הסוכה של משפחת צדוק
הסוכה של משפחת צדוק

מבן גוריון ועד אלישע בן אבויה: תושבים מספרים על סוכת החלומות שלהם

אצל הרצל, אצל הסבתות, אצל חיים וייצמן. שאלנו תושבים באיזו סוכה הם היו רוצים להתארח וקיבלנו כמה תשובות מפתיעות

פורסם בתאריך: 13.10.19 08:36

בסוכה של דוד בן גוריון

אמיר כהן

אמיר כהן צילום ניקול דה קסטרו

“החלום שלי היה לזכות ולהתארח בסוכה של דוד בן גוריון. האיש הקטן-גדול הזה בהיסטוריה של המדינה שלנו, שהביקור במקום הצנוע והמרגש בשדה בוקר שנקרא ‘צריף בן גוריון’ נותן הרבה השראה והקבלה לאיך היה יכול להיראות ביקור בסוכה שלו. צפיתי בסרט הדוקו האחרון ‘בן גוריון, אפילוג’ המבוסס על ראיון גנוז עימו בשנת 1968. סרט שלא הפסקתי לדמוע בו מהפשטות, הצניעות ויחד עם זאת מהעוצמה המנהיגותית שכל כך חסרה לנו היום. בסופו נשארתי עם המשפט המשמעותי שלו: ‘אין אנו יכולים להתפאר שהעם בישראל הוא כבר עכשיו עם סגולה. מעמדנו הבינלאומי ייקבע לא מעושרנו החומרי כביכול או מגבורתנו הצבאית, אלא על ידי המאור המוסרי של מפעלנו’”. (כהן הוא שחקן ומנהל אנסמבל תיאטרון כפר סבא)

בסוכה של שתי הסבתות

אליס גל

אליס גל צילום רמי זרנגר

"הייתי רוצה להתארח בסוכה אצל סבתותי ז”ל אסתר ורבקה, אליהן אני מתגעגעת. הייתי נרגשת ביותר לשבת לצידן, להביט יחד באלבומי התמונות, לשמוע אותן בשקיקה על הסיפורים מארץ מרוקו, שם הן חיו את רוב שנותיהן. הייתי אומרת להן תודה על מי שהן היו ויהיו לנצח עבורי, על האהבה הפזית והמילולית, על הנתינה והחוזק שהייתה בהן על המאכלים, על כל אלה ועל עוד דברים רבים שעברו אלי וממני לילדיי. אני חושבת עליהן, מסתובבת איתן בלב ועצובה נורא שהן כבר לא איתי. הייתי מבקשת מהן שישמרו על עיגולי השמחה גם במקום שהן נמצאות ושלא ישכחו שהן תמיד אצלי בלב”. (גל היא יו”ר הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו בכפר סבא)

 

בסוכה של רבי אלישע בן אבויה

אבירם כהן

אבירם כהן. צילום יהודית כהן

אבירם כהן. צילום יהודית כהן

“סוכתו של רבי אלישע בן אבויה היא בצד האחר של השכונה. עששית קטנה שמאירה בליטוף אותיות ספר קודש שמונח על שולחן מעץ ישן. מן הדממה הדקה אפשר לשמוע את הקידוש של ליל החג במנעד רחב, מסולסל ושבור. אני מביט מבחוץ בצל דמותו שנראה מתוך הסוכה. אף אחד מארבעת החברים מהפרד”ס שהזמין לא הגיעו. ואני בהליכה לעת ערב, נושם אוויר, לוגם כוס מלאה בערק, חושב – היש אדם במהלך חייו שמעולם לא הציץ ונפגע? חג שמח”. (אבירם כהן הוא ספר לגברים)

 

בסוכה של אלי וחנה כהן

שאולי דור

שאול דור. צילום פרטי

“כמיטב המסורת, הנני נוהג להתארח בסוכתם של אלי וחנה כהן בשיכון תקומה בכפר סבא. חנה היא אם הבית במעון רוחמה ובעלה אלי הוא פעיל חברתי ידוע בעיר. כאשר אדם נכנס לסוכה הוא נולד מחדש ומתחדשים כל כוחותיו, כי הסוכה היא כמו בטן של אמא. ככתוב בתהילים קל”ט: ‘תסוכני בבטן אמי’. זו ההרגשה שאני חווה בבית משפחת כהן. אבל אם הייתי צריך לבחור אחרת הייתי רוצה לשבת עם כלל העובדים שידם אינה משגת לבנות סוכה ולשבת בה על פי מצוות ישראל. הייתי רוצה לדאוג לפרנסתם ושיהיו להם זכויותיהם ככל אדם במדינה. (דור הוא יו”ר ההסתדרות סניף כפר סבא הוד השרון)

 

בסוכה של חיים ויצמן

נבות רובינשטיין

נבות רובינשטיין. צילום פרטי

“הייתי רוצה להתארח בסוכה של חיים ויצמן, נשיאה הראשון של מדינת ישראל. ויצמן היה מנהיג ואינטלקטואל, שעוד מילדות הערכתי. אני מרגיש בכאב שעומדים להרוס את הרחוב על שמו ולפגוע באיכות חיינו ובבטיחות ילדינו. ברור לי שוויצמן, אשר נהג לחשוב שני צעדים קדימה, לא היה יוצא לפרויקט הזה מבלי לתכנן ולבדוק את כל ההיבטים”. (רובינשטיין הוא יו”ר ועד שכונת ותיקים בכפר סבא)

 

בסוכה של הרצל

ליאור עילם

ליאור עילם

“הייתי רוצה להיות בסוכה עם הרצל, שהיה יזם אמיתי, ניסה לגייס כסף לסטארט-אפ שלו (המדינה היהודית) מהמשקיעים הגדולים של התקופה (הברון הירש, משפחת רוטשילד) ונכשל. הוא שינה כיוון ופנה ל’אינטרנט’ של התקופה, וכתב ספר בשם “מדינת היהודים”. הספר זכה בתחילה לקיתונות של לעג, אך בסופו של דבר סחף אחריו צעירים רבים וכל השאר כתוב בספרי ההיסטוריה. (עילם, תושב כפר סבא, הוא מרצה לניהול ויזמות)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר