צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

פרויקט אפונים: הגננות מאיימות לא לשתף פעולה אם ארוחת הצהריים לא תחל ב-13:30

בשיחה עם צומת השרון קבעה יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות: "אוכל ב-12:30 פוגע בפדגוגיה. למה גננת צריכה להפוך למלצרית בשעה כזו?". וועד הגנים: "מהלך כוחני וחד צדדי אשר משנה את היסודות של מערכת החינוך בעיר"

פורסם בתאריך: 29.8.19 18:50

יו"ר תא הגננות בסניף השרון בהסתדרות המורים, ציפי בוגנים, ויו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות, ענת דדון, הודיעו היום (חמישי) למכתב לרפי סער כי ימשכו את ידם מהסכמתם להמשך הפעלת פרויקט אפונים במידה ושעת ההזנה לא תחל ב-13:30. "אנחנו פונים אליך שוב, בעקבות מכתבנו מה-8 באוגוסט בו הבהרנו כי לאור המתווה שסוכם בנוגע להפעלת תוכנית אפונים, דרישתנו הייתה כי שעת ארוחת הצהריים תחל מהשעה 13:30 עם אופק ל-14:00", כתבו.

נזכיר כי לאחרונה דווח על חזרתו של הפרויקט לאחר שהושהה בשנה שעברה. בוועד הגנים מיהרו והעלו לפני שעה קלה תגובה בעמוד הפייסבוק שלהם: "נודע לנו במפתיע וללא סיכום כלשהו, כי ניתנה היום הנחיה לגננות מאת ועד הגננות שלא תאפשרנה להכניס את ארוחת הצהריים לגן לפני השעה 13:30 מה שיביא לכך שהילדים יאכלו רק בשעה 14:00 (ואפילו לאחריה)", נכתב. "ועד הגננות מנסה לקבוע עובדות בשטח באופן חד צדדי. בצעד שאין בו כל חשיבה על טובת הילדים. חשוב להדגיש שחוזר מנכל איננו מתייחס כלל לשעת הארוחה ומשאיר זאת להחלטת הרשות, זאת בניגוד לטענת ועד הגננות שלכאורה כתובה שם הוראה כזו. כמו כן הוראה זו עומדת בניגוד מפורש לעמדת המפקחת של משרד החינוך, אהובה דור, אשר אמרה בכנס הרישום לגנים כי בכפר סבא הארוחה מתקיימת בשעה 13:00. לא נוכל להסכים למהלך כוחני וחד צדדי אשר משנה את היסודות של מערכת החינוך בעיר, מעל ל-3 עשורים על חשבון ילדינו. חינוך לתזונה בריאה ומגוונת הוא פדגוגיה לכל דבר. פנינו בדחיפות לראש העיר, בבקשה כי העירייה תפעל מיידית מול ועד הגננות תצהיר באופן חד-משמעי וברור על מדיניות העירייה בשימור היול"א ובכלל זה שימור שעת ארוחת הצהריים כפי שהיא כיום אשר הינה אחד המרכיבים החשובים של מערכת החינוך בגנים בעיר".

בשיחה של צומת השרון עם דדון היא מתעקשת כי לא יחזרו בהם מהדרישה: "הגנים ייפתחו את דלתותיהם באחת וחצי לאוכל. זה סופי, אין פשרות", היא קובעת. "השאלה הנשאלת למה לא שתיים. ילדים בכל הארץ, בכל שכבות הגיל, מתחילים את גן הילדים בין שבע וחצי לשמונה, אוכלים ארוחת בוקר בעשר ואת הארוחה הבאה אוכלים בשתיים כשמתחיל הצהרון. במה שונים ילדי כפר סבא משאר ילדי הארץ? משרד החינוך משלם לגננת שתעבוד עד שעה 14:00. למה היא צריכה להפוך למלצרית ב-12:30?".

יש טענות כי בוגנים הפכה את עניין שעות ההזנה בגנים בכפר סבא לאג'נדה הפרטית שלה. ברעננה למשל שם גם יש יול"א אוכלים בשעה 13:15 ואף אחד לא בא בטענות.

"לגבי רעננה אבדוק. לגבי בוגנים אני לא חושבת שזה נכון. אני אמנם בתפקיד רק חודש אבל קשה לי להאמין שנציגת גננות תהפוך דבר כזה לעניין אישי שלה. היא שומעת את הדברים מהשטח, מהגננות, ואני שואלת את ההורים – האם ילד שאכל ארוחה בעשר ויצא להפסקה עד 11 צריך פתאום לאכול שעה וחצי אחרי? אז על מה משלמים לגננת שתהיה עד שתיים? הבוקר הייתה לי שיחה ארוכה עם מנכ"ל עיריית כפר סבא (איתי צחר, א"א) והוא אמר שהייתה לו פגישה הבוקר עם נציגי ההורים ושהוא חושב כמונו. אמרתי שלא שמעתי על ילדים שלא אוכלים בגן והולכים הביתה בשתיים. אף ילד לא התעלף כשהגיע בשתיים הביתה בלי אוכל. לא יקרה לילדים כלום. מספיק. אני בעצמי גננת ורואה מה וכמה הם אוכלים. אין דבר כזה שילד יגיע ב-12 לגננת יאמר שהוא רעב ולא יקבל איזה כריך. אוכל ב-12:30 פוגע בפדגוגיה. אין לי בעיה להיפגש ולדבר עם ההורים ולהסביר להם את זה".

זה נתפס כצעד כוחני.

"זה לא צעד כוחני. זה לא נכון. ואם הייתה פגיעה חלילה בילדים או בשלומם, בריאותם, או ברווחתם, אפילו בציפורן היינו אולי חושבות אחרת. אבל אני מעדיפה שהילדים יאכלו באחת וחצי מאשר שהגננות תהפוכנה למלצריות כשאין סכנה לילדים".

חברה בוועד הגנים אמרה לצומת השרון: "זה טנגו שקורה כבר שלוש שנים אחרי שבוועד הגננות התרגזו על ההנחתות של פרויקט אפונים, ועל זה שמשרד הבריאות דרש להכניס את המקררים פנימה לגנים ואז איימו שהשנה שעברה לא תפתח בגנים וצביקה (ראש העיר הקודם, צביקה צרפתי, א"א) התקפל לפני הבחירות וביטל את הפרויקט. ואז השנה החכ"ל עשו עבודה מאוד יפה ומצאו פיתרון של מקרר-תנור בשם 'חמודי'. אתה יודע שגם בפיילוט הגננות קיבלו מכתבים מההסתדרות למה הן משתפות פעולה? וכל השלוש שנים האלה הן לא מדברות חלילה עם וועד ההורים. כל הדבר הזה הוא נטו לטובת וועד הגננות. מה עם טובת הילדים?".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עמדת גננות משרד החינוך, המיוצגת על ידי ההסתדרות, היא כי שעת ארוחת הצהריים בגני הילדים צריכה להיות בשעה 13:30, וזאת על מנת לאפשר פעילות פדגוגית במהלך שעות הגן בהן נמצאת גננת, וכי את שעת הארוחה יאכלו הילדים לקראת שעת סיום הגן. ראש העיר כפר סבא רפי סער ביקש לדון בנושא בצורה משותפת יחד עם הנהגת ההורים והסתדרות הגננות, וביקש כי לא יהיה כל שינוי מהשעה 13:00 עד לקיום שיח בנושא, ולאשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה".

צביקה צרפתי בתגובה: "הטענה שהפרויקט בוטל בתקופתי הוא מדוייק. הפרויקט המשיך לתת את ארוחת הצהריים ב-13:30. פרויקט אפונים הוקפא עד לאישור סופי של משרד הבריאות לפרויקט ולפיתרון של הבעיות הטכניות של הצבת המקררים והתנורי החימום של המזון. לאחר כל קבלת האישורים הסופיים הוא חוזר השנה לפעילות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. נילי צור

    ומה עם הילדים?
    מספיק עם הכבוד ,האגו,העצלות והכוח.
    איפה הילדים שלנו?
    אפשר להרעיב אותם עד שיגיעו הבייתה .
    סוג של התעללות.
    גננות,אתן שומעות את עצמכן?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני בשוק. כסבתא ל 9 נכדים גילאי שנה עד 11 8 מהם בגיל צהרונים נדהמת מתגובת הגננות. הילדים מגיעים אלי בארוחת שבת לשעה 13 רעבים מאד וכך גם בכל החופשים. הם תמיד אוכלים אצלנו פירות בעשר! מה זה לתת לילד רעב כריך? כל דיאטנית תאמר שאין צורך בפחמימות מיותרות. פלא שאחכ מספרים שלא אכלו אצלכם כלום בצהריים? ילדי גדלו בגני ילדים בניו יורק. ארוחת הצהריים היתה באחריות הגננות שגם למדו אותם הלכות שולחן. מציעה שבכל הארץ יעברו לשעה 13!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרגתם את הילדים. ילד קם ב 6:30 לא יחכה ל 14:00. מח עייף ורעב לא פנוי לספוג את לימודי אנטומיה של גריי שאתן מעבירות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר