החיפושית של איתי יעקובוביץ'

נכנס לכפר עויין בשטחים כדי לחלץ את חיפושית האספנות: "השוטרים היו בהלם שיצאתי משם חי"

תושב כפר סבא איתי יעקובוביץ' לא האמין שזה קורה לו: חיפושית האספנות המושקעת שלו נגנבה. כשקיבל שיחת טלפון שבה נאמר לו שהרכב נמצא בכפר בשטח A הוא לא חשב פעמיים ונסע לשם. "אני לא מציע לאף אחד לעשות את מה שעשיתי, זה היה יכול להיגמר אחרת", הוא אומר

פורסם בתאריך: 1.7.19 13:21

יש אנשים שהקשר שלהם עם המכוניות שלהם הוא סיפור אהבה של ממש. כזה הוא תושב כפר סבא, איתי יעקובוביץ', בן 48, נשוי ואב לשניים, אמן חושים שמופיע בארץ ובעולם, שלקח את האהבה שלו לחיפושית האספנות שלו צעד אחד קדימה וסיכן אתמול את חייו כדי לחלץ אותה מכפר בשטח A ברשות הפלסטינית.

את הפוקלסווגן הגרמנית, שלדבריו שוויה בשוק כיום נושק למחיר רכב מנהלים חדש מהניילון, רכש יעקובוביץ' בשנת 2012, כשראה אותה מחוץ לבית החולים בו נולדה בתו. "התאהבתי ושיפצתי אותה", הוא מספר, "השקעתי בה זמן ואהבה וכל שקל היה שווה את זה. היא הפכה לבונבוניירה מדהימה. אין כאלה הרבה. נסעתי איתה דרומה וצפונה בלי בעיה בכלל. עם הזמן קניתי אוטו אחר והחיפושית הפכה לרכב לסופי שבוע".

אתמול (ראשון) בבוקר הוא גילה שהמכונית נעלמה. "מכיוון שהבית מרושת במצלמות הצלחנו לזהות את הגנב. נצבט לי הלב. זה אוטו שחודר לך ללב. מבחינתי זה כמו לאבד בת זוג. צילמתי בנייד את הסרטון מהמצלמה והעליתי לפייסבוק. הפוסט הזה הופץ ועף, הגיע לקרוב ל-700 שיתופים. ראו אותו בכל הארץ. מן הסתם התקשרו חברים מ'מועדון החמש' (מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל, א"א) וניסו לעזור".

יעקובוביץ' הגיש תלונה במשטרה, ואז הגיע הטלפון המיוחל. "מתקשר אלי אדם בעל מבטא ערבי שראה את הפוסט ואומר שהוא מזהה את הבן אדם ויודע מי הוא ובאיזה כפר הוא גר. בדיעבד הבנתי שזה נמצא בשטח A, ליד אריאל, באזור צומת תפוח, בשטחים, ושמדובר באחד הכפרים המסוכנים ברשות הפלסטינית. אבל באותו רגע לא ידעתי את זה ומיד החלטתי לנסוע לשם. לפני כן הרמתי טלפון למשטרה וחיכיתי לראות מה הם יעשו אבל היה ברור לי שזה יקח זמן וידעתי שתוך יום מפרקים לי את האוטו לחתיכות. מה, אני צריך שיחזירו לי רק את השלדה?".

את הפחד יעקובוביץ' השאיר בבית. משהו בנחישות שלו להשיג את הרכב הניע אותו קדימה. "אמרתי לעצמי שאף אחד לא יתעסק איתי", הוא מסביר, "יש לי קסם אישי שאני סומך עליו. האמת שכל הנסיעה לשם הייתה סרט. נכנסנו לשטח A, כשרק בדיעבד הבנתי שזה אסור, הסתובבתי בכפר עם הטלפון שלי והראיתי את התמונה של האוטו לאנשים. הסברתי לאנשים שאני קוסם ואיכשהו זה עבד. אני אמן חושים והצלחתי להשפיע על המחשבות של האנשים ולרתום אותם לטובתי כדי שיעזרו לאתר את הרכב ולהוריד את הגנב במחיר. איכשהו, דרך מתווכים, התחלנו משא ומתן ארוך במיוחד. ובסוף יצאתי משם עם החיפושית. זה היה מקום יותר מידי עויין. הסבירו לי מהר מאוד שאני צריך להוריד פרופיל. אני חשבתי רק על האוטו. לצערי הם כבר פירקו ממנו כל מיני חלקים יקרים. ראיתי את השעה שהייתה כבר מאוחרת והחיים שלי היו חשובים לי אז יצאנו משם כמה שיותר מהר".

כשהוא יצא עם הרכב מהשטחים עצרו אותו שוטרי מג"ב. "אמרו לי 'זה אוטו שכל המדינה מחפשת'", הוא אומר, "אמרתי תודה שעכשיו תפסתם את האוטו כשאני בתוכו. הם לקחו את הרכב הצידה לראות שהוא לא ממולכד ואז הפנו אותי לתחנת המשטרה באריאל. השוטרים שם אמרו לי שאני צריך לברך ברכת הגומל כי הם לא שמעו על מישהו שנכנס לשם וגם יצא. הם היו בהלם שיצאתי משם חי. אני לא מציע לאף אחד לעשות את מה שעשיתי, ולהיכנס לכאלה מקומות, זה לא שווה את זה, מה גם שעשיתי את זה מחוסר מודעות. לא הבנתי עד כמה המקום הזה מסוכן. זה היה יכול גם להיגמר אחרת".

יעקובוביץ' נחקר בתחנת המשטרה וגולל שם את מה שאירע בפני השוטרים. את החיפושית שנשארה במגרש המשטרתי באריאל יקבל בעוד כמה ימים. בזמן שהוא היה בתחנה אשתו התקשרה למשטרה בגלל שהיה ללא קליטה ודיווחה שהוא נעדר. "לצערי, הייתי צריך לקחת את הגורל של הרכוש שלי בידיים שלי", הוא אומר, "הגנב הוא בן אדם מוכר שיש עליו 100 תלונות לפחות. ברור שהייתי מקבל את האוטו מפורק. אני לא מבין למה הם מחכים אם אני מביא להם שם וכתובת. במשטרה הבטיחו לעצור אותו ולהחזיר לי את הכסף אבל אני לא מאמין שזה יקרה. לא גיליתי את אמריקה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם הגנב רכב הזה מוכר וכבר גנב 100 רכבים , למה הגוש זבל האנושי הזה לא יושב בכלא בצינוק ?

  2. אבי

    איש טיפש !
    אבא לשני ילדים מה חשבת אתה רמבו.
    יש לך באמת מזל גדול

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ביום שיעשו מהפכה במערכת המשפט ורוחו המעוותת של אהרון ברק תיעלם מהמערכת והמינויים לשופטים יעשו כמו במדינות העולם הנאור…אז האזרח והמדינה ירוויחו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר