צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

"בגלל התרשלות העירייה ילדי החינוך המיוחד יישארו באוגוסט בבית"

הורים לילדי גנים מהחינוך המיוחד מנסים מאז יוני ליזום קייטנה באוגוסט, אך טוענים שלא זכו לשיתוף פעולה מהעירייה. כשזו התעוררה בשבוע שעבר הם נדרשו לשלם 1,950 שקלים עבור שבועיים ורק שני ילדים נרשמו

פורסם בתאריך: 29.7.19 12:19

הורים לילדי גנים עם צרכים מיוחדים מתרעמים על התנהלות העירייה, שגרמה לדבריהם לכך שהקייטנה שהיתה אמורה להתקיים עבור הילדים בשבועיים הראשונים של אוגוסט – ככל הנראה לא תפתח.

"כבר בתחילת יוני התחלנו לפעול בגן להקמת קייטנה כזו", אומרת אחת האמהות, אם לילד בן שש עם צרכים מיוחדים הלומד באחד הגנים בכפר סבא, "מנהלת הצהרון בגן שלנו הצליחה להרים צוות של גננות שהיה מוכן לעבוד גם במהלך חודש אוגוסט. באנו לעירייה עם הרעיון הפרקטי הזה, וכל יום דחו אותנו ליום למחרת, עד שהצוות כבר התפזר וירדה מהפרק האפשרות לצוות מדהים שרצה לעבוד באוגוסט ושהילדים מכירים היטב. בכל זאת המשכנו לקדם את היוזמה, ויצרנו רשימה של גננות לחינוך מיוחד שמוכנות לעבוד באוגוסט ולהקים קייטנה, ועדיין לא קיבלנו מהעירייה תשובה על היוזמה שלנו. בתחילת יולי גם קיבלנו מהעירייה הודעה מוזרה, לפיה עלינו לרשום את הילדים לקייטנות רגילות ולנסות להתקבל לשם. איך הם מבקשים מאיתנו שנכניס ילד שיש לו צרכים מיוחדים ודורש סיוע מוגדר, למסגרת רגילה עם ילדים וצוות שלא מכירים אותו ולא יודעים לתת לו מענה?".

לפני כשבוע וחצי קיבלו ההורים הודעה על כך שהעירייה תפעיל, בין 15-1 באוגוסט, קייטנה לילדים עם צרכים מיוחדים באמצעות מפעיל פרטי – אול טיצ'רס, בעלות של 1,950 שקלים. ההורים טוענים שלמרות הבטחה של העירייה שהמחיר יסובסד, כך שישתווה למחיר קייטנה של ילדי גנים רגילים, קרי 1,450 שקלים, נותר המחיר המקורי על כנו. "שוחחנו עם העירייה מספר רב של פעמים בנסיון לאפשר קייטנה לילדי החינוך המיוחד. אנחנו מאמינים שלכל הילדים חשוב לתת פתרונות בדמות קייטנה באוגוסט", אומרת יו"ר ועד הורי הגנים בכפר סבא שרון שיניין, "לפני שבוע לערך התקבלה החלטה שתהייה קייטנה. ברביעי יצא עדכון שיהיה גם סבסוד ובחמישי נאמר לי שיש קושי טכני עם הסבסוד ושהנושא בבדיקה".

בגלל לוחות הזמנים הצפופים, והמחיר הגבוה, טוענים ההורים, רק שני ילדים נרשמו לקייטנה שככל הנראה לא תפתח. "מדובר בהבדל של 500 שקלים, המון כסף עבור רוב ההורים", אומרת אחת האמהות, "כולנו, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, תקועים בלי מענה לילדים שלנו, בין השאר גם בגלל המחיר המופקע. הבטיחו לסבסד אך לצערי הבטחות ומציאות לחוד. אני לא מתכוונת לרשום את בני לקייטנה במחיר כזה".

מפעיל הקייטנה, רן רחמיזאדה מאול טיצ'רס אישר לצומת השרון כי מחיר הקייטנה עומד על 1,950 שקלים וכי עד כה נרשמו רק שני ילדים. "זה המחיר המלא של הקייטנה בגלל שמדובר בקבוצה מצומצמת של 20 ילדים וריבוי אנשי צוות כדי לתת מענה הולם לילדים האלו", הוא אומר, "נשמח שהמחיר יסובסד על ידי העירייה. בינתיים נרשמו שני ילדים במחיר מלא וברגע שיסובסד הם יקבלו החזר בהתאם. לצערי, יש סיכוי שהקייטנה לא תפתח בשל ההרשמה הדלה".

"השורה התחתונה היא שהקייטנה כרגע לא מסובסדת, ובגלל הפרסום המאוחר והתרשלות העירייה בכל נושא הקמת הקייטנה, ילדי החינוך המיוחד יישארו באוגוסט בבית", אומרת אחת האמהות.

תגובת העירייה: "כמו בכל שנה, העירייה פרסמה קול קורא המזמין מפעילים פרטיים לקיים בנכסיה קייטנות בחודש אוגוסט. בעבר לא עלה צורך דיפרנציאלי לקייטנות לילדים עם צרכים מיוחדים שאינם בעלי קשיים פיזיים או אחרים, המגבילים אותם לקחת חלק בקייטנות רגילות. לפני כשבועיים פנו מספר הורים וביקשו לארגן קייטנה נפרדת. הגם שהעירייה אינה הספק ואין הדבר באחריותה, פעל אגף החינוך במהרה אל מול המפעילים, במטרה לחבר בינם ובין ההורים שפנו. כמו בקייטנות האחרות, העירייה אינה צד ברישום. כאמור, מדובר במפעיל פרטי והסוגיה נבחנת ברמה המשפטית, ונבחנת האפשרות המשפטית לסבסד חלק מהעלויות לקייטנה, זאת עקב העלות הגבוהה יותר ביחס לקייטנות הרגילות. העירייה תמשיך ותעשה כל שלאל ידה כדי לתת מענה לאוכלוסיות השונות, במסגרת החוק והאמצעים העומדים לרשותה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר