ירדי עואמי וענת מיודובניק
ירדי עואמי וענת מיודובניק

גירל פאוור, גרסת הפועל כפר סבא

את ירדי עואמי וענת מיודובניק לא באמת צריך להציג לאוהדי הפועל כפר סבא. שתי האוהדות השרופות, שמלוות את הירוקים לכל מקום בארץ כבר שנים ארוכות, הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מהנוף של המועדון ותורמות שעות רבות מזמנן בהתנדבות ובמסירות. כעת הן מספרות על ההשקעה מסביב לשעון, הקשר עם השחקנים ומועדון הכדורגל שעזר להן להגשים חלום

פורסם בתאריך: 21.11.19 11:25

אומרים שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה חזקה, כך שדי טבעי שמאחורי קבוצת גברים מצליחה יעמדו נשים חזקות. ברחבי כפר סבא הן מיני סלבס שכלל אין צורך להציג, אבל ברחוב הספורטיבי שרובו המוחלט גברי, נעים להיחשף לסיפורן הירקרק של ענת מיודובניק וירדי עואמי, שתי חברות טובות וחשוב לא פחות – הכוח הנשי המניע את הפועל כפר סבא. את עבודת הקודש שלהן, עליה נספר מיד בהרחבה, הן עושות באהבה ובהתנדבות. הרבה קווי דמיון בין השתיים, כפר סבאיות שורשיות שאוהדות את המועדון מילדות ולא מרשות לעצמן לפספס משחק – מטבריה ועד אילת, אך גם לא מעט פרמטרים שונים בתכלית, כאשר מיודובניק בולטת בחזית, ידה בכל ויד כל בה, בעוד עואמי מופנמת יותר ומביאה את יכולותיה לידי ביטוי מבעד לעדשת המצלמה.

ענת מיודובניק היא חלק בלתי נפרד מהמועדון בעשור האחרון. במשך שבע שנים עסקה בעיקר בפעילות במחלקת הנוער וסייעה לבוגרים, אך בשלוש השנים האחרונות הסדר השתנה ובגדול. נסו לעקוב: במסגרת תפקידה ענת מוגדרת כמתאמת אירוע. המשמעות: היא מתייצבת באצטדיון חמש שעות (!) לפני כל משחק בית על מנת לקבל את כולם, להכין את המגרש לשידור ולדאוג שהכל יהיה במקום – מזמני ההשקיה, מביאי הכדורים ועד בובת המזל הירוקה ג'ונסון, אחד הספונסרים שגייסה, הנושא את מספר המזל 97 – הדקה בה כבש עומר פדידה בעונה שעברה את שער העליה לליגת העל.

חוץ מזה היא מתפקדת כאשת שיווק לצדו של ערן אבידור ("90% מהשלטים שאתה רואה במגרש הם חברים שלי", היא מספרת) ועוסקת בגיוס תרומות וספונסרים. בשיחה הראשונית עמה התנצלה כי היא קצרה בזמן, בדיוק התחילה ארוחת גיבוש במסעדת "אחלה", ספונסר נוסף, עניין שהיא דואגת לו אחת לחודש לצד מסיבות קריוקי ועל האש. את הזרים, שכבר מזמן קוראים לה "מאמי", היא מזמינה בקביעות לארוחות בביתה ודואגת שכל אחד ייצא עם קופסאות של אוכל ביתי משובח שיספיקו לו לפחות ליומיים הבאים, אבל יותר מכולם לקחה תחת חסותה את המגן נועם גמון, המתגורר בבאר שבע. "הוא כמו הבן המאומץ שלי", מספרת מיודובניק. "הוא השכיר דירה קטנה ואפילו חביתה לא יודע להכין, אז אני עוזרת לו עם אוכל, כביסות וכל מה שצריך. בסופי שבוע כשהוא חוזר הביתה אני מקבלת הודעות תודה בוואטסאפ מהמשפחה שלו".

מיודובניק. צילום: ירדי עואמי

הזרים קוראים לה "מאמי". מיודובניק. צילום: ירדי עואמי

נגמר? ממש לא כשמדובר בענת. עבור מחלקת הנוער הייתה אחראית על מסיבות פורים ואף התחפשה באחת מהן לבובת מזל ירוקה ממין נקבה שתפרה בעצמה. באחרת דאגה לאוטו גלידה וחיפשה את כל ילדי המחלקה לשחקני כדורגל מרחבי תבל. לאחרונה אף דאגה לשיעורי פילאטיס עבור המחלקה. עם שחקני הבוגרים היא מקפידה ללכת לביקורים בבית החולים "מאיר" עם אריזות שי בחגים ואת כל ההורים במחלקת הנוער היא מכירה היטב שכן בנה, מאי, אמנם רק בן 15 ומשחק בנערים ג', אבל כבר עם ותק של 11 שנים במועדון. ילדי בר מצווה ושאר בקשות להשתתפות השחקנים באירועים שונים? כולם יודעים היטב למי עליהם לפנות. "אני עושה את הכל בהתנדבות ובאהבה כל יום כל היום, מצאת החמה עד צאת הנשמה וכל כולי ירוקה", היא מספרת בגאווה. "אם תשאל את יצחק שום הוא יגיד לך שבלי ענת אין הפועל כפר סבא".

מאחורי העדשה

ירדי (ירדנה) עואמי תמיד אהבה לצלם ולהנציח את המשפחה והילדים. את הפועל כפר סבא אהדה מגיל 11, בימים בהם אחיה, עזרא קבי ז"ל, הכריח אותה ללכת עמו למשחקים והשניים צעדו מביתם בשכונת המזרחי לאצטדיון הישן הסמוך לבית החולים בעיר. "בכלל אהבתי את מכבי תל אביב בכדורסל ולא הבנתי מה רוצים ממני", היא צוחקת. "אבל התחברתי לקבוצה ומאז אני אוהדת שרופה של הפועל כפר סבא". לפני עשר שנים צץ במוחה רעיון כיצד לחבר את שתי אהבותיה – הצילום והכדורגל. אחיינה, אחד בשם עומר פדידה, עלה לבוגרים והיא החליטה לצלם אותו בקביעות בזמן המשחקים. "הייתי אז עם מצלמה מצ'וקמקת ולאט לאט השתפרתי, עשיתי קורסים וקניתי מצלמות משוכללות יותר", מספרת עואמי. "הייתי מעלה תמונות לפייסבוק ומתייגת את עומר, ופתאום גם שאר השחקנים היו מבקשים תמונות".

ירדי ראתה כי טוב ונענתה לבקשתם. הביקוש לתמונות גבר בהתאם. במשחק ממוצע היא מצלמת למעלה מ-500 תמונות, כ-80-90 מתוכן עולות לרשת החברתית בשלל אלבומים צבעוניים על רקע ירוק. בתחילת העונה, כנראה לרגל ההעפלה לליגה הבכירה, גם במועדון הבינו את גודל הפוטנציאל ומינו את עואמי לצלמת הרשמית של הקבוצה. מהשורות הראשונות ביציע עברה לצלם מאחורי השערים את מיטב השחקנים בישראל יחד עם שאר הצלמים בכלי התקשורת השונים. "יש לי עכשיו עדשה חדשה – 150/600, אתה מתעלף!", היא מתמוגגת. "אני יושבת מאחורי השער הימני ויכולה לראות נהדר מה קורה בשמאלי. תמיד היה לי חלום להיות על כר הדשא ולא ממש ידעתי איך להגיע לזה. אז לא היו מחשבים וחשבנו בקטן, אז אולי לא כולם יבינו מה זה בשבילי להגשים חלום כזה וכמה כיף יש בחיבור שבין אהבת הילדות שלי, הכדורגל, לאהבה הגדולה לצילום. עומר סגר עבורי מעגל".

עואמי

"עומר סגר עבורי מעגל". עואמי

הפרח במדבר

שתיהן בנות 54, כשעואמי גדולה ממיודובניק בשבוע בלבד. הכירו בצעירותן, והחברות התחזקה עם השנים על רקע האהבה המשותפת והבלתי אמצעית למועדון. עואמי מתגוררת בסמוך לאצטדיון, נשואה לאשר ואם לשני בנים ובת – סהר (28), דניאל (25) ואלונה (21). מיודובניק גרה במרכז העיר, נשואה לעמית ומלבד מאי שכובש בצרורות במחלקת הנוער הירוקה, יש לה בן נוסף, אדיר (35), מנישואים קודמים, ושני נכדים – ארבל בן ה-5 וחצי ודור בן ה-4. "לשניהם יש כבר תלבושת מלאה של הפועל כפר סבא והם מגיעים למשחקים בגלל הסבתא", מדווחת הסבתא הגאה. "אצלי בבית רק אני אוהבת כדורגל, אבל הודעתי לבעלי שאני אוהדת שרופה והנוכחות במשחקים היא תנאי לחתונה, אין מה לעשות", אומרת מנגד עואמי. "לא פשוט להגיע לכל משחק עם בית וילדים, אבל הוא מפרגן לי והכל בסדר. גם רונן עידה, הבוס שלי בעבודה (עואמי עובדת בדואר, א"ב) נותן לי יד חופשית ומפרגן. בימים של משחק הוא מאפשר לי לצאת מוקדם ובזכותו גם הייתי מספיקה בעונה שעברה למשחקים של הלאומית בשישי".

אצל מיודובניק, באופן לא מפתיע, התמונה שונה: "בעלי שחקן לשעבר וחולה כדורגל. כבר כשהייתי בהריון הוא רשם את מאי להפועל כפר סבא. אין אצלנו ערוץ הילדים, רק ערוץ הספורט. מאי מכור להפועל כפר סבא, כל היום באתרים ופרשן יותר טוב משלמה שרף ורז זהבי. כל שבת בבוקר אנחנו מתייצבים לכל המשחקים של המחלקה ואם יש פגרה נכנסים לדיכאון. כשיש יום בלי משחק קופצת ענת לפרלמנט הקבוע בקפה "אופים עם אופי" של שחקן העבר תמיר בן חיים, שם היא פוגשת אושיות דוגמת אלי טביב, שייע פייגנבוים, שלמה שרף, קובי רפואה וכמובן גם הבעלים יצחק שום. "כולם יודעים שאני מבינה ומדברים איתי רק על כדורגל", היא מתגאה. "כילדה הייתי יושבת על הברכיים של אבא ורואה את שום משחק. ההורים שלנו חברים המון שנים ואת הילדים של יצחק אני זוכרת כתינוקות. כיף גדול להיות חלק מהמועדון הזה ואני הכי אוהבת לעבוד בעולם של גברים – את הפרח במדבר".

ירדי זוכרת היטב את משחק העלייה בעפולה כשאחיינה שלח ברגע האחרון את כפר סבא לליגת העל ובסיום תיעדה את החגיגות הקבוצתיות המרגשות. אירוע נוסף שחרוט בזיכרונה היה כאשר פדידה כבש צמד לפני כשנה בניצחון הדרמטי 2:3 על בית"ר תל אביב בת ים, משחק שנערך בסמוך למועד חתונתו. תמונה של עואמי הופיעה בעיתון "ידיעות אחרונות" תחת הכותרת "ישמח חתני" והשמחה של הדודה המאושרת הייתה כפולה. "כולם מכירים אותי בכפר סבא בגלל התמונות, שחקנים שולחים לי הודעות ומחכים שאצלם אותם וגם האוהדים מתים עלי", היא מספרת בחיוך. "אם שחקנים מעלים תמונות שלי לרשת ומתייגים או שמים תמונה שצילמתי כתמונת פרופיל זה הפרגון הכי גדול עבורי". לענת נצרב בזיכרון איך עלתה עם משפחתה על טיסה למשחק הגביע באילת אי שם בימי ליגה א' ולאחר ארוחה קבוצתית במסעדה שבו הביתה בטיסה באותו היום. הפרלמנט הקבוע שלה בנסיעות למשחקי חוץ כולל את בעלה עמית, הבן מאי, עואמי וחבר נוסף חולה כדורגל, אבי דהן. "יש לנו אמונה שבדרך למשחקים אוכלים שוקולד וזה מביא את הברכה", היא מגלה.

מה מסמלת עבורכן הפועל כפר סבא?
עואמי: "משפחה גדולה והבית השני שלי. כל אנשי המועדון, השחקנים, הצוות והאוהדים מכבדים אותי ואני עושה את העבודה הזו באהבה גדולה. חוץ מזה, קבוצה לא מחליפים".
מיודובניק: "זה הבית הראשון שלי, אין לי אוויר בלי כדורגל. כבר מזמן לא קוראים לי רק ענת, אלא ענת הפועל כפר סבא". 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר