צילום תומר אפלבאום

"נותנים אקמול למערכת בריאות שזקוקה לטיפול נמרץ"

שאלה בשבוע לפרלמנט של כפר סבא. והפעם: האם הממשלה השקיעה בעשור האחרון מספיק משאבים במערכת הבריאות?

פורסם בתאריך: 17.11.19 11:55

אלי אליהו

"עם כל הקשיים באזורנו, הכרוכים בהוצאות ביטחון של יותר מחמישה אחוז מהתוצר, מתברר שישראל מדורגת במקום העשירי באיכות החיים והבריאות הכוללת, מתוך רשימה של 169 מדינות שנבחנו. כך קובע הדירוג העולמי של סוכנות בלומברג. וגם תוחלת החיים בעליה מתמדת. אז איך בדיוק הגיעה הזקנה למסדרון? מספר סיבות: עקב העלייה בתוחלת החיים יש גם הרבה יותר זקנים שזקוקים לטיפול, ובנוסף לזה קופות החולים סגורות מיום חמישי בערב עד יום ראשון בבוקר, מה שתורם מאוד לעומס. וכמובן נוסיף את המחסור בכוח אדם. והנה מכאן נובעת הכותרת: מערכת הבריאות קורסת". (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

אורי נגר

מערכת הבריאות הציבורית בישראל נחשבת לאחת הטובות בעולם, אך כדי לשמור על מעמדה היא צריכה לצלוח לא מעט אתגרים, כמו זינוק צפוי במספר הקשישים, ירידה במספר מיטות האשפוז ומחסור ברופאים. חרף תקצוב חסר ואינספור בעיות, מערכת הבריאות הציבורית בישראל עדיין מוכיחה את עצמה כטובה מאוד. המדינה מוציאה מעט מדי על בריאות. מאז נכנס לתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי, נשחק סל הבריאות ב-15 מיליארד שקל. וככל שהשירותים נשחקו, גברה הפנייה של אזרחי ישראל לרפואה פרטית. ללא תוספת משאבים משמעותית ושינוי מנגנוני העדכון של הסל, ישראל תמשיך להיות מהמדינות המובילות ב- OECD בהוצאה פרטית על בריאות וחבל". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

הלן שי

"מערכת הבריאות בארץ, לפי דיווחים מהתקשורת ומהנהלות בתי חולים, במצב של קריסה. יש מחסור חמור ברופאים ובאחיות וכן המחלקות מלאות בבתי החולים ויש מחסור במיטות. תוחלת החיים שלנו עלתה, אבל מערכת הבריאות חסרה משאבים כספיים. ממשלת המעבר אינה משחררת תקציבים כי הכל בהמתנה, ותרופות מצילות חיים רבות לא נכללות בסל התרופות. המצב הקשה ביותר פוגע בעיקר בשכבות החלשות, אצל הקשישים הסיעודיים והנכים. כל ממשלה שתקום חייבת לתת עדיפות בקידום תקציבי הבריאות כי זה נוגע בכולנו. מאחלת לכולם בריאות". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור)

 

אמיר כהנא

"מערכת הבריאות במצב קשה והוא הולך ומחמיר כל הזמן בתקופת שלטון הליכוד ונתניהו. פורסם שבוע שעבר שיש תפוסה של 200 אחוז עוד לפני החורף באחד מבתי החולים, לדוגמה. אין שום תחושה שיש איזושהי מגמה ממשלתית לשיפור המצב. במקום שנציגי הממשלה יפנו אנרגיה לטובת הציבור, האנרגיה מופנית כולה להישרדות פוליטית של ראש הממשלה. אני מקווה מאוד שזה ישתנה בקרוב. מגיע לכולנו הרבה יותר במיוחד לנוכח המיסים הגבוהים. אני אישית אשמח יותר אם המיסים אותם אני משלם יחזרו אלי בין השאר דרך שדרוג מערכת הבריאות לכלל האוכלוסייה. (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל ומנהל אגודת כדורסל ומנהל את קבוצת הפייסבוק כפר סבא – התושבים לפני כל אחד).

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

לפני תגובתי ודעתי בנושא השקעות הממשלה בבריאות ברצוני לציין שקיבלתי סוף סוף חיסון נגד שפעת באיחור של חודשיים ויותר. הפעלתי לחץ כבד על סגן שר הבריאות, שתפקודו ראוי לציון לגנאי, לטפל בהבאת חיסונים נגד שפעת, אך האיש היה טרוד בתקציבים לבחורי ישיבות, בזמן שאנשים לא מצליחים לקבל מיטת אשפוז במסדרון בית החולים. נולדתי בכפר סבא בשנת 1941 ואינני זוכר כזו קטסטרופה וקריסה בבריאות בישראל, אפילו לא במלחמת העולם השנייה ו/או מלחמת השחרור ו/או במלחמת יום הכיפורים. יש לישראל רופאים ואחיות מצוינים, ראש הממשלה שהוא גם שר הבריאות ו/או סגן שר הבריאות לא עושים דבר להגדיל את מספרם ומקציבים שקלים בודדים לאקמול עבור מערכת הבריאות שזקוקה לטיפול נמרץ". (דב עילם הוא אמרגן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר