פעיל ליכוד בכניסה לקלפי ברחוב נחשון בכפר סבא

תלונה במשטרה: פעילי ליכוד חילקו מתנות בכניסה לקלפיות בעיר. צפו

יו"ר ועדת הבחירות הארצית בכפר סבא מספר גם על הסתרת פתקים של כחול לבן בפתקים של הליכוד. וגם: המדריך המלא לבחירות בכפר סבא. ידיעה מתעדכנת

פורסם בתאריך: 17.9.19 07:01

11:00 – פעילי כחול לבן בכפר סבא ערבו את המשטרה לאחר שלטענתם פעילי ליכוד חילקו מתנות לכל מי שנכנס לקלפי ברחוב נחשון בעיר. "זה היה במבנה השירות הפסיכולוגי נחשון 14, בכניסה לקלפי, ראינו את נציגי הליכוד מחלקים שקיות עם מתנות לכל מי שנכנס. מהמטה המרכזי והיועצים המשפטיים שלנו מטפלים בזה. הם גם ערבו את המשטרה", אומרת לימור פוקר מכחול לבן.

נציג ועדת הבחירות הארצית בכפר סבא, יואל קרול, שמסתובב בקלפיות בעיר, אמר כי טענות דומות היו גם בבית הספר אוסישקין: "כשאני הגעתי לקלפי זה נפסק. גם המשטרה הייתה מעורבת. הדבר היחידי שיכולתי לעשות זה להסביר להם. שתבין, כמעט לכל הרכב של ארבעה קלפיות יש שוטר".

איך מתנהלות הבחירות בעיר עד כה? 

"קודם כל אני רואה שיש קלפיות שיש בהן תורים ויש קלפיות שרק עכשיו התעוררו. אנשים, אני מניח, עדיין מתלבטים. אחרים אולי כועסים על זה שהכריחו אותם להצביע שוב, אבל הם שוכחים שהם קיבלו עוד יום חופש. למי שמקטר אני ממליץ לקחת את האיזון. שילכו להצביע קודם".

היו עוד בעיות?

"מצאתי פתקים של 'מחל' על פתקי 'פה' של כחול לבן. מי שרוצה להצביע כחול לבן ולא רואה פתק, יוצא החוצה ואז חושף את מה שהתכוון להצביע וזה חמור מאוד. פתרנו את הבעיה ומקווה שלא תחזור על עצמה".

חבר מועצת העיר מהליכוד, אורן כהן: "אין שום דבר. אנחנו עושים את העבודה בצורה דמוקרטית ללא שום דופי וכל השאר מעשיות. מדובר בתיקי נייר ריקים שאושרו לחלוקה מבעוד מועד והמשטרה אישרה את זה והכל בסדר".

מהמשטרה טרם התקבלה תגובה.

7:00 – 80,443 בעלי זכות בחירה בכפר סבא יצאו היום להצביע ולהשפיע על עתידה של מדינת ישראל ולבחור את חברי הכנסת ה-22. פרט לחגיגה הדמוקרטית ולהצבעה עצמה, זוכים התושבים גם ביום חופש על חשבון המדינה, שכן יום הבחירות מוכרז כיום שבתון במשק, וצפויים למלא את הקניונים, הפארקים ואת מקומות הבילוי.

המצביעים יבחרו בין לא פחות מ-30 מפלגות. בבחירות האחרונות, לפני כחצי שנה, ניצלו 76.66 אחוז מהתושבים בכפר סבא את זכות ההצבעה שלהם. המפלגה שזכתה אז במספר הקולות הגדול ביותר בקרב תושבי כפר סבא הייתה כחול לבן, עם 46.04 אחוז מהקולות. הליכוד קיבל 23.83 אחוז, מפלגת העבודה שבאופן מסורתי זוכה לתמיכה רחבה בעיר זכתה רק ל-7.67 אחוז, מרצ – 4.53 אחוז, כולנו – 3.13 אחוז, הימין החדש – 2.74 אחוז, ישראל ביתנו – 2.38 אחוז, זהות – 2.20 אחוז, איחוד מפלגות הימין – 2.13 אחוז, גשר – 2.09 אחוז, ש"ס – 1.98 אחוז, יהדות התורה – 0.61 אחוז, חד"ש תע"ל – 0.12 אחוז, צדק לכל – 0.08 אחוז ויתר שבבי הקולות הלכו למפלגות קטנות יותר.

בפילוח הקלפיות בבחירות האחרונות על פי שכונות עלה כי היה רוב לכחול לבן בקלפיות. רק בשכונות המזרחיות – קפלן, יוספטל וגבעת אשכול קיבלה מפלגת הליכוד את רוב הקולות – קפלן: הליכוד 45 אחוז, כחול לבן 26 אחוז, ש"ס 7 אחוז; יוספטל: הליכוד 41 אחוז, כחול לבן 21 אחוז, ש"ס 8 אחוז; גבעת אשכול: הליכוד 41 אחוז, כחול לבן 22 אחוז, ש"ס 8 אחוז; הדרים: כחול לבן 43 אחוז, הליכוד 27 אחוז, העבודה 6.5 אחוז; מרכז העיר: כחול לבן 50-40 אחוז, הליכוד 28-16 אחוז, העבודה 10-6 אחוז; השכונות הירוקות: כחול לבן 48 אחוז, הליכוד 28 אחוז, העבודה 5.5 אחוז; שכונת עלייה: כחול לבן 48 אחוז, הליכוד 28 אחוז, העבודה 5 אחוז.
ברחבי העיר יפוזרו 136 קלפיות, מתוכן 34 קלפיות נגישות ו-21 נגישות מיוחדות, שיפתחו להצבעה בב-7:00 וייסגרו בשעה 22:00. על פי נהלי משרד הפנים אין צורך להביא את הודעת הבוחר שקיבלתם בדואר אל הקלפי. הזדהות בקלפי תתבצע באמצעות אחת מהתעודות הבאות: תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון בתוקף, תעודת חוגר או תעודת שוטר.

אם טרם ביררתם באיזו קלפי אתם מצביעים, ניתן לברר זאת בטלפון 1-800-201-091, או בשליחת מסרון למספר 050-8085503 עם מספר הזהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות. ניתן לברר באיזו קלפי אתם מצביעים גם באתר משרד הפנים.

אדם שמפאת מצבו הגופני מוגבל בניידות והקלפי שבה הוא רשום אינה מוגדרת כנגישה, רשאי להצביע בכל קלפי שנקבעה על ידי ועדת הבחירות המרכזית כקלפי נגישה מיוחדת. ניתן להתעדכן באתר משרד הפנים ברשימת הקלפיות בעלות נגישות מיוחדת. על פי משרד הפנים, אם מוגבלותו של הבוחר אינה ניכרת לעין או שאין ברשותו תעודה המעידה על כך, יצטרך הבוחר לחתום על הצהרה כי הוא מוגבל בניידות. יש לציין כי הצהרה שקרית כי עבירה פלילית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יום החופש הוא על חשבון המעסיקים, לא על חשבון המדינה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר