חדר המוזיקה במקלט בתיכון גלילי
חדר המוזיקה במקלט בתיכון גלילי

עכברים, ג'וקים וקשיי נשימה: לא תאמינו איפה לומדים תלמידי תיכון בכפר סבא

תלמידי מגמת המוזיקה של תיכון גלילי לומדים במקלט טחוב שמשמש כחדר המוזיקה של בית הספר ושואלים: איפה השיפוץ שהובטח לנו?

פורסם בתאריך: 18.11.19 17:56

תלמידי מגמת המוזיקה בתיכון גלילי בכפר סבא לומדים בחדר מוזיקה ישן ומוזנח, הממוקם במקלט, וחוששים שהלמידה בו מסוכנת עבורם בריאותית. לטענתם, בקדנציה הקודמת התקבלה החלטה להחליף את חדר המוזיקה, אבל מאז הבחירות הנושא תקוע.

"התקרה מתקלפת עלינו, אנחנו קוראים לזה תקרת קוטג'", מספר אחד התלמידים במגמה. "אני לא יודע אם זה נכון אבל הדיבור הוא שאולי התקרה מסרטנת כי היא תופסת את כל הקרינה שיש מהמקרן והמחשב, ואנחנו בתוך מקלט. בנוסף, המזגנים במקלט מטפטפים, הריח מגעיל, יש מלא ג'וקים ועכברים, הקירות מלאים בעובש ומתקלפים והשטחים שנשארו צוברים אבק. זה באמת נורא. כל מי שנכנס מזדעזע שזה חדר המוזיקה שלנו. הכל מבולגן, יש המון מחשבים ישנים פזורים. שלא נדבר על זה שמערכת הסאונד שם גרועה במיוחד, בתוך הכיתות שומעים יותר טוב. פשוט מזעזע".

התקרה הספוגית בחדר המוזיקה במקלט בתיכון גלילי

"חלק מהילדים יצאו משם עם עיניים אדומות, אחרים פשוט התקשו לנשום. בשכבה י' למשל במגמה יש 40 תלמידים, אתה יודע מה זה להיות בתוך חדר כזה עם עוד 39 תלמידים אחרים?", זועמת תלמידה אחרת, "בסך הכל יש פה חדר מוזיקה אחד ועוד חדר חזרות. לתלמידי י"ב, למשל, יש 10 שעות שבועיות של מוזיקה. זה אומר שרוב הזמן הם נמצאים במקלט. כשצריכים לעשות חזרות, ויש חדר חזרות אחד, מה עושים 60 התלמידים האחרים שצריכים לעשות חזרות באותו הזמן? שלא לדבר על כך שאיכות של המגברים בחדר החזרות נוראית. עברו שלושה חודשים מאז תחילת שנת הלימודים ולא התקיימה עדיין חזרה אחת נורמלית אחת, ומלא התבטלו. יש לנו, למשל, קבלות שבת בימי שישי וצריך להתכונן לזה ואין לנו איפה. לפעמים אנחנו עולים עם קטעים לא מוכנים כי אין לנו זמן לעשות חזרות. תלמידים פה משקיעים את הנשמה שלהם במגמה, נשארים עד 10 או 11 בלילה בשביל ערב מגמה. אם זה לא היה כמו משפחה אז כבר לא היינו פה".

תלמידי י"ב ניגשים השנה לבגרות במוזיקה, ולכן חלק מהשיעורים הם לומדים בכיתה רגילה שהוצב בה פסנתר. "זה לא מספיק", מסביר תלמיד י"ב. "זה לא חדר אקוסטי. רכזת המגמה, דקלה, מדברת כל הזמן עם המנהלת. בחופש הגדול של השנה שעברה, במקום להיות עם הילדים שלהם המורים היו פה כדי לתכנן את מעבר חדר המוזיקה. ואז הגיעו הבחירות והכל נעצר אחרי שהתחלף ראש העירייה. גם המורים מתוסכלים. הם מנסים לעשות את הכל וזה לא עוזר. גם ההורים ניסו לדחוף בלי שזה יעזור. ניסנו לדבר על זה עם המנהלת ומה כבר יש לה להגיד לנו. מה היא יכולה לעשות, ברור שהיא בעד אבל מאיפה היא תביא תקציב".

החלונות והתקרה בחדר המוזיקה במקלט בתיכון גלילי

אחד ההורים אמר: הורה מסביר: "הבעיה היא שהלימודים במקלט זה דבר תקני, אבל הסטדנרטים השתנו. נצבר אבק על השטיחים מקיר לקיר וילדים רגישים. אנחנו רוצים להקים חדר מוזיקה חדש מהיסוד במקום להוסיף טלאי על טלאי. אבל אני גם מבין את העירייה. אי אפשר לעשות בתוך שנה סדר בבית. בכל מקרה, אני לא ראיתי שום תקציב בעבור זה ואני לא יודע איפה זה עומד עכשיו, אף שלמיטב ידיעתי יש דיונים עם העירייה".

גורם בעירייה שמכיר את הנושא מקרוב אמר: "חדר המוזיקה נמצא במקלט עם חלונות קטנים, והוא לא מתאים לשמש ככזה. במקום עצמו לא נעים להיות. לדעתי, הפתרון צריך להיות שתלמידי המגמה ילמדו בקונסרבטוריון. גם ראש העירייה הקודם וגם הנוכחי הבטיחו לטפל בזה. למיטב ידיעתי הייתה תרומה ייעודית של הורים, בסדר גודל של כמה עשרות אלפי שקלים, אבל אני לא יודע אם לשיפוצים או לציוד. אני יודע שהובטח שזה ישופץ, אבל אני לא יודע אם ב-2019 או ב-2020".

תגובת עיריית כפר סבא: "נושא שיפוץ חדר המוזיקה בתיכון גלילי נמצא בבחינת הגורמים המקצועיים. בביקורת הבטיחות האחרונה שהתבצעה בבית הספר לא נמצאה כל בעיה בטיחותית בחדר המוזיקה".

על פי אתר בית הספר מגמת המוזיקה בגלילי מיועדת לתלמידים שמוצאים עניין מרכזי במוזיקה ומבקשים לרכוש כלים מעשיים ועיוניים בתחום זה. הלימודים במגמה מעשירים את עולמם התרבותי של התלמידים, מפתחים את כישוריהם כמאזינים, כמבצעים וכיוצרים, תוך חשיפה לקשת מגוונת של סגנונות מוזיקליים. במסגרת הנגינה בהרכבים שמה המגמה דגש על חשיבותה של הנגינה בקבוצה וכן על הקשבה ותמיכה הדדית תוך פיתוח הכישרון העצמי (במוזיקה קלאסית, פופ, רוק, ג'אז ועוד). לרשות התלמידים עומד חדר חזרות עצמאי ומאובזר בכל הכלים הדרושים. כמו כן, תלמידים שיהיו מעוניינים יוכלו לעבור סדנת סאונד והגברה לאירועים. לצד הלימודים העיוניים והמעשיים יוצאים תלמידי המגמה לפעילויות העשרה הכוללות סיורים ומפגשים עם אמנים, סדנאות מוזיקה וגיבוש, סיור בבית ספר למוזיקה מתקדמת, מופעים והופעות מגמה – חגיגה מוזיקלית של פופ ורוק ועוד.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר