צילום אילוסטרציה: מישל גבינט
צילום אילוסטרציה: מישל גבינט

בשני שלבים: כל מה שרציתם לדעת על אופן הרישום החדש לגני הילדים שייפתח בקרוב

בסוף החודש ייפתח השלב הראשון ברישום ואחרי פסח ייפתח הרישום לגנים ספציפיים. צומת השרון עושה לכם סדר

פורסם בתאריך: 8.1.20 16:47

עיריית כפר סבא משנה את אופן הרישום לגני הילדים ומעתה הוא ייעשה בשני שלבים. בשלב הראשון, שיתקיים בין 27 בינואר עד 16 בפברואר, ירשמו ההורים את פרטי ילדיהם ובחירתם בזרם החינוכי המתאים להם  – ממלכתי או ממלכתי-דתי, ובמתכונת הלימודים הרצויה – יום לימודים ארוך או קצר. בשלב השני, שיתקיים לאחר חופשת הפסח, יוצעו להורים מספר חלופות לבחירת העדפותיהם. לאחר שיאספו ויעובדו כלל הנתונים, יתבצע תהליך השיבוץ, בהתבסס על מכלול המשתנים והקריטריונים, כפי שאלה יסוכמו על ידי ועדת הרישום.

נזכיר כי השנה הוקמה ועדת היגוי לבחינת מודל הרישום והשיבוץ הקיים לגני הילדים, על פי החלטתו של ראש העירייה רפי סער. הוועדה, בה חברים גורמי המקצוע מאגף החינוך העירונים, חברים ממועצת העיר, גננות, נציגי הנהגת ההורים של גני הילדים, החליטה על המהלך הנוכחי במטרה לייעל את תהליך השיבוץ.

"השינוי ברישום הוא פועל יוצא של חלק מהבעיות שחלו בשנה שעברה", מסביר חבר ועד הורי הגנים. "העלינו כל מיני סוגיות ואחד מהפתרונות היה פיצול הרישום. השלב הראשון הוא למעשה סקר שנועד להבין באיזה גן, שנתון ומתווה מעוניינים ההורים. כלומר, גן יול"א או גן קצר, או זרם חינוך ממלכתי או ממלכתי דתי. למה זה חשוב? מפני שמה שקרה בשנה שעברה הוא שהורים בחרו קודם זרם ומתווה וקיבלו גנים ברשימה מצומצמת. אם הרשימה התאימה להם אז הם בחרו גן מתוכה. אבל אם לא, הם היו משנים את הבחירה כדי לקבל את הגן שהם רוצים. זה גרם להטעיה. לא יכולנו לדעת כמה באמת רוצים גן קצר, או שהם בחרו גן קצר כי לא היה גן ארוך בשכונה. אותו דבר לגבי יול"א ממלכתי דתי – לא היה ברור אם ההורים לא בחרו בו בגלל המרחק ותחת זאת בחרו בגן קצר או בגן ממלכתי. לעיתים היה נראה שאין ביקוש לגנים האלה. לכן, עכשיו ההורים אומרים קודם מה הם רוצים ועל פי זה יהיה סבב של להבין כמה גנים מכל סוג, שנתון ואזור צריך. לפי זה יהיה מיפוי של גנים. רק אחר כך, אחרי פסח, יהיה תהליך רגיל שבו יקבלו רשימה מצומצמת של הגנים מהסוג שהם בחרו ויצטרכו לבחור מתוכם שלושה".

בעיריית כפר סבא מדגישים כי עבור הורי ילדים בגיל שלוש, או הורים שתהא זו שנתם הראשונה של ילדיהם במערכת החינוך העירונית, יתקיים ב-20 בינואר מפגש היכרות בנושא ההרשמה בין השעות 20:00-18:30 באודיטוריום ספיר. בנוסף, בין התאריכים 27 בינואר ועד 16 בפברואר, יתבצע גם הרישום לכיתות א' ולבתי הספר היסודיים, כאשר הרישום יתבצע באופן מקוון באתר העירייה או במזכירות בתי הספר.

"עיריית כפר סבא שמה את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני ובמסגרת זו התחלנו בקיץ האחרון במהפכה בחינוך בעיר ויצאנו בתוכנית חסרת תקדים בהיקפה לשדרוג מוסדות החינוך בעיר, תוכנית שתימשך גם בקיץ הקרוב", אמר ראש העירייה רפי סער, "בימים אלו אף נבנית חטיבה חדשה בעיר. ההשקעה העירונית אינה רק במבנים אלא גם בפדגוגיה, בתוכניות לימוד חדשניות ומעודדות סקרנות, למידה יצירתית ומנהיגות חברתית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר