גן מנשה צילום עזרא לוי
גן מנשה. צילום עזרא לוי

תיירים בכפר סבא? בסיירת התיירות החדשה חושבים שזה אפשרי

ההצעה של חבר המועצה פנחס כהנא לפיתוח תיירות בעיר נדחתה, אז הוא הקים את "סיירת התיירות" שכבר קיימה מפגש ראשון. "יש בעיר אטרקציות רבות וייחודיות שרק מעטים שמעו עליהם והן לא משווקות לציבור", הוא אומר

פורסם בתאריך: 26.11.19 18:24

מועצת עיריית כפר סבא דחתה בישיבתה האחרונה יוזמה של פנחס כהנא, חבר המועצה מסיעת האופוזיציה כפר סבא מתקדמת, לפיתוח וביסוס תשתית תיירותית בעיר, שתמשוך אליה תיירי פנים וחוץ. זה לא מנע מכהנא להקים את "סיירת התיירות" (שם זמני), קבוצה של מומחים בתחום התיירות שזימן כדי לבדוק כיצד ניתן לפתח את התחום בעיר.

"יש בעיר הזו אתרים רבים ויפים ופולקלור שניתן לשווק לציבור בארץ ולמנף את ענף התיירות בעיר", אומר כהנא, "הרי ככל שתהיה כאן יותר תיירות פנים כך גם החנויות, בתי הקפה וכל העסקים יהיו מלאים יותר. לצערי, מועצת העיר התנערה מההצעה".

בהצעתו בישיבת מועצת העיר, שכאמור נדחתה, כתב כהנא כי "יש לכפר סבא בסיס לפיתוח תשתית תיירותית בעיר, וניתן למשוך לעיר תיירות פנים ואנחנו חושבים שגם תיירות חוץ. לכאורה, אין בעיר אטרקציות תיירותיות מושכות אבל נראה שיש בסיס לפיתוח הענף. צריך לתכנן את זה, וליצור תשתית זו. לפיתוח ענף התיירות יש השפעות כלכליות, חברתיות וסביבתיות. תיירם יכולים להשאיר כספים בעיר ובייחוד לעסקים קטנים. הכלכלה המקומית רק תהנה מהפיתוח הזה".

"בתשובת העירייה נאמר בין השאר שלפני כשנתיים הוזמנה יועצת שהכינה תכנית תיירותית ושהעיריה תבחן הנושא", אומר כהנא שלדבריו ביקש לראות את מתווה התכנית התיירותית המדוברת אך לדבריו טרם קיבל אותה.

פנחס כהנא. צילום עזרא לוי

פנחס כהנא. צילום עזרא לוי

בינתיים, ולמרות שההצעה הוסרה מסדר היום, כינס כהנא לפני כשבוע את "סיירת התיירות" בנסיון להבין אילו נכסים תיירותיים יש בכפר סבא. "זימנתי מספר מומחים שלא מהעיר, שנושא התיירות קרוב ללבם, והם מאמינים בפיתוח התיירות בעיר ויכולים ורוצים לתרום לנושא, בהם מדריכי תיירים, אמנים, מתכנן ערים, מתכנן תיירות, וגם אנשים פרטיים שמעבירים סיורים בעיר,ואיש שיווק תיירות שרוצה לקדם נושא תיירות לגיל הזהב", אומר כהנא.

ובכל זאת, תיירות בכפר סבא? מה יש כאן שיגרום לתיירים להגיע לעיר?

"יש בעיר אטרקציות רבות וייחודיות במדינה שלנו שרק מעטים שמעו עליהם והן לא משווקות לציבור. למשל, גן מנשה שבעברו היה אחד הגנים הפרטיים היפים ביותר שהיו כאן בארץ, באר המים הראשונה בעיר, מגדל המים שמשקיף על אזור מעניין גיאוגרפית והיסטורית, יער אוסישקין וכן יש כאן גם מוזיאונים שאינם זוכים לשיווק למרות שמוצגות בהן תערוכות יפות. יש גם פולקלור כמו למשל קהילת האתיופים שמקיימת ארועי פולקלור רבים בבית אברהם. הרי מה תייר מחפש? פולקלור, אוכל, סיפורים מעניינים, ואת זה יש בכפר סבא בשפע".

הבאר הראשונה בכפר סבא. צילום מרסלו שוטלנדר

הבאר הראשונה בכפר סבא. צילום מרסלו שוטלנדר

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר