יעל קפלן צילום ניר קידר
יער קפלן. צילום ניר קידר

התוכנית הירוקה של העירייה: בריכת חורף במזרח העיר, חורשה חדשה בשכונת עלייה

בפגישה בין בכירים בעיריית כפר סבא לנציגי הקרן הקיימת הוצגה גם תוכנית לשיקום יער קפלן. יו"ר קק"ל: "נסייע גם בקידום שבילי אופניים ונטיעות"

פורסם בתאריך: 17.7.19 08:50

קק"ל בוחנת את בקשת עיריית כפר סבא לסייע בפיתוח השטחים הירוקים בעיר. כך סוכם בפגישה שנערכה אתמול (שלישי) בבוקר בין יו"ר קק"ל דני עטר וראש העירייה רפי סער וסגנו דני הרוש. בפגישה השתתפו גם בכירים בעירייה ובקרן הקיימת.

"במהלך הישיבה שהתקיימה בנוכחות משלחת נציגי קק"ל, בהם גם מנכ"ל קק"ל אמנון בן-עמי, שמעו הנוכחים סקירה מראש העירייה ומצוותו על מצב השטחים הירוקים באזור כפר סבא ועל התכניות לפיתוח בעתיד", מסרו בקק"ל, "בין היתר, שמעו הנוכחים על תכנית העירייה לפרויקט טבע ומורשת במסדרון האקולוגי במזרח כפר סבא שמטרתו לחדש את הקשר האקולוגי בין מרחב לב השרון ובין אגן הירקון ויצירת מרחב טיילות וטבע. הפרויקט יכלול הקמת בריכת חורף, שיקום צמחיית חמרה מקומית, נטיעות לאורך השבילים החקלאיים ושיקום יער קפלן, כמו גם פיתוח חורש בשיכון עלייה, בסמוך לרחוב טהון".

נסביר כי בשדות מזרח כפר סבא עובר חלק צר של המסדרון האקולוגי הארצי, ושימורו חשוב ברמה הארצית בכדי לחדש קשר אקולוגי בין מרחב לב השרון ובין אגן הירקון, קשר שהוא כיום רופף לאור שילוב הפיתוח החקלאי ותשתיות התחבורה במרחב. מטרת הפרויקט היא הקמת עוגנים של טבע באזור המסדרון האקולוגי בכפר סבא. כך למשל בריכת החורף שתוקם תשקם בית גידול מקומי שאבד מהאזור, והפרויקט כולל גם שיקום אתר מורשת "משק האוצר" שהיה שייך לחנקין והיה חלק חשוב במורשת החקלאית היהודית באזור.

הישיבה התקיימה, ביוזמתו של סער, גם במטרה להמשיך בשיתוף פעולה בין קק"ל לעירייה שיביא להרחבה ולטיפוח של שטחים הציבורים הפתוחים והשטחים הירוקים בעיר. בין השאר התרשמו בקק"ל כי ישנה מצוקה גדולה בגבולות העיר ואחת המטרות היא להרחיב את גבולות העיר תוך שיתוף פעולה עם המועצה האזורית דרום השרון ומועצת ג'לג'וליה. בהמשך לדברים אמר עטר כי "קק"ל תבחן את המשך שיתוף הפעולה עם עיריית כפר סבא ואת הסיוע בקידום פרויקטים החשובים לעיר התואמים את עולם הערכים של קק"ל, בתוכם שבילי אופניים וחיזוק נטיעות עצים בתוך העיר".

קק"ל נוהגת לסייע לרשויות על פי נוהל עבודה קבוע. ראשי הרשויות פונים לקק"ל באמצעות קול קורא לבקשת סיוע על פי כל מקרה ומקרה, ולאחר ביקור היו"ר ברשות הנושא עובר למבחן של הגורמים המקצועיים בארגון שנפגשים עם הגורמים המקצועיים של הרשות לפגישות עבודה. קק"ל, המעורבת באלפי פרויקטים ברחבי המדינה, צריכה לעמוד בקריטריונים שהציבו לה חברי הדירקטוריון.

סער: "הפגישה התקיימה כחלק מתפיסה ומחזון עירוניים של החייאת הטבע האורבני והחייאת השטחים הירוקים בעיר. עיריית כפר סבא פועלת ומקדמת את הריאות הירוקות בעיר, ומודה לקק"ל על הנכונות בקידום פרויקטים מסוג זה בתוך כפר סבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמנואל חיים

    בכל הכבוד לרצון העירייה לחדש את יער קפלן, אני רוצה לעדכן את תושבי העיר והעירייה את החובה שם לשמור על הטבע ומדובר בבעלי חיים אחרונים באזור שילדים הצעירים לא מכירים שהם שם וחבל. מדובר בלהקת שועלים שנעלמו לנו מאזורנו. לפני מספר שנים הייתי לוקח את נכדי בערב ברכב בעת חשכה ליער קפלן ליד בריכת המים שנבנתה מבטון ע"י מפעל המים. שם הם יכלו להכיר בעלי חיים אלו שבשנות ה=50 במאה שעברה היו כאן בפרדסים בהמוניהם, ולאור הבנייה המסיבית נעלמו לנו מהנוף.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר