עומס בחדר המיון בבית החולים מאיר, אתמול

ייאושו של מתנדב במד"א: שעה ו-25 דקות כדי להיכנס עם חולה לחדר מיון

"זו לא אחריות של הנהלת בית החולים או של הרופאים והאחיות – זו מערכת הבריאות שחולה בעצמה. עוד חודשיים יתחיל החורף והמצב רק יחמיר", אומר המתנדב לצומת השרון. בית החולים: "העומסים הללו הינם תופעה מצערת בבתי החולים כולם"

פורסם בתאריך: 16.9.19 08:44

מתנדב במגן דוד אדום, תושב כפר סבא, העלה אתמול (ראשון) אחר הצהריים פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו תמונה מחדר המיון של בית החולים מאיר בה נראים צוותים רבים של מד"א עומדים וממתינים לתורם להיכנס עם החולים לחדר המיון. "שעה עשרים וחמש דקות! זה הזמן שהחולה שהבאנו (בנסיעה דחופה) ממתין על האלונקה שלנו בכניסה למיון מאיר, והוא לא לבד… יש עוד שבע אלונקות עם חולים בהמתנה לרופא או משיח. חס וחלילה, לא מאשים את האחיות או הרופאים, מאשים את המערכת והעומד בראשה", כתב בפוסט שגרר תגובות רבות.

"בשנים שאני מתנדב במד"א כבר היו עומסים בבתי חולים", הוא אומר לצומת השרון, "יש תמיד עומסים, לא רק במאיר אלא בכל בתי החולים באזור. זה לא משהו מיוחד שאנחנו מחכים עם חולה על המיטה – רבע שעה, חצי שעה גג. אבל היום היה באמת משהו נדיר. במילה אחת – דכאון. הסיטואציה הזו של לנסוע עם חולה שהתעלף כמה שיותר מהר לבית החולים כדי שיטפלו בו, ופתאום אתה מגלה עוד שבע מיטות לפניך בתור, זה מדכא. שכבו שם אנשים בני 85-80 עם דמנציה, אלצהיימר ופרקינסון שצריכים עכשיו לשכב ככה שעה ומשהו על מיטת האמבולנס ולהמתין. כשבן של בן 80 שואל אותנו מה קורה ואני צריך להרגיע אותו ואומר שצריך להמתין בסבלנות כי כל המיטות תפוסות ואנחנו מחכים איתכם, לא עוזבים לרגע, כי אנחנו מחויבים להיות עם החולה ליד המיטה עד שצוות המיון יפרוש עליו את חסותם, זה לא פשוט.

"זה יוצר עוד בעיה – שחסרים אמבולנסים בחוץ או בתחנה שייתנו מענה לאחרים שצריכים עזרה. תחשוב שנתקעים שבעה-שמונה אמבולנסים בכניסה למיון. זה אומר שיש פחות מענה בחוץ למקרים דחופים שצריך לטפל בהם. כמו שרשמתי בפוסט, אני לא מאשים את הצוות. הם עושים עבודת קודש. אנחנו חברים ועובדים במשותף ואני לא מקנא באחראית המיון שיש לה 18 מיטות במיון הפנימי וכל המיטות תפוסות והיא רואה עוד שבעה צוותים בזווית העין שמחכים למענה. זה המצב. זו לא אחריות של הנהלת בית החולים או של הרופאים והאחיות – זו מערכת הבריאות שחולה בעצמה. עוד חודשיים יתחיל החורף והמצב רק יחמיר. הגיע הזמן שיהיה שינוי ויטפלו בדבר הזה. צריך שיקשיבו יותר לחולים וידאג לטפל בדברים הכביכול הפחות חשובים לכל אחד ומאיתנו".

מבית החולים מאיר נמסר בתגובה: "ישנו עומס במיון והצוות עושה מאמצים רבים להעניק טיפול  מיטבי לפונים. הצוות תוגבר ואנו תקווה שהדבר יקל על הממתינים. אכן העומסים הללו הינם תופעה מצערת בבתי החולים כולם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר