אטרקציות. את האירוע התחלנו להפיק כבר בתחילת השנה. בחרנו מפיק ויחד איתו ארגנו את הנשף. זו מחויבות גדולה כי אתה מגיע לטעימות, בוחר צבע לבלונים ולפרחים, בוחר את המוזיקה, את הדיג'יי. זה ממש מיני חתונה. בנוסף, החלטנו שבגלל שעשינו מספיק כסף האפטר שלנו (המסיבה שאחרי מסיבת הסיום) תהיה בחינם ללא עלות כניסה. לקחתי את המשימה הזאת למרות שזה כאב ראש כי היה חשוב לי ולשאר הצוות לעשות את הנשף הכי טוב שיש. לחברים אני אומרת שסוף זו התחלה של משהו חדש ושניפגש כשנבוא לקחת את תעודות הבגרות".

 

מתקנים מתנפחים ובר טרופי

תיכון הרצוג

מתי ואיפה: מוצ"ש, 29 ביוני, ב-YARA בחדרה.
כמה זה עולה: 380 שקלים לתלמיד. תלמידים שידם אינה משגת מקבלים פטור מתשלום או תשלום חלקי לאחר קבלת אישור מיועצת בית הספר.
מה עושים: בין האטרקציות שטיח אדום, שער בלונים בכניסה, שער מנורות לב, ורדים לבנים, דיג'יי EVE, וברחבה בקבוקי וודקה, מתנפחים ובר טרופי. בנוסף יהיו הפתעות למכביר שהמארגנים סירבו לגלות. כמובן שיהיה גם אוכל בשפע.
מה שותים: וודקה, בירות, יין, קוקטיילים, טקילות, צ'ייסרים וערק. השתייה מותרת רק למי שמלאו לו 18, צמידים יינתנו בכניסה בהצגת תעודת זהות.
דבר התלמידה: עדי אלוני: "התחלנו בארגון הנשף כבר במחצית השנייה של כיתה י"א. גיבשנו צוות של חמישה תלמידים, נפגשנו עם מפיק חיצוני שאנחנו עומדים אתו בקשר במהלך כל השנה. אני אוהבת לארגן ונמשכת לעולם היחצנות והמסיבות – זה חלק בלתי נפרד ממני, אבל זה לא היה קל לשלב את זה עם הלימודים בעיקר כשמסיבה נופלת יום אחרי המתכונת. אבל חילקנו את העבודה בין כולם כך שלא נפל כל המאמץ על ילד אחד. אני מאחלת לכולנו להיפגש בעוד 20 שנה ולהיזכר בחוויות משותפות ובנשף שאני בטוחה שיהיה סוף הדרך".

צילום אילוסטרציה אי.פי

בובות רוקדות וצ'ייסרים

תיכון רבין

מתי ואיפה: מוצ"ש, 22 ביוני, ב"לאו" בראשון לציון.
כמה זה עולה: 350 שקלים לתלמיד. למארגנים אין דרך לסייע לתלמידים שידם אינה משגת מכיוון שלא ארגנו מסיבות במהלך השנה, אבל הם עוזרים במציאת מקומות זולים יותר לרכישת לבוש ואקססוריז.
מה עושים: יופיע דיג'יי "רדמו", יהיו בובות רוקדות ברחבת הריקודים, בר אקטיבי, בלונים בכניסה וצלם. באוכל – מיני המבורגרים, טורטיות ושניצלונים, פוקאצ'ות פיש אנד צ'יפס, בר פירות ועוד.
מה שותים: וודקה, בירות וצ'ייסרים.
דבר התלמידה: מאיה ברדה: "התחלנו בספטמבר וכל ארגון הנשף לקח הרבה מאוד זמן. אנחנו ארבע בנות בסך הכל שמארגנות את זה. בחרנו מתוך מה שיש למפיק להציע, בהתאם לתקציב המוגבל שלנו, והוא עצמו דיבר עם הספקים. היו רגעים שארגון הנשף היה קשה כי רוב התלמידים לא הביאו כסף, כנראה שבהתחלה הם לא קלטו שזה יגיע, אבל לאט לאט כולם שילמו. אני מאמינה שהנשף יהיה מוצלח".

 

קעקועי פול מון ו־ורד לכל תלמידה

אורט שפירא

מתי ואיפה: מוצ"ש, 29 ביוני, באולם "סולונה" בנתניה
כמה זה עולה: 200 שקלים לתלמיד. תלמידים שידם אינה משגת פונה למחנכת ובית הספר מטפל בהנחה או בתשלום – תלוי לפי הצורך.
מה עושים: בין האטרקציות אותיות פרחים, סידור בלונים, ורד לכל בת, צלמים, בר מתוקים, בר פירות, מזכרות לכל משתתף, לייזר מן, קעקועי פול מון, דיג'יי וארבע עמדות של אוכל שונות.
מה שותים: בר אלכוהול של ואן גוך חופשי.
דבר התלמיד: רום אילוביץ': "מבחינתי היה כיף להשתתף בארגון הנשף. סמכתי על הקבוצה שלנו ועל מי שארגנו את הנשף שיצא משהו ברמה ושכולם ייהנו כי רק אנחנו יודעים מה הכי טוב בשבילנו. הכנות זה לא פשוט אבל זה מספק, ואם זה בסופו של דבר מוצלח אז זה רווח של כולנו. אני חושב שזו גם אחריות שלנו לעשות את זה. אני לא חושב שאנחנו צריכים לתת להורים שלנו לקבוע מה יהיה בשבילנו. לדעתי הנשף יהיה פיצוץ. זה יהיה אדיר. זה הרגע שכולם חיכו לו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר