הפגנת תושבים בנובמבר נגד מפעל בראון בשכונה הירוקה
הפגנת תושבים בנובמבר נגד מפעל בראון בשכונה הירוקה

וועד שכונה 80 במכתב לראש העיר: העירייה לא עומדת בהבטחות בכל הקשור לטיפול בריחות ממפעל בראון

"עוד שנה חלפה מבלי שנראה צל צילו של פתרון", כתבה יו"ר וועד השכונה הירוקה 80, לאה מנסור. בעמוד הפייסבוק העירוני נכתב שמנכ"ל העירייה, איתי צחר, פנה לאחרונה למשרד להגנת הסביבה "בדרישה נחרצת ודחופה לטפל במפגע במטרה להביא להפסקת פעילות המפעל באזור"

פורסם בתאריך: 28.8.19 18:42

בוועד שכונה 80 שלחו השבוע מכתב גלוי ובוטה לראש העירייה, רפי סער, ובו הם דורשים שיחל לפעול בכל הקשור לריחות העזים הבוקעים ממפעל בראון הפוגמים באיכות חייהם ואולי אף מסכנים אותם בריאותית.

במכתב עליו חתומה יו"ר וועד השכונה, לאה מנסור, נכתב: "לצערי הרב הקיץ בשכונה הירוקה היה, כצפוי, מסריח ביותר. עוד קיץ של סירחונות בלתי נתפשים מכיוון מפעל בראון שמזמן מוגדר אצלנו, תושבי השכונה ואורחיה, כמפגע ריח ועוד שנה חלפה מבלי שנראה צל צילו של פתרון. נציין שתלונות התושבים התחילו ב-2011, קרי לפני 8 שנים".

לטענת מנסור מתקיימות פגישות חודשיות עם מ"מ סגן מנהל אגף איכות הסביבה, אורן וולשטיין, "אך למרות כל רצונו הטוב, נדמה שכלום לא זז". לדבריה סוכם כבר לפני מעל כחצי שנה לפעול בנחישות במסלול מפגע הריח – אך למרות הסיכומים, העירייה לא ביצעה שום מהלך הסברתי שיעודד את התושבים המיואשים לדווח על גלי הריח. עוד נטען כי העירייה טרם התקשרה עם יועץ סביבתי למרות הסיכום לטיפול מידי בנושא כבר במרץ 2019.

עוד היא מוסיפה כי "צוות אוויר נקי שהוקם בשכונה ביקש לא להזניח את בדיקות הגז המסרטן פורמלדהיד ובהיעדר יכולת תקנית לניטור רציף, ביקשנו שיבוצעו בדיקות דיגום של 'המבדקה' או דומיה, דיגום אחת לשבועיים בשלושה מוקדים – תוך לקיחת כיווני הרוח כפרמטר מקדים. גם דבר זה לא קודם".

לבסוף היא כותבת כי העירייה הבטיחה לעדכן את צוות אויר נקי כיצד מתקדם עניין פינוי המפעל והיבטי הנדל״ן, במידה ויש כאלו אולם מאז אוקטובר 2018 ועד היום לא קיבלו עדכון בנדון.

"רמת התסכול גבוהה ואנו לא רואים שהעירייה טורחת להכין תכנית פעולה ברורה, עם יעדים מוסכמים וזמנים מוגדרים ואם יש כזו באמתחתה – הרי שאין היא משתפת את התושבים בתוכנית או בלוח הזמנים, שגם כך תחושת התושבים היא שפג תוקפו מזמן", היא כותבת. "אני ותושבי השכונה מצפים שתיקח פידבק זה לתשומת ליבך כראש העיר שהבטיח לתושבים לסלק מהשכונה את המפגע בנחישות וללא פשרות".

בעירייה מיהרו להעלות היום (ד') בצהריים פוסט בעמוד הפייסבוק העירוני בנושא. לטענתם הם מבצעים בדיקות באורח קבע סביב בית הספר לאה גולדברג ותוצאות דיגום הארובות של המפעל שבוצע בחודש יוני השנה נמצאו תקינות. גם בדיקות פתע שבוצעו באותו החודש בהזמנת המשרד להגנת הסביבה תואמות לדרישות התקן. בכל אופן לטענתם מנכ"ל העירייה, איתי צחר, פנה לאחרונה למשרד "בדרישה נחרצת ודחופה לטפל במפגע במטרה להביא להפסקת פעילות המפעל באזור", בעקבות תלונות התושבים ובדיקות צוות המריחים שהקימו.

בתשובה של צוות אוויר נקי הם טענו כי המכתב אינו נותן מענה "לנקודות קריטיות ומתמשכות שהועלו במכתבה של לאה מנסור, בהתייחס למטרדי הריח וחששות קשים לזיהום האוויר, ומוכרות לכם היטב מזה זמן רב. צעדים כגון שליחת מכתבים להגנת הסביבה הוכחו כבר בעבר כלא אפקטיביים להשגת המטרה. נדרשת תכנית סדורה ונחושה מצד העירייה כולל לוח זמנים כפי שדרשנו השכם וערב בשם תושבי השכונה ואנו מבקשים לקבל תשובה עניינית לנושאים שהועלו במכתב זה ומזמינים את ראש העיר או מי מטעמו להציג את התוכנית לתושבים המודאגים".

מנסור אמרה בתגובה: "אין ספק שעיריית כפר סבא לאורך השנים התייחסה ברצינות לבעיה ורוב המועמדים לראשות העיר או למועצת העיר שנמצאים היום בקואליציה או באופוזיציה התחייבו לפתור זאת. אנו מבקשים שיעמדו בהתחייבותם. אני מודעת לבעיות בשכונות אחרות בכפר סבא – לולים, מפעלים במזרח, איום תחנת הכוח האיזורית. אנחנו חלק מתושבי העיר שרוצים להמשיך לגור בה ולגדל בה את ילדינו בבטחה. דרושה מהעירייה נחישות, צעדים מעשיים ותוכנית עם יעדים ולוחות זמנים כדי למצוא מזור למצוקת התושבים".

מעיריית כפר סבא נמסר: "העירייה פועלת ותפעל בנושא, ונמצאת בקשר רציף עם נציגי ועד השכונה, כפי שאף צוין במכתבם. העירייה פועלת בנחישות מול המשרד להגנת הסביבה, על מנת שיכיר במפגע הריח בשכונה – דבר שעד לרגע זה לא נקבע ולא הוגדר על ידי מומחי המשרד להגנת הסביבה והנהלתו. בהמשך לדרישות העירייה, בוצעו דיגומים לחומרים מסוכנים בשכונה, לרבות דיגום פתע של ארובות המפעל, וכלל הבדיקות שבוצעו על ידי המשרד להגנת הסביבה נמצאו תקינות. עיריית כפר סבא פועלת ותמשיך לפעול למען רווחת התושבים ולמען שמירה על איכות חייהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכזבה קשה בכל תחום,החלטות הזיות,
    מנהיגות רופסת, סער לך הביתה,אתה תהרוס את מה שנבנה.

  2. משה

    על מה אתה מדבר תגיד אתה חי בעיר או בעיר אחרת אחת ההצלחות הגדולות ביותר במדינת ישראל כל הערים מתקנאות בראש העיר רפי סער תותח על

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר