תלמידי כצנלסון בחזרות להצגות. באדיבות בית הספר

אל תפספסו, הכרטיסים אוזלים: ההצגה הכפולה של תלמידי כצנלסון מתחילה היום

תלמידי מגמת התיאטרון של התיכון יעלו היום ומחר (רביעי וחמישי) שתי הפקות מורכבות על הבמה באודיטורים ספיר. אחת מהן, "חנות קטנה ומטריפה", עובדה מחדש כסיפור אהבה בין שתי נשים. רכז המגמה ברק רונן מספר

פורסם בתאריך: 8.1.20 08:14

תלמידי שכבת י"ב במגמת התיאטרון של תיכון כצנלסון יעלו היום ומחר (רביעי וחמישי) שתי הפקות מושקעות ביותר על בימת אודיטוריום בית ספיר. הראשונה, היום בשעה 20:00, היא "ההצגה חייבת להיגמר" מאת הנרי לואיס וג'ונתן מאייר אודות להקת תיאטרון חובבים שמעלים הצגת בכורה ושבה כל מה שיכול להשתבש אכן משתבש. מחר, יום חמישי, באותה השעה, תעלה הקומדיה השחורה "חנות קטנה ומטריפה", מחזמר מצליח שכתב הווארד אשמן על עובדת אומללה בחנות פרחים שמגדלת צמח הניזון מדם בני אדם. את הגרסאות של מגמת התיאטרון ביימו ועיבדו רוני טוביאס-גדעון שהוא מורה במגמה ורכז המגמה ברק גונן.

מדי שנה מעלים בוגרי המגמה שתיים או שלוש הפקות מושקעות מרמת המוזיקה שהוקלטה באולפן מקצועי (על הניהול המוזיקלי של "חנות קטנה ומטריפה" אחראי המוזיקאי דורון בן עמי), דרך התפאורה והתלבושות. למשל, אחת מתלמידות המגמה עיצבה בעצמה בכישרון יוצא דופן את הצמח הטורף.

מודעות ההצגות של תיכון כצנלסון

גונן, למה עובדת חנות אם במקור מדובר בעובד?

"מכיוון שיש לנו רק בנות ששרות, אז הפכנו את זה לזוג נשים מאוהבות במקום גבר ואישה. רק שתדע שההצגה ביום חמישי כבר סולד אאוט. מגיעים תלמידים, הורים וחברים וכמובן כל מיני בוגרי המגמה. מי שירצה להגיע ביום ההצגה ימצא אולי כרטיס בספסרות (צוחק)".

קשה למצוא תלמידים שמשחקים טוב?

"אנחנו מגמת תיאטרון וזה תהליך ארוך של בניית היכולת המקצועית והטכניקה במשך שלוש שנים. זה מתחיל אי שם בכיתה י' ולאורך השנים יש הרבה עבודה עצמית ופגישות משותפות והמגמה מאוד תובענית. לכן בכיתה י"ב יש להם כבר ניסיון בימתי לא קטן והם יודעים לעבוד בלחץ. צריך בעיקר משמעת אישית מאוד גבוהה והם די עומדים בזה. ביום שני למשל הם סיימו את הבגרות בספרות ונשארו לחזרות עד עשר בלילה. ביום שלישי הם התייצבו ב-7:20 בבוקר להעמיס ציוד ולעשות חזרות טכניות באודיטוריום ונשארו עד הלילה. אפשר לומר שהם לומדים מהי משמעת ועבודה קשה והם די עומדים בזה בכבוד".

מודעות ההצגות של תיכון כצנלסון

אבל אתה רואה ניצוצות של כישרון?

"בהחלט כן, בכל הקשור למשחק ולהופעה בימתית. להגיד לך מי מהם יהיה שחקן? אני לא יודע. יש הרבה דברים שתלויים בזה מעבר לכישרון. כל תלמיד צריך לשאול את עצמו 'האם אני רוצה את החיים האלה'. אלו חיים לא קלים. גם כשאני הייתי תלמיד למשל היה תלמיד מוכשר ביותר שהיום מנהל צוות בגוגל והוא רחוק מתחום המשחק. אני מלמד גם בבית ספר למשחק וגם שם אתה לא יודע כמה בוגרים באמת יהיו שחקנים. אלו חיים לא קלים ודורש כל הזמן ליצור מעצמך מחדש. אבל מי שמתאים ימשיך עם זה הלאה. יכול מאוד להיות שבעתיד נראה חלק מהתלמידים על הבמות הגדולות ביותר".

אפשר לסכם שיהיה מצחיק ומרגש?

"לי זה תמיד מרגש. האירוע הזה גם הוא סוג של תחילת הפרידה שלי מהתלמידים לקראת סיום י"ב. אני כנראה אתרגש ואפילו מאוד ואני מבטיח שיהיה גם מצחיק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר