אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון
אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון

חטיבת ביניים ענקית בדרך לאישור. אז למה למחזיקת תיק החינוך יש עם זה בעיה?

ועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה אישרה הקמת חטיבה בשכונה הירוקה שאמורה לפי התכנון להכיל כ-1,000 תלמידים. בתוך כך פרסמה העירייה את תוכנית שיפוצי הקיץ בהיקף של 73 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 26.6.19 13:44

ועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא אישרה בישיבתה ביום שני הקמת חטיבת ביניים חדשה בשכונה הירוקה בעיר. החטיבה, שתקום בין הרחובות נעמי שמר ועלי מוהר, צמוד לבית הספר רחל המשוררת, אמורה לפי התכנון להכיל כ-1,000 תלמידים. בתוך כך, דחתה הוועדה את הדיון באישור הקמת מבנים יבילים, כלומר קרוואנים, בבית הספר עטרת חיים השייך לרשת מעין החינוך התורני של ש"ס.

במכתב מקדים לדיון, ששלחה מחזיקת תיק החינוך חברת המועצה אוסנת ספורטה למהנדסת העיר עליזה זיידר-גרנות עם עותקים לכל חברי הוועדה, כתבה ספורטה כי ההחלטה להקים חטיבת ביניים בסדר גודל כזה היא "בניגוד מוחלט לתפיסה החינוכית החותרת להקמת מוסדות חינוך קטנים יותר. אני בהחלט מבינה את הדחיפות של העניין. יחד עם זאת, ובשל היותי מחזיקת תיק החינוך, אני סבורה שהיה צריך לקיים דיון מקצועי בנושא".

לגבי הקמת המבנים היבילים כתבה ספורטה: "אני בהחלט חושבת שעבור ילדי העיר המעוניינים ללמוד בבית ספר חרדי יש להעמיד מבני קבע ראויים (ולא קרוואנים), אך אם הצורך בבינוי יתר נובע בשל קליטת ילדים שאינם תושבי העיר – נראה שילדי העיר, שהוריהם משלמי ארנונה, נפגעים מכך".

"אני מתייחסת לתפקיד שלי כחברת הוועדה לתכנון ובניה ביראת קודש", הסבירה ספורטה לצומת השרון. "זו אחת הוועדות היותר חשובות בעירייה עם סמכויות עצומות ואני מבינה את גודל האחריות. זה לא המקום להקל ראש ולהתנהל משיקולים של אופוזיציה וקואליציה. לכן גם כשיש לי שאלות נוקבות אני שואלת את אנשי המקצוע. אם משהו עלול לפגוע באיכות חיים או לעשות עוול למישהו אז אני מחויבת להתריע, לשאול שאלות, להתנגד ולאשר כשצריך. כל דבר צריך להיות משיקולים עניינים ואני עושה את זה בלב שלם. במקרים כאלה אני שמה את הפוליטיקה בצד".

למה לדעתך החטיבה גדולה מדי?

"החטיבה חורגת מהמצב הקיים. בחטיבות היום יש גג 700 ילדים. פה יותר מאלף. צריך לעשות חשיבה האם זה נכון ומוביל אותנו לאן שאנחנו רוצים".

בתוך כך קמה סערה זוטא כאשר דן בן יהודה, חבר סיעת "הרשימה שלנו", בהובלת חברת מועצת העיר מהקואליציה עדי סקופ, כתב בפייסבוק כי בחטיבה החדשה בירוקה לא ילמדו תלמידים מחוץ לשכונה. בן יהודה ספג ביקרות על הדברים והיו מי שכינו אותו מתנשא וגזען. בן יהודה בתגובה: "הפרסום כאילו משפט זה נאמר מתוך התנשאות או גזענות מומצא לחלוטין והופץ בפרשנות מעוותת על ידי פעילים פוליטיים יריבים שספגו הפסד צורב בבחירות האחרונות לעירייה וטרם התאוששו ממנו. המשפט נאמר כתשובה חלקית לטענה מוצדקת שהעלתה מגיבה אחרת על כך שהחטיבה המתוכננת מראש לא מכילה מספיק כיתות לצרכים של תלמידי ארבעת בתי הספר היסודיים בשכונה. בתשובותיי הנוספות שכמובן התעלמו מהן אני אומר שאין שום התנגדות שיבואו מבחוץ, פשוט אין מקום פיזי ולו לתושבי השכונה המיידיים – אז איך נקבל תלמידים נוספים? אני בעל תואר שני במנהל החינוך ותפיסת עולמי החינוכית שנתמכת על ידי מחקרים ואנשי חינוך קובעת שבגילאים הצעירים שלפני תיכון רצוי לתלמידים מבחינה רגשית וחברתית להיות בקהילה הקרובה לביתם. בגיל התיכון מבחינתי שגם ילדיי ילמדו בכל מקום שיבחרו לא רק בכפר סבא אלא בארץ. מה בין זה לבין גזענות אינני יודע".

בתוך כך הציגה העירייה את תוכנית השיפוצים בבתי הספר ובגנים ברחבי העיר, שבה יושקעו השנה כ-73 מיליון שקל (לא כולל עלות הקמת החטיבה החדשה), בהובלת אגף ההנדסה, אגף החינוך והחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא. בהודעת העריייה נכתב: "בין הפרויקטים הרבים: שיפוץ מקיף בחטיבת הביניים ע"ש משה שרת; הרחבת בית הספר ע"ש יצחק שדה ובניית שש כיתות אם חדשות, מרחבים מוגנים, חדרי שירותים ושיפוץ המבנה הקיים; הרחבת בית הספר ע"ש אוסישקין, הרחבת בית הספר ע"ש ש"י עגנון ובית הספר ע"ש רחל המשוררת; הקמת מבנה דו קומתי חדש לבית הספר של החינוך המיוחד 'גוונים', בניית שלוש מעליות בבתי ספר בעיר, כמענה לצורך בהנגשה; שיפוץ כיתות בבתי הספר בעיר, 17 כיתות שמע חדשות, הצללות חדשות וקירוי סולארי במגרשי הספורט, הכנת תוכנית לשיפוץ חטיבת הביניים ע"ש שז"ר, תכנון בית מדרש חדש לבית הספר הממ"ד תורה ומדע, שיפוץ חזיתות באולפנית הראל, בניית גן ילדים עתידני במסגרת קול קורא של משרד החינוך, כמו גם בניית גן ילדים חדש נוסף, שיפוץ וביצוע עבודות בחצרות וצביעה בגנים, מרחבי למידה חדשניים, הקמת קריית חינוך דמוקרטית ייחודית, הכוללת שלושה בתי ספר ייחודיים ועוד. השיפוצים כוללים גם שיפורי בטיחות נדרשים, שיפוץ חדרי שירותים, ניקוי חצרות, החלפת מתקני משחק ושיפוץ אולמות ספורט.

ראש העירייה רפי סער אמר: "אנו שמים את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני, ובהתאם לכך מתאימים ומנגישים את בתי הספר ואת הגנים בהתאם לרוח החינוך החדשנית. עלינו לסגור בתקופה קצרה פערי תשתית של שנים רבות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר