קרדיט: Frankie's/Shutterstock
קרדיט: Frankie's/Shutterstock

קידום אתרים – האם מתאים לכל עסק?

פורסם בתאריך: 19.8.19 23:23

לא משנה לאיזה ענף שייך העסק שלכם, כמה עובדים אתם מעסיקים ומהו השירות או המוצרים שאתם מציעים, סביר שמצאתם את עצמכם, או תמצאו את עצמכם בעתיד הקרוב, מתמודדים עם אתגרי התחרות הלא פשוטה מול בעלי העסקים האחרים העוסקים באותו התחום ומגיעים מאותו הענף. ובעידן של היום, לתחרות שכזו ישנה משמעות רבה ויכולתכם, כעסק מבוסס, להתמודד איתה, יכולה לעשות את כל ההבדל בין עסק רווחי שמצליח לבין כזה שלא. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות קידום אתרים – קידום אתר האינטרנט של העסק במנוע החיפוש, בגוגל, כך שיהיה חשוף יותר לכמה שיותר לקוחות ולכמה שיותר מתעניינים.

כמה מילים על קידום אתרים

ישנם מספר מנועי חיפוש, כמו Bing ואחרים. יחד עם זאת, מנוע החיפוש הפופולארי וגם הבולט והמוביל מכולם במדינות המערב הוא גוגל, זה שבו מחפשים מרבית הגולשים ובו מפרסמים גם אתרים מתחומים שונים. קידום אתר העסק בגוגל יכול להוות כחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק והפרסום שלו ולהביא לו, בכך, לקוחות פוטנציאליים רבים יותר. הקידום מתייחס לעמודים ספציפיים באתר האינטרנט, המקודמים באמצעות כלי קידום שונים ושיטות רלוונטיות, במנוע החיפוש וזוכים, בהנחה ויצליח, להיות ממוקמים בעמודים הראשונים של מנוע החיפוש.

מנוע חיפוש פועל בשלושה מישורים, בכל הקשור לקידום האתר. בשלב הראשון מבצע גוגל סריקה ראשונית, הבוחנת את האתר ואת הפרמטרים השונים שבו. תדירות הסריקה נקבעת בהתאם למידת חשיבותו של האתר ומספר הצפיות בו. באתרי חדשות, למשל, הזוכים לכמות יומית גבוהה מאד של גולשים, מבצע מנוע החיפוש באמצעות הזחלן (Crawler) סריקה בתדירות גבוהה מאד – מספר פעמים בכל יום. באתרים קטנים ופחות בולטים, מתבצעת הסריקה בתדירות נמוכה – אחת לכמה ימים. השלב השני של הקידום הוא אינדוקס האתר. שלב זה כולל את שמירתם של הנתונים ושל המידע הקיימים באתר (אותם נתונים ומידע שנסרקו על ידי גוגל) ואילו בשלב השלישי מתבצע הדירוג בעזרתו של אלגוריתם מתוחכם ולשאילתות שונות. הדבר אפשרי תודות לאיסוף המידע, לסריקה וגם לאינדוקס שביצע המנוע, ובהתאם לקביעת מיקומו, דירוגו של האתר, ברשימת האתרים האחרים.

מידות הצלחתו של הקידום תלויה, בין היתר, בשלושה גורמים: בתוכן הכתוב באתר (ככל שיהיה איכותי ויענה גם לתוצאות החיפוש הרלוונטיות, הצלחתו של האתר בקידום תהיה רבה יותר), קישורים מחוץ לאתר (קישורים המופיעים באתרים שונים) המפנים אל עמודים נקודתיים בו וחוויית המשתמש עצמו, מי שגולש באתר (עד כמה האתר מהיר, עד כמה ידידותי לגולש, עד כמה נכון המבנה שלו ועוד). השקעה בכל אחד מהפרמטרים האלה, בגורמים המשפיעים על קידום האתר, היא זו שתקבע, בסופו של דבר, עד כמה הצליח ההליך וחשוב שתעשה על ידי המומחים בתחום – חברת קידום אתרים מקצועית ומנוסה.

אז, למי זה מתאים

בקצרה – לכולם. לכל עסק. ובהרחבה: קידום האתר בעזרתה של חברה המתמחה בתחום, ובייחוד אם רוצים לעשות זאת בצורה הנכונה, יכול להיות הוצאה כספית לא קטנה, ובמיוחד עבור בתי עסק בתחילת הדרך או בתי עסק הנחשבים לקטנים יחסית. זהו תהליך ממושך, הדורש זמן וסבלנות, ותוצאותיו אינן ניכרות כבר בהתחלה. ההסתמכות על המוניטין של העסק בשוק איננה תמיד מספיקה ועסק מוכר לא בהכרח יעלה בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל.

בעידן שבו האינטרנט מהווה כלי משחק חשוב ומרכזי מאד, הכרחי לקחת גם אותו בחשבון ולדאוג שלעסק תהיה בו נוכחות, ורצוי גם מרשימה מאד. קידום אתרים מוצלח יכול לשפר משמעותית את המוניטין של העסק, לחזק אותו ולסייע לו בפן השיווקי. לבתי עסק קטנים ניתן לבחור תהליך קידום מתאים, תוך התייחסות לתקציבם המצומצם לרוב, ואילו לבתי עסק גדולים – יותאם קמפיין קידום מקיף וגם יקר יותר לרוב.

עסקים העוסקים במכירות עם תהליכי מכירה ממושכים יגלו כי קידום העסק באופן זה הוא שיטה שיווקית מוצלחת מאד למשיכת של לקוחות פוטנציאליים רבים יותר ולהעלאת אחוזי המכירה. אפשר, בעזרת קידום האתר, להוביל אותו לתוצאות הראשונות במנוע החיפוש וגם ליצור לידים של לקוחות מתעניינים ואף לפלח אותם כדי ללמוד עליהם. כל אלה מסייעים, בסופו של דבר, בתהליך הקידום ויכולים למשוך אל אתר האינטרנט של העסק וגם אל העסק עצמו (הפיזי) לקוחות רבים יותר.


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר