שריפת פסולת בג'לג'וליה. צילום אזרחים למען אוויר נקי
שריפת פסולת בג'לג'וליה. צילום אזרחים למען אוויר נקי

במקום מכתבים, מעשים: ועד "אויר נקי" מתכנן הפגנת ענק בכפר סבא

ועד הפעולה מפיץ שאלון בין תושבים כדי להבין כמה מהם יגיעו להפגנה המתוכננת: "מאוכזבים מחוסר היחס, מחוסר המענה, מגלגול האחריות בין הרשויות ומהזלזול בתושבים"

פורסם בתאריך: 31.7.17 09:27

פעילי ועד הפעולה "אזרחים למען אויר נקי" מעלים הילוך במאבק נגד מה שהם מכנים "אוזלת היד של הרשויות" בכל הקשור במניעת תופעת שריפות הפסולת באזור השרון ובמערב השומרון, ומתכננים לקיים הפגנה גדולה בכפר סבא. חברי הוועד הפיצו באחרונה סקר בקרב תושבי האזור, בו הם בוחנים את היתכנות ההפגנה, כמו גם המועד והשעה הנוחה ביותר לתושבים להצטרף אליה ומספר האנשים שירצו להשתתף בה.

יניב בלייכר, הפעיל הכפר סבאי בועד, אומר כי להפגנה המתוכננת הם מתכוונים להזמין חברי כנסת, ראשי רשויות ואת תושבי אזור השרון ומערב השומרון שיצטרפו להפגנה: "אנחנו רוצים שיבואו כמה שיותר אנשים. אנחנו מתכננים הפגנה גדולה בהשתתפות חברי כנסת וראשי רשויות ולכן אנחנו צריכים להיערך מראש. ההפגנה מתוכננת להתקיים בכפר סבא כי זאת העיר הגדולה ביותר שסובלת מהמפגע ולכן הכי טבעי שהיא תתקיים פה".

לדבריו, הועד החליט לקיים את ההפגנה לאחר פניות חוזרות ונשנות אל הרשויות שלא זכו להתייחסות, או שנענו בהעברת האחריות בעניין אל רשות אחרת. "עד עכשיו כתבנו מכתבים יפים לגורמים ברשויות שמסבירים מה הבעיה וציפינו לקבל תשובות או לפחות התייחסות. לא קיבלנו התייחסות כמעט מאף אחד מהגורמים שאליהם שלחנו מכתבים. למשרד להגנת הסביבה שלחנו כבר שני מכתבים ולא קיבלנו התייחסות. אפילו המכתב עליו חתומים 18 ראשי הרשויות ששלחו לראש הממשלה בנושא לא זכה לתשובה, ועברו כבר חודשיים. נמאס לנו מחוסר ההתייחסות של המדינה לבעיה הזו ואנחנו עוברים לשלב הבא שהפגנה היא חלק ממנו. אנחנו מאוד מאוכזבים מחוסר היחס, מחוסר המענה למכתבים שלנו, מגלגול האחריות בין הרשויות השונות, מחוסר תיאום בין הרשויות השונות ומהזלזול הזה בתושבים. יש פה תחושה שלא סופרים את התושבים באזור, שהשרון המזרחי הופך לחצר האחורית של מדינת ישראל בכל מה שקשור בנושאי סביבה, ואנחנו התושבים משלמים את המחיר בבריאות שלנו ושל הילדים שלנו. הגיע הזמן שהרשויות שלנו יתחילו להילחם בתופעת שריפות הפסולת, באמצעות הוספת תקנים לפקחים, שינוי חוקים, התקנה של מערך תחנות ניטור בכל האזור, יציאה למסע הסברה בקרב שורפי הפסולת ומציאת פתרון לאיסוף פסולת במגזר הערבי שתמנע את השריפה. אנחנו קוראים לכל הציבור להגיע ולהשיב על השאלון כדי שנדע להיערך בהתאם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר