צילום ליאור קפלן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא ופרשת השבוע

הרב יעקב מזרחי, מנהל בית חב"ד כפר סבא, מספר על פרשת "ויצא"

פורסם בתאריך: 6.12.19 07:40

כניסת השבת בכפר סבא: 16:15

יציאת השבת בכפר סבא: 17:14

פרשת ויצא: התפארת של יעקב

סיפור: ליצני העיירה התחרו ביניהם פעם מי יוכל לספר סיפור פחות אמיתי מחברו. נעמד אחד מן החבורה וסיפר: "אתמול נכנסתי למוזיאון המקומי, שם ראיתי, לא פחות ולא יותר, את הגרזן שבו קין הרג את הבל". לקול צחוקם של החברים נעמד הרשלה, הבדחן המפוסם, וסיפר: "ואילו אני, כשנכנסתי לאותו מוזיאון – ראיתי במו עיני את הסולם שראה יעקב אבינו בחלומו".

בעצתם של הוריו, רבקה ויצחק, יוצא יעקב מעיר מגוריו, באר שבע, לפדן ארם, משתי סיבות: הראשונה, מפני עשיו אחיו הזומם להורגו. השנייה, כדי לקחת אישה "מבנות לבן אחי אמך". בדרכו הוא מגיע לעת ערב להר המוריה "וילן שם". בחלומו הוא רואה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה, והנה מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו. מכאן לימדה אותנו התורה כי לכל אדם יש מלאך השומר עליו.

בסיפורי התורה על האבות אברהם, יצחק, ויעקב, רואים הבדל מהותי ביניהם: אברהם אבינו היה יותר בקטע של נתינה וחסד, ללא הבדל גזע דת וכו', ונותן לכולם.
יצחק אבינו בדיוק הפוך. הוא היה יותר בקטע של גבורה, חפר בארות ועסוק יותר בעולמו בקדושה.

יעקב לעומתם היה כלול משתיהם – תפארת. נאמר במשנה: "רבי אומר איזוהי דרך ישרה שיברור לו האדם? כל שהיא תפארת". מלמדת אותנו המשנה כי המידה הרצויה היא 'תפארת', כמו יעקב אבינו שהיה בו שילוב של חסד עד גבול מסוים, ומצד שני תוקף גם עד גבול מסוים. אם תלך בדרך הזו, מבטיחה המשנה תהיה אדם טוב לשמים וטוב לבריות.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.

הרב יעקב מזרחי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר