המועצה הדתית בכפר סבא. צילום עזרא לוי
המועצה הדתית בכפר סבא. צילום עזרא לוי

מסתמן: המועצה הדתית תתפזר בנובמבר, היו"ר ימשיך לשמש כממונה

בגלל העיכוב בהקמת ממשלה מתעכב גם הליך בחירת המועצה הדתית, שצפוייה להתפזר בנובמבר. היו"ר ששון טרבלסי צפוי להתמנות כממונה בלי מועצה

פורסם בתאריך: 24.9.19 14:14

המועצה הדתית בכפר סבא אמורה להתפזר בעוד פחות מחודשיים – שנה לאחר הבחירות המקומיות, אך הליך בחירת המועצה החדשה נמצא כרגע בהקפאה, זאת בגלל הבחירות הארציות והעיכוב בהקמת הממשלה. כך אומרים גורמים במועצה הדתית. כפי שמסתמן, ראש המועצה ששון טרבלסי ישמש עם פיזור המועצה, במסגרת הוראת שעה, כ"ממונה" מטעם משרד הפנים (ולא כיו"ר, שכן לא תהיה מועצה מתפקדת) יחד עם ממונה נוסף שייבחר על ידי שר הפנים אריה דרעי, השניים יוכלו לקבל החלטות ללא אישור מועצה דתית.

בחוק "שירותי הדת היהודיים" נקבע כי מועצה דתית תכהן עד יום חידוש הרכבה, או עד תום שנה מיום בחירת מועצת הרשות המקומית, לפי המוקדם. עוד נקבע כי השר יחדש את הרכבה של כל מועצה עד תום שנה מיום בחירת מועצת הרשות המקומית, כדי לשקף את הרכבה של מועצת הרשות המקומית ואת אוכלוסיית היישוב לגווניה. בדוח מבקר המדינה לשנת 2017 נכתב "כי ניהול מועצה דתית ללא הרכב נבחר עשוי גם לפגוע בשיקוף רצונה של אוכלוסיית העיר ולפגוע בדמוקרטיה".

את הרכב המועצה הדתית בוחרים כך: 45 אחוז בוחרת מועצת העיר, 45 אחוז בוחר שר הדתות ו-ו-10 אחוז נוספים בוחר רב העיר. שר הדתות הוא זה שמאשר את ההרכב הסופי, שאמור לכלול 20 אחוז נשים. הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות נערכו ב-31 באוקטובר 2018, כך שעל הפי החוק בחירת מועצה דתית חדשה אמורה להיערך ב-31 באוקטובר 2019. אולם בשל העבודה שאנחנו נמצאים כעת בממשלת מעבר משרד הפנים מסרב להתחיל בתהליך.

גורמים במועצה הדתית בכפר סבא טוענים כי רשויות מקומיות רבות, בהן כפר סבא, פנו למשרד הדתות בבקשה להתחיל בתהליך ולסיים אותו לכשתקבע מממשלה חדשה, אולם במשרד הדתות מסרבים כל עוד אין שילטון מרכזי מתפקד ולא ברור אם הולכים לבחירות נוספות, השלישיות ברצף. הגורמים מעריכים שבגלל שבכפר סבא היה סיבוב שני בבחירות לרשויות המקומיות, תוקף המועצה אמור לפוג ב-13 בנובמבר. "כממונה, הרב טרבלסי יוכל לקבל החלטות יחד עם הממונה השני, ובלי להביא את הנושאים להכרעת המועצה, שלא תהיה קיימת. החשש הוא שהזמני יהפוך לקבוע. להחליף מועצה אפשר בלי ממונה, אבל להחליף ממונה אי אפשר בלי מועצה, ולכונן מועצה זה סיפור".

ששון טרבלסי. צילום יח"צ

ששון טרבלסי. צילום יח"צ

יו"ר המועצה הדתית, ששון טרבלסי, אומר: "בימים אלו. כמו כל עם ישראל גם המועצות הדתית נמצאות בחוסר ודאות. מצד אחד תוקף כהונת הרכב המועצות פג ומצד שני חייב לשמור על רציפות ניהולית ושירותי דת. מניסיון העבר, במקרים דומים יועמ"ש המשרד לשירותי דת נותן הוראת שעה ולפיה ראשי המועצות הדתיות ממשיכים בתפקידם אך בכובע של ממונה ולא יושב ראש (מעין מנהל מיוחד זמני) עד לכינון מועצה חדשה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר