עובדי העירייה בעבודות למניעת הצפות. צילומים עיריית כפר סבא
עובדי העירייה בעבודות למניעת הצפות. צילומים עיריית כפר סבא

סיכום הסערה בכפר סבא: כבישים הוצפו, עצים קרסו ומשפחה אחת פונתה. צפו בסרטונים מההצפות

במוקד העירוני אומרים כי ביחס לשנים קודמות חלה ירידה משמעותית בכמות הקריאות שקיבלו. מנהל אגף הביטחון, שי זייד: "תקתקנו עבודה אל מול כל קריאה, יש עבודה מתמדת בשנים האחרונות על התשתיות"

פורסם בתאריך: 29.12.19 15:19

כשהתחיל הגשם הכבד בסוף השבוע שעבר, התפללה חנה לולו מרחוב המלאכים 10 בכפר סבא, שהשנה ביתה לא יוצף. בשנה שעברה שלוש פעמים המים חדרו אל הבית והציפו כל חלקה טובה. השנה הבית נשאר יבש וחם. "השנה ברוך השם עשו בעירייה עבודת ניקוז טובה", היא מסבירה. "הם הקימו לנו ניקוז יותר גדול. אם לא היו עושים את זה שוב היה חוזר הסיוט. נקווה שבהמשך החורף לא נחזור לצוף".

מנגד, עופר אוברלנדר, מצא ברחוב לוי אשכול 38, פתח ביוב שפולט מים ואף צילם אותו (ראו סרטון). "הלכתי לעשות קניות לשישי וראיתי שהביוב משפריץ מים מהדפנות וגם מהמרצפות הסמוכות", הוא מספר. "כנראה שרק בארץ הקודש הביוב במקום לקלוט את המים משפריץ מים נקיים. ידוע כבר כמה שנים טובות שיש בעיית ניקוז באזור. צריך להרחיב את התשתיות ולנקות את הקולטנים. אז או שזה לא נעשה בכלל או שלא עשה כמו שצריך. חוץ מזה, זה דבר שפותרים בקיץ ולא כשכבר יורד גשם".

מלבד האירוע הזה לצומת השרון הגיעו סרטונים נוספים של הצפות כבדות גם ברחוב המלכים וגם ברחוב הנשר (מי שצילם את הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות מוזמן לפנות למערכת ולקבל את הקרדיט הראוי).

מנהלת המוקד העירוני, עדי אוליקר, סיפרה לצומת השרון: "יחסית, לעומת 'התקפות חורף' קודמות שחווינו, השנה חלה ירידה משמעותית בכמות הקריאות שקיבלנו. יכולת התגובה הטובה שלנו פתרה מהר מאוד את האירועים שנקראנו אליהם וחזרו לשגרה במהירות. אירוע אחד משמעותי היה ביום שישי ביום שישי ברחוב בן יהודה פינת תל חי שם נבנה מאגר לאחרונה שאמור היה להכיל את מי הגשמים אבל בגלל כמות מאוד גדולה של גשם שהגיעה ביום שישי ל-103 מ"מ בשעה קרתה שם פרצה קטנה שטיפלנו בה במהירות. גם להבין שמתרחש אירוע גדול ועד שהאירוע חזר לשגרה זה היה מהיר מאוד".

מנהל אגף הביטחון, בטיחות ושירותי חירום בעירייה, שי זייד: "אנחנו עובדים על פי היערכות מאוד סדורה לאירועי החורף והיא בנויה על מספר עקרונות שהראשון בהם היא מניעת פגיעה בגוף ובנפש, לאחר מכן פגיעה ברכוש ולבסוף פגיעה בתשתיות. סדר הפעולות שלנו כפי שבוצעו בימים האלה כוללים את בידוד הזירה כדי למנוע פגיעה נוספת וכדי לאפשר את העבודה בשטח של הצוותים התפעוליים בשטח מכל אגפים הרלוונטיים.

"ביום חמישי קרסו מספר עצים כשהבולט שבהם היה ברחוב הרצל. מהר מאוד הגיעו צוותי ביטחון, גם הגענו לדירות שהענפים העליונים פגעו במרפסות שלהם והעברנו את הנתונים לביטוח העירוני. ביום שישי המערכת החריפה, ולקראת 10 בבוקר קיבלנו מכת גשם חזקה שבעקבותיה עלה מפלס המים בציר וייצמן והנושא טופל מהר מאוד. גם בבן יהודה כפי ששמעת טיפלנו, גם אם טיפה יותר זמן. חסמנו את הציר כדי למנוע ממכוניות להיכנס לשלולית וצוותי ניקוי הגיעו במהירות לשטח, ניקו את הקולטנים ואת הסוללה וביצעו ניקוי של הכביש ולאחר מכן לא נגרמה שום הפרעה בציר.

"גם בתים ומוסדות פרטים קיבלו מאיתנו עזרה אם בשאיבת מים ואם בהפעלת עובדי עירייה ומתנדבים לגריפת מים. בית אחד הוצף ברחוב טשרניחובסקי 98 במהלך סוף השבוע. הייתה שם בעיה טופוגרפית שמטופלת על ידי העירייה מזה תקופה. נתנו שם מענה מיידי, הבאנו ביובית לשאוב את המים ומתנדבים של מערך החירום גרפו את המים. המשפחה בילתה את השבת בפתרון חלופי. עובדת עירייה בשם שחר שפירא עשתה מעשה יפה ואירחה את כלב המשפחה אצלה בבית במשך השישי שבת".

מה יש לכם לומר על כך שחלק מהסרטונים שקיבלנו השבוע דומים להפליא לאלו שפרסמנו בשנה שעברה?

"רוב האתרים שאנחנו זוכרים מההיסטוריה של השנים האחרונות – לא הייתה בהם שום הפרה. הייתי במירב הזירות והעירייה ממשיכה בפעילות שנעשתה ובסוף השבוע האחרון היינו די שקטים, באופן יחסי. גם בשכונת עלייה שבכל שנה מגיעות ממנה קריאות לא היו השנה. אבל בכל מקום בהם היו הצפות, ננתח את זה. הקמנו סוללות ואגני ניקוז והם עשו השנה את העבודה. תקתקנו עבודה אל מול כל קריאה, יש עבודה מתמדת בשנים האחרונות על התשתיות וברובם המוחלט של האירועים ניתנו פתרונות. נעשה הפקת לקחים וחלק מהדברים האלה מטופלים ממש עכשיו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר