ישיבת אסיפת המורשים במפעל המים בכפר סבא
ישיבת אסיפת המורשים במפעל המים בכפר סבא בחודש ינואר

דרישה: לפתוח לציבור את ישיבות אסיפת המורשים של מפעל המים

חברת המועצה קרן גרשון-חגואל טוענת כי עד כה היו הישיבות סגורות לציבור, למרות שאין לכך התייחסות בתקנון המפעל

פורסם בתאריך: 28.10.19 15:07

חברת מועצת העיר מסיעת כפר סבא בראש, וחברת הוועד המנהל של מפעל המים, קרן גרשון-חגואל, שלחה אתמול (ראשון) מכתב ליו"ר הוועד המנהל של מפעל המים – ראש עיריית כפר סבא רפי סער, עם העתקים ליתר חברי הועד המנהל וחברי מועצת העיר, בו היא מבקשת לפתוח את ישיבות אסיפות המורשים של מפעל המים לציבור.

"כידוע לכם נהוג עד היום היה כי ישיבות אסיפות המורשים התקיימו בדלתיים סגורות. אני מבקשת להציע לשנות את זה ולפתוח את ישיבות אסיפת המורשים לציבור", היא כותבת. "למעשה, לא ברור מדוע התקיימו הישיבות בדלתיים סגורות. תקנון מפעל המים לא מתייחס בכלל לאופן הכינוס וניהול הישיבה של אסיפת המורשים, שהרי אסיפת המורשים הוכתבה בתקנות האגודות השיתופיות וכל מה שנקבע הוא כי מועצת העיר תשמש כאסיפת מורשים לאגודה. נוהג זה אף מעורר קושי משפטי שכן הוא מונע מחברי האגודה (שהם תושבי כפר סבא בעלי הנכסים בעיר, א"א) את זכותם לקבל דין וחשבון על פעילות ועד ההנהלה של מפעל המים. צר לי שחברי אסיפת המורשים עד כה לא חשבו לנכון לקיים את ישיבותיהם באופן פתוח לציבור אבל הגיע הזמן לשנות זאת".

קרן גרשון-חגואל. צילום דניאלה קונטיני

אסיפת המורשים מתכנסת לישיבה שנתית, ובנוסף מתכנסת לישיבות בהתאם להחלטת הוועד המנהל של האגודה. סדר היום כולל בחירת יו"ר האסיפה ומזכירה, דין וחשבון של הועד על פעולות האגודה ומצב עסקיה, דין וחשבון של ועדת הביקורת, אישור המאזן המבוקר כחוק וחשבון רווח והפסד, ודיון בהערות הרשם לגבי המאזן אם היו כאלה. בנוסף, באסיפת המורשים מאשרים את התקציב השנתי של האגודה, דיון על הטלת מיסים ועוד.

"נושאים אלו כולם הם בעלי עניין ציבורי", כותבת גרשון-חגואל, "כוועד מנהל והנהגה ציבורית הדוגלת בניהול השקיפות עלינו לפתוח את ישיבות אסיפת המורשים בפני ציבור תושבי העיר, שהם גם חברי האגודה, ולפעול לעניין זימון הישיבה, ניהול ופרסום הפרוטוקולים ופומביות הדיון באפון הזהה לישיבות מועצת העיר. אני מאמינה שאישור הצעה זו תביא להגברת האמון הציבורי ביחס לאופן ניהול מפעל המים בכפר סבא. אני רוצה לציין שאין כל מניעה משפטית להחליט החלטה זו. זה הדבר הנכון לעשות".

תגובת יו"ר הוועד המנהל של מפעל המים, רפי סער, לא התקבלה.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר