דני הרוש בבית המשפט. צילום אריה אברמזון

משפט בן חמו | דני הרוש העיד, השופט שאל את הסנגור: "כל העדים משקרים?"

סגן ראש העירייה הרוש, שהיה בכיר בעירייה בתקופת יהודה בן חמו, העיד שבן חמו אישר את רשימת מקבלי תווי הקנייה שהכין עוזרו חזי ברזני. כשנחקר על ידי הסנגור ונשאל אם חילק תלושים בעצמו אמר: "אם חילקתי זה הכל בהוראה של חזי"

פורסם בתאריך: 4.11.19 17:19

סגן ראש עיריית כפר סבא, דני הרוש, העיד ביום חמישי האחרון במשפטו של ראש עיריית כפר סבא לשעבר יהודה בן חמו, הנאשם בפלילים. באולם הדיונים 33 שבבית המשפט בלוד נשאל הרוש על כל הידוע לו באשר לחלוקת התלושים בעירייה. הרוש סיפר כי הוא עצמו העביר לעוזרו של בן חמו דאז, חזי ברזני, עד המדינה בתיק, בין שמונה לעשרה שמות של תושבים וקיבל עבורם תלושי קנייה, שחולקו באמצעות מזכירתו. בחקירה הנגדית אישר הרוש כי הוא עצמו חילק תלושי קנייה גם לשתי עובדות ניקיון בעירייה, על פי בקשתו של ברזני.

הרוש עבד בעירייה במשך 35 שנה בתפקידים שונים. הוא החל לעבוד בעירייה בגיל 16 כמדריך נוער בשכונת קפלן, אז גם הכיר את יהודה בן חמו. "הוא עבד בתחום הנוער ואני בעירייה", סיפר, "היה קשר חברי הדוק וצמוד בינינו לאורך הרבה מאוד זמן. אחרי הצבא המשכנו בדרכנו הפוליטית. יהודה התמנה למנהל המשמרת הצעירה ואני הייתי מנהל המטה שלו. הוא נבחר ליו"ר הצעירים של מפלגת העבודה וכך הדרך הייתה סלולה, הוא סלל אותה במו ידיו לראשות העיר".

התובעת עו"ד אורלי שרגנהיים: "איך אתה משתלב בהתקדמות הפוליטית שלו?".

הרוש: "יד ביד. היינו חברים מאוד קרובים. הוא המשיך בדרכו והתמנה לראש העיר. אני המשכתי כמדריך נוער".

לאחר מכן מונה הרוש למנהל המוקד העירוני ושימש בתפקיד כשבע שנים, ולאחר מכן כסמנכ"ל תפעול במשך ארבע שנים נוספות. לדבריו, בבחירות המוניציפליות של שנת 2013 "התבקשתי לפקוד אנשים לסיעת מרצ. סירבתי והתחילה מסכת חיפושים. מודרתי מכל תפקידי ומסמכויותי. המנכ"ל העביר אותי לשמש כמנהל האגף לאיכות הסביבה, וחיפשו אותי בענייני אשפה, ואז פוטרתי אחרי 35 שנה בעירייה". בסופו של דבר, אחרי שפנה לבית הדין לעבודה בגין השגות שהיו לו לגבי גובה פיצויי הפיטורין שקיבל, הגיעו הצדדים לפשרה.

באשר למה שידע או לא ידע בקשר לתווי הקנייה בתקופת עבודתו בעירייה אמר: "חזי היה מספר לי שהוא היה מחלק לאנשים מסויימים. גדלתי בשכונת יוספטל ועבדתי עם אוכלוסייה קשה. הייתי מביא 10-8 אנשים, חזי היה מביא את הרשימה, היא הייתה מגיעה למזכירה שלי והיא הייתה מחלקת". לדבריו ברזני היה מקבל אישור מיהודה בן חמו לשמות.

בחקירת ההגנה שאל עו"ד אשר אוחיון את הרוש: "למה לא אמרת במשטרה שה-8-7 שלך קיבלו אישור? זה עלה בפעם הראשונה בשיחה שלך אצל התובעת".

הרוש: "כל הרשימות קיבלו אישור".

עו"ד אוחיון: "אתה יודע שאנחנו חושבים שאתה עד בלתי אמין בעליל, ותכף נוכיח ודברים חמורים שעשית, אבל לפני כן אשאל מה ששאלתי אחרים וקיבלתי תשובות. האם אתה עם חזי ועם רונית ודאי (מנהלת לשכתו של יהודה בן חמו; א.א), עם מירב גרושתו של הנאשם, ישבתם כעמותת מקופחי יהודה וטיכסתם עצות כתשובה על מה שיהודה עולל לכם?".

הרוש: "ישבנו אבל לא טיכסנו עצות".

עו"ד אוחיון: "מה הקשר שלך למירב?".

הרוש: "היינו חברים".

עו"ד אוחיון: "אתה יודע כמה היא לא סבלה אותך כשהייתם חברים".

הרוש: "ממש לא".

עו"ד אוחיון: "מה הקשר שלך לרונית?".

הרוש: "חברים, נפגעי יהודה".

עו"ד אוחיון: "מה, כולכם נפגשתם במקרה?".

הרוש: "יכול להיות".

עו"ד אוחיון: "האם במקרה נפגשתם או קבעתם".

הרוש: "במקרה נפגשנו וגם קבענו".

יהודה בן חמו (מימין) וסנגורו אשר אוחיון בבית המשפט. צילום אריה אברמזון

לאחר מכן האשים עו"ד אוחיון את הרוש שהוא היה זה שפתח את החקירה במשטרה (אותה האשמה שהפנה למפעילת אתר השרון פוסט אירית מרק בעדותה בבית המשפט). הרוש הכחיש ואמר כי רק זימנו אותו לעדות. בחקירה הנגדית גם עלה נושא ההקלטה שהקליט הרוש את ברזני, לדבריו לצורך התביעה שלו לבית הדין לעבודה.

עו"ד אוחיון: "ובהקלטה אתה אומר לו שכן, העניין ילך למשטרה, שהוא צריך לבקש חסינות".

הרוש: "הוא היה מבוהל. אני אמרתי לו 'אם תיתן עדות, אני מניח שיהיו איתך' (החוקרים במשטרה; א.א)".

עו"ד אוחיון: "האם בבית הדין לעבודה ציינת שחילקת תלושים בין היתר לעובדי ניקיון נזקקים בעירייה?".

הרוש: "יכול להיות, ואם חילקתי זה הכל בהוראה של חזי שאמר 'תעביר לעובדת ניקיון כזו או אחרת'".

לאחר מכן אמר הרוש: "אני חושב שזה לא כזה אקוטי שעובדי ניקיון קיבלו תלוש או שניים לחג כזה או אחר".

עו"ד אוחיון: "אתה שליח של חזי? אתה סמנכ"ל וחזי נותן לך הוראות".

הרוש: "לא הוראות. זה עניין של חברות ועבודה".

בסופו של הדיון פנה השופט קובו לעו"ד אוחיון (על רקע דרישתו של אוחיון לזמן תושבים שקיבלו תלושים לבית המשפט, אף שהתביעה מעדיפה למסור לבית המשפט את עדותם כפי שנמסרה במשטרה), לאחר שאמר שהוא לא מסכים לאופן בו יניחו השוטרים את העובדות בפני בית המשפט. "כל העדים משקרים? קו ההגנה שלכם הוא שהנאשם לא ידע כלום. אז אני לא מבין את התיק, והאינטרס של ההגנה הוא שאני אבין".

לאחר דין ודברים נוסף חזר ואמר: "בדרך כלל בשלב מתקדם אני יודע לאן ההגנה הולכת, אבל פה אני רואה יריעת מחלוקת אדירה. טענה שכל עדי התביעה משקרים, הכל קונספירציה והנאשם לא ידע כלום".

עו"ד אוחיון הבטיח להתייחס לכך בדיון הבא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אני

    תגובה קצרה
    עבדתי בבית ספר במשך שנתיים כאב בית . כאשר היו צריכים להחזיר לי כספים על נסיעות עבור בית הספר לא אני קיבלתי את הכסף . מי שקיבל את 10000 שח החזר נסיעות היה מקורב של בן חמו שעבד באותו בית ספר והיה פעיל בחירות שלו. אותו מקורב לבן חמו לא ביצע נסיעות עבור בית הספר בשנתיים האלה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר