המשפחה עם הפארמדיק שחילץ את אנטולי פסיקוב שהתמוטט בזמן נהיגה

הנהג לקה בדום לב. נהג אחר, צוות מד"א והרופאים במאיר הצילו את חייו

שיתוף פעולה בין הפארמדיקים של מד"א לצוות טיפול נמרץ בבית החולים מאיר הציל את חייו של אנטולי פסיקוב שהתמוטט בזמן נהיגה

פורסם בתאריך: 7.7.19 08:44

חייו של תושב נתניה אנטולי פסיקוב, שהתמוטט בזמן נהיגה ואיבד את הכרתו לאחר שלקה בלבו, ניצלו הודות לתושייתו של נהג אחר שהיה על הכביש, צוות מד"א שהגיע למקום וצוות טיפול נמרץ לב בבית החולים מאיר בכפר סבא, לשם פונה פסיקוב.

המקרה אירע ביום שישי לפני קצת יותר משבוע. פסיקוב התמוטט בזמן נהיגה כשחזר לביתו מבילוי בבריכת וינגייט עם אשתו. בתו מספרת: "ההורים שלי יצאו מבריכת השחיה בווינגיט לכיוון ביתם בנתניה. בזמן הנהיגה אבא איבד את ההכרה, האוטו התחיל להתפתל על הכביש ובסופו של דבר פגע במעקה בטיחות. המזל שהיה פקק והרכב נסע במהירות איטית יחסית. אחרי שהאוטו נעצר, בחור מקסים הוציא את אבא מהאוטו והתחיל בהחייאה. במקביל הוציאו את אמא שלי מהאוטו ואשה אחרת שהתה לצידה עד שהגיע האמבולנס שפינה אותם ישירות לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי מאיר. עוד לפני שהגענו למאיר הבנתי מאמא שלי, שהפראמדיקים התקשרו לכמה בתי חולים ובמאיר צוות הצנתורים כבר מחכה לאבא. מיד כשהגענו אבא עבר בדיקות ונכנס לצנתור".

מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב במאיר, פרופ' דודי פרג, מספר: "בשישי בערב, בשעה שש, הזעיקו את צוות צנתורים כונן לבית החולים – שני רופאים, אח וטכנאי רנטגן – בעקבות קריאה אודות אדם שעבר דום לב. בדיקות הא.ק.ג. שערכנו העידו שאכן מדובר בדום לב, ואנטולי נכנס לצנתור ושם זוהה העורק החסום, ונפתח בהצלחה. בשבת לפנות בוקר אנטולי התעורר ומאז מתאושש יפה".

פרג מוסיף: "ברגע שצוות מד"א מגיע לשטח לטפל בנפגע, הם מחברים אותו לא.ק.ג ואם יש ממצאים שמעוררים חשד כי מדובר בהתקף לב, צוות ההצלה מתקשר ישירות ליחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים מאיר. אם הם משוכנעים שמדובר בהתקף לב, יביאו את האדם ישירות ליחידה לטיפול נמרץ לב מבלי לעבור תהליך של קבלה לחדר מיון. לעיתים ייכנס האדם ישירות לחדר הצנתורים. במקרה הצורך מזעיקים מהבית צוות כונן שערוך לבצע צנתור תוך חצי שעה. היחידה לטיפול נמרץ לב במאיר ומד"א עובדים בשיתוף פעולה הדוק ומדובר כבר ביחסים אישיים קרובים. יש לנו את הטלפונים הישירים של הפארמדיקים, ולהם את שלנו. אנחנו עובדים כצוות אחד לטובת המטופלים. בהזדמנות הזו אני קורא למי שיש כאבים בחזה להתקשר למד"א ולא להתפנות עצמאית. במקרה של דום לב חריף כל דקה קובעת. הטיפול והאבחון המהירים בשטח יחד עם שיתוף הפעולה עם בתי החולים מצילים חיים ומביאים להתאוששות טובה ומהירה יותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר