התקיפה של הכלבה טאי על ידי האמסטף. צילום ממצלמת האבטחה

קשה לצפייה: כלבת אמסטף תועדה במצלמות הורגת כלבת פודל לעיניי בעליה

"צרחתי, צעקתי את נשמתי שהיא תעזוב את הכלבה שלי וזה לא עזר". רק כשאביה של מיטל כהן-אור הכה באגרוף את הלסתות של כלבת האמסטף, היא שיחררה את הנעילה אבל זה היה כבר מאוחר מדי. הדרמה כולה תועדה במצלמות

פורסם בתאריך: 5.11.19 16:52

כשמיטל כהן-אור מכפר סבא יצאה אתמול אחר הצהריים מבית הוריה, ברחוב פרדס משותף ברעננה יחד עם בנה, תלמיד כיתה ו', וכלבת הפודל המעורבת שלה טאי, בדרך לאימון הכדורגל של הילד, היא לא שיערה בנפשה שתוך דקות אחדות הכלבה האהובה שחיה עימה מזה 14 שנה כבר לא תהיה בין החיים. כשהם עמדו על שפת המדרכה, בדרך לחצות את הכביש, זינקה מתוך אחד החצרות הפנימיים בנהירה פרועה, דרך חצר הבית של ההורים, כלבת אמסטף בת שנתיים של אחד השכנים, ותקפה את טאי באכזריות. כהן-אור, שאחזה ברצועה ניסתה למשוך אותה בחזרה, והכתה בכלבה בידיה וברגליה, אך ללא הועיל. גם המטפל של השכן, בעל הכלבה, יצא לעברה בניסיון לעזור אך ללא הצלחה. רק לאחר שאביה של כהן-אור, ששמע את צעקותיה של בתו, יצא בבהלה אל החצר, והכה באגרוף חזק את לסתותיה של כלבת האמסטף, שחררה הכלבה את נעילת הפה והורחקה מעט הצידה. כהן-אור הבינה מיד שטאי נפגעה קשה. הצוואר שלה היה מחורר משיניים ומהפצעים נזל דם רב. גם חוסם העורקים המאולתר לא עזר. עד שהרימו אותה אל הרכב בדרך לווטרינר היא נפחה את נשמתה.

"צרחתי, צעקתי את נשמתי שהיא תעזוב את הכלבה שלי וזה לא עזר", מספרת כהן-אור, בת 40, נשואה ואמא לשלושה המתגוררת בכפר סבא הירוקה. "הייתי בשוק ובכיתי. טאי הסתכלה אלי וכאילו עם העיניים ביקשה עזרה ולא יכולתי עזור לה. הגיע שוטר עם פקח מעיריית רעננה כמעט מיד. הם דיברו עם הבעלים וניסו להבין מה קרה. הזמינו במקביל וטרינר תורן. את הכלבה ניסנו להעלות לאוטו אבל בדרך, ברכב, היא נפטרה. המליצו לי להגיש תלונה במשטרה והגשתי כבר אתמול בערב. את הכלבה התוקפת לקחו להסגר, אבל אחרי 10 ימים היא צריכה לחזור לבעלים שלה. כנראה שהוא כשיר לקבל כלב כזה. זו תקיפה ראשונה של הכלבה. כדי שהיא לא תוחזר אליו הוטרינר צריך להחליט ואני חוששת שהוא יחליט ההיפך. לצערי הבעלים לא מטפל בה כמו שצריך. כנראה צריכות להיות תקיפות נוספות כדי שייקחו אותה ממנו. הבעלים אומר שהוא מטייל איתה. הוא לא. היא לא מסתובבת לא מוציאה אנרגיה".

איך את יודעת?

"הכלבה הזאת כל הזמן בורחת לו ומנסה לתפוס חתולים, לפעמים גם בחצר של ההורים שלי, ואבא שלי מחזיר לו אותה בכל פעם מחדש. אבא שלי גם עזר לו לסדר את השערים כדי שיהיו נעילות כמו שצריך. יותר מזה, הוא אפילו טיפל בה כשהשכן נעדר מהבית כי כאב לו הלב על הכלבה. צריך לדעת לגדל כלבים כאלה, לא כל אחד יכול. אנחנו לא רוצים לעשות רע לבן אדם הזה. אבל הוא לא יכול לגדל אותה כראוי ואני מנסה לדאוג שהיא לא תחזור אליו. האמת, אני מפחדת לחזור לבית של ההורים שלי מחשש שהיא תתקוף גם את בתי בת החמש. אני מתה מפחד".

השכן הוא חי לנגר, נכה צה"ל, המתנייד בכיסא גלגלי וגר ברחוב פרדס משותף 39 ברעננה. כהן-אור משחזרת מה קרה לפני התקיפה. "השכן יצא מהבית שלו והמטפל שלו קרא לו. הוא כנראה לא שמע אותו אז המטפל יצא אליו החוצה. כשהוא יצא, הכלבה גם יצאה. עברה אל החצר של ההורים שלי, שיש להם חומה משותפת. היא ראתה אותנו ורואים אותה בסרטון, ממצלמת האבטחה של ההורים שלי, רצה כמו משוגעת אלינו ותופסת את הכלבה בצוואר. הכלבה לא הצליחה להתנגד".

ומה תעשי כדי שהיא לא תשתחרר מההסגר?

"אני אמורה לגבות עדויות מהשכנים שהוא לא כשיר לגדל את הכלבה כדי שייקחו לו אותה. הפעם הכלבה שלי אכלה אותה, בפעם הבאה זה יהיה ילד. יש כאן פארק צמוד. היא יכולה לתפוס ילד בן שנתיים-שלוש ולקרוע אותו. אני רוצה למנוע את המקרה הבא. שלא נגיד ידענו לא עשינו כלום. אסור שהיא תחזור איליו. אני יכולה לספר לך שאפילו המטפל שלו מפחד. כשהנכדים שלו מגיעים לבית אז הוא סוגר את הכלבה בחדר כדי שלא תתקרב לילדים".

מיטל כהן-אור והכלבה טאי. צילום מהאלבום הפרטי

כמה זמן הכלבה אצלכם?

"טאי, בת 14, כל השנים היא אצלנו, מגיל חודש, עוד לפני שנולדו הילדים. אימצנו אותה אני ובעלי כשהיינו בני זוג. היא כמו הילדה הבכורה שלנו, ישנה במיטה שלנו, נוסעת לטיולים משפחתיים וחיה איתנו כמו בת בית. הבן שלי בכיתה ו' ראה איך היא מתה. הוא לא מדבר. הוא בהלם. בבית הספר שמעו מה קרה ומיד התקשרו, התגייסו. לקחתי אותו הביתה מוקדם היום מהלימודים כדי שהיה איתי. הוא אמר לי שזה סוג של מזל שהכלבה הייתה איתנו כי אחרת הכלב יכל לתקוף אותנו".

גורמים בעיריית רעננה אומרים לצומת השרון כי כרגע מוקדם מדי לומר אם הכלבה תוחזר לבעליה, מכיוון שמדובר בתהליך מורכב בשל מותו של הכלב. הכלבה, נמסר, נמצאת בהסגר.

הבעלים של הכלבה חי לנגר: "אני לא בדיוק ראיתי. הכלבה שלי ברחה ורצה לכלבה הזאת. הכלבה ההיא קצת עשתה לה האו האו והכלבה שלי תקפה אותה. ניסינו להפריד אבל היה קשה. אני מצטער על האירוע הזה".

השכנים שלך אומרים שהיא לא מטופלת היטב, לא יוצאת מספיק לטיולים ולכן היא במתח, בורחת לעיתים ורצה אחרי חתולים.

"היא יוצאת לטיולים. יש לה שטח בגינה שהיא מסתובבת. אני בית פרטי עם שטח. לדעתי זה מספיק".

יש סיכוי שהיא לא תחזור אליך.

"אני לא יודע. יש לי אותה איזה שנתיים וזו הפעם הראשונה שהיא ככה".

אתה חושב שאתה יכול לגדל אותה?

"ברור שאני יכול".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנשים שמגדלים כלבים מסוג זה בלי השגחה צמודה עם רבלי רצועה ובלי חסם בפה , חייבים לשאת באחריות מלאה. ואם שואלים אותי הייתי מכניס אדם כזה לחצי שנה בכלא. אני שואל מה היה קורא אם הכלב הזה היה תוקף ילד קטן… ? אלוהים ישמור. ואני לא ממעיט במותו של הכלב המסכן.

  2. נבט אבי

    בהמשך לכתוב על תקיפת האמסטפית את הכלבה של בתנו. כלבת האמסטף מעולם לא יצאה לטייל מחוץ לחצר . הגדר בחצר פרוצה ומישם יכלה גם לברוח. עשרות פעמים היא ברחה מהשער שלהם כשנפתח כשמישהוא בא לבקר את השכן והיתה רודפת כאן אחרי חתולי שאנחנו מאכילים שנים. אני ביחסי ידידות עם חי עוזר לו לעיתים כשצריך. אמרתי לו פעמים רבות שהכלבה לא בשליטתו ויום אחד זה יגמר לא טוב. נדאג שהכלבה תמצא בית אחר. חי לנגר לא יכול עקב ריתוקו מנכות לכיסא גלגלים ולא יכול עם כל הצער לגדל כלבה כזאת . יש עוד מיקרים שאנשים עוברים במידרכה ליד עם כלבים כלבת האמסטף משתוללת ונובחת וקופצת על הגדר ומפחידה אותם . כלב קטן אולי יוכל לשמש לחי חברה מבלי לסכן כלבים וילדים. במידת הצורך נפנה לקבלת צו שלא יאפשר לו להחזיק שוב כלבים מסוכנים כאלה

  3. אסף עוז, תושב השכונה הירוקה ופעיל חברתי

    עצוב מאוד למשפחה לאבד כלב שהוא כמו בן בית לכל דבר, עצוב שהילד ראה וקיבל טראומה ופחד, אין ספק שזוהי נורת אזהרה חמורה שמתריעה על האסון הבא ואדם כזה צריך לגדל כלב יותר רגוע ומאולף

  4. תושב כפר סבא

    עצוב מאוד על הכלב שנהרג בכזו אכזריות.
    מאידך, החברה היית יותר בריאה עם שני הכלבים לא היו במרחב הציבורי!
    שניהם מטרד, גם עם אחד מהם יותר מסוכן מהשני.
    כבר יצאו כתבות שאפילו כלב קוקרספנייל ה"חביב" מסוכן. רק שהציבור לא יודע או מתעלם מכך.
    כמה תינוקות הותקפו ע"י כלבים?!
    כמה עוברי אורח הותקפו ע"י כלבים?!
    כמה כלבים הותקפו ע"י כלבים?!
    ועכשיו נעבור מתקיפה פיזית עד רצח, למחדל ציבורי.
    גם עם עדיין יש התר להחזיק כלב כחיית מחמד, מה עם הצרכים שלהם?
    אין רחוב "צדדי" בכפר סבא, שאין בו מוקשי נעל(גללי כלב).
    העיריה בכלל לא אוכפת את החוק נגד אלה שאינם אוספים את הגללים שלהם במתכוון.
    יש פינות קבועות בכפר סבא ששם אין צורך לאסוף את הגללים, כי אף אחד "לא רואה" ותופס אותם בשעת מעשה!
    כמענה לתופעה המגעילה הזו,
    צריך לעקוב אחרי אותם אנשים, לאסוף אחריהם את הגללים ולהשאיר אותם בכניסה לדירתם.
    מצווה להחזיר אבדה לבעליה!
    ותחשבו על זה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כואב הלב. זה פשוט נורא. אי אפשר לעבור לסדר היום והצער של בעלי האמסטף ממש לא מדגדג. זו רשלנות שיש לשאת עליה במאסר בכלא. בנוסף, פיצוי כספי גבוה למשפחה שקרה לבייבי שלה דבר ככ נורא. זוועה. חיי חיית מחמד הם לא זולים ויש טעם לשקול מה במקרה והיה ילד.

  6. ד

    לתושב כפר סבא המטומטם מהתגובה למעלה.
    רוב האנשים הרבה יותר מסוכנים מרוב הכלבים.
    כלבים הם ייצור מדהים ובן לוויה וחברו הטוב ביותר של האדם מזה אלפי שנים.
    זה שהאדם מטומטם ויצר כמה סוגי כלבים מיותרים זה הרוע האנושי של האדם ולא טבע הכלב.
    כלבים לרוב עושים רק טוב לאדם, אסור לאפשר בכלל אחזקת כןבים מסוכינים, גם לא עם רצועה ומחסום, להוציאם מחוץ לחוק מאופן גורף, שיאסרו על וטרינרים וטפל בהם, פרט להרדימם.

  7. אשכנטוזים ואווזווזים ורודים מהחנזיר

    האשכנטוזים הוואזוואזים הסמולנים האלה מה שמעניין אותם זה רק הכסף הפיצויים לעשות משפטים להלשין להישטנקר .לתבוע פיצויים ולהוציא עוד כסף בדרכי עורמה והונאה .הרנטות מגרמניה כבר כנראה לא מספיקות להם לירושה .הסמולנים האשכנטוזים האלה תמיד יעדיפו את הערבים הפלסטיניים על פני ארץ ישראל . גועל נפש של אנשים חוצפנים .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר