צילום באדיבות מטה המאבק נגד הקמת תחנת הכוח

עולים לירושלים: "זו ההזדמנות האחרונה להציל את השרון מאסון"

מטה המאבק נגד הקמת תחנת הכוח סמוך לכפר סבא מארגן הפגנה בתחילת השבוע הבא מול משרד האנרגיה. הוות"ל: "התוכנית עומדת בכל התקנים הסביבתיים המחמירים"

פורסם בתאריך: 11.12.19 10:16

מטה המאבק נגד הקמת התוכנית להקמת תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה, שני קילומטרים מזרחית לכפר סבא, יקיים ביום ראשון הבא (15.12), בשעות הבוקר, הפגנה מול משרד האנרגיה בירושלים נגד התוכנית. "התכנית לבניית תחנת הכוח סמוך לכפר סבא עומדת בימים אלו בפני אישור הממשלה, למרות שאין ממשלה, והחלטנו שזה הזמן לעלות ולהפגין במשרד האנרגיה בתקווה לשנות את ההחלטה. אנחנו קוראים לציבור לבוא להפגנה ולהצביע ברגליו כי זו ההזדמנות האחרונה להציל את השרון מאסון", אומרת אחת ממובילות המאבק יעל בנט מאיר.

להרשמה להפגנה ולפרטים נוספים הקליקו כאן.

נזכיר כי בתחילת חודש נובמבר אישרה הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל), בדיון פנימי, את התוכנית והעבירה אותה לאישור סופי של הממשלה. זאת לאחר שמיעת חוות דעת מהחוקר שמונה לשמיעת ההתנגדויות לתוכנית שהופקדה לפני מספר חודשים. אם התוכנית תאושר על ידי הממשלה יוכלו המתנגדים להגיש בג"ץ עד 45 יום מהאישור.

עיקר התנגדויות התושבים לתחנה הן החשש מסיכון בריאותי לתושבי הסביבה כתוצאה מפליטת חומרים מזהמים וזיהום הקרקע ומי התהום, הסיכון הביטחוני שבמרחק הקצר של התחנה המתוכננת מקלקיליה, מיקום התחנה בסביבת ריכוז אוכלוסייה גדול וחשש מירידת ערך הנכסים של התושבים באזור. "אנחנו טוענים שאין צורך בתחנה הזו", מוסיפה בנט מאיר, "כל העולם הולך לקראת התחדשות אנרגטית ועובר לתחנות כוח סולאריות ורק כאן מתעקשים להקים תחנת כוח על גז וסולר, שאלה חומרים שמסכנים משמעותית את בריאות התושבים. לא יתכן שיקדמו כאן הקמה של תחנת כח שמונעת בגז על חשבון החיים שלנו, הכיס שלנו והסביבה. לכן החלטנו להפגין נגד הקמתה של התחנה כמאבק קריטי למען הצלת החיים שלנו ועתיד הילדינו".

סגן ראש עיריית כפר סבא ממרצ, עילאי הרסגור הנדין, אמר: "תחנת הכוח שאמורה לזהם את האוויר שלנו ולגרום לבעיות בריאות קשות בקרב תושבי כפר סבא היא מיותרת לחלוטין. כפי שאמרתי בוועדה הארצית לתכנון ובנייה, בכל העולם עוברים לאנרגיות מתחדשות. ישראל היא יוצאת דופן בהתעקשות שלה להקים תחנות כוח מזהמות. הסיבה היא ברורה ומובנת לכולם: רצון לעשות רווחים ממאגרי הגז הגדולים שהתגלו מול חופי ישראל, ללא כל חשיבה על תושבי המדינה או על ההשלכות הסביבתיות הקשות. אני קורא לתושבי אזור השרון להצביע בבחירות הקרובות רק עבור מועמדים שיתחייבו לבטל את תחנת הכוח".

מהוועדה לתשתיות לאומיות נמסר בעבר כי "מדובר בתחנת כוח המופעלת באמצעות גז טבעי בלבד, והיא בעלת תרומה משמעותית למשק החשמל במדינת ישראל בכלל ולמרכז הארץ בפרט. התוכנית, שקודמה בהתאם להחלטת הממשלה, תיתן מענה לצרכים לשנת 2030, זאת לאור גידול האוכלוסייה בעיקר במרכז הארץ. כמו כן, החלופה שנבחרה מנצלת היטב את משאב הקרקע – שטח כלוא בין כבישים, קרוב לרשת החשמל והולכת הגז. תסקיר ההשפעה על הסביבה שנערך לתוכנית, הראה כי התוכנית עומדת בכל התקנים הסביבתיים המחמירים ובחוק אוויר נקי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר