חברת המועצה לשעבר ענת קלומל בטיפולי כימותרפיה בבית החולים מאיר. צילום פרטי

"זה מפחיד. קודם כל יש לי ילד קטן, ואני גם בשיא ההצלחה": ראיון עם ענת קלומל שחשפה את מאבקה בסרטן השד

"אני בן אדם מאוד אופטימי. לא בכיתי כששמעתי את זה עד עכשיו. ראיתי שאני יכולה לטפל בזה וכשאני רואה פתרונות אני יודעת שאשיג את המטרה עד שאצליח", אומרת חברת המועצה לשעבר

פורסם בתאריך: 14.1.20 15:04

אתמול (שני) פרסמה חברת מועצת העיר לשעבר, ד"ר ענת קלומל, פוסט מרגש ובו גילתה כי לפני מספר חודשים התגלה בגופה סרטן השד. "למזלי זה היה בשלב אחד. הגילוי הצריך ניתוח והיום אני מתחילה כימותרפיה. זה היום הראשון… ואני עדיין לא יודעת איך הגוף יגיב, אבל אני מקבלת הרבה תמיכה מאישי הנפלא, ממשפחתי המדהימה וחבריי המקסימים".

"בכל שנה אני הולכת לבדיקת ממוגרפיה", היא מספרת בשיחה עם צומת השרון, "בשנה שעברה גם הלכתי והיה נקי. לא תיארתי לעצמי שהבדיקה תצא חיובית. כשקיבלתי את התשובה לא לקחתי אותה ברצינות. שלחתי לחברות והן מיד התקשרו אלי בלחץ. אמרתי 'בסדר, אני הולכת לרופאה'. הרופאה אמרה שיש לי גידול סרטני שאינו מסכן חיים בשלב זה. מיד התחלתי בבדיקות לא פשוטות כולל אם.אר.איי שהיה מאוד קשה לקבוע עבורה תור מיידי. למזלי יש לי את כל הביטוחים, כולל ביטוח לסרטן נשים שעשיתי לפני שנים. מנהלת מכון השד במאיר, ד"ר פטריסיה מלינגר, המצוינת ניתחה אותי. זה היה ממש עניין של מילימטרים ואין לי גרורות. מכיוון שבשלב הזה נורא מפחדים אני צריכה לעבור גם כימותרפיה ולקחת תרופות ביולוגיות. זה השלב המפחיד יותר".

זה נשמע מפחיד בכלל.

"קודם כל יש לי ילד קטן והכי חשוב לי הוא להיות בריאה, להרגיש טוב ולתפקד בשבילו. אני גם חוששת כי אני בשיא ההצלחה שלי מבחינת מימוש עצמי. בבחירות לרשות המקומית לא עבדתי כי הייתי מאוד מגויסת לעניין, אבל אחרי שתפו"ח נכנסה למועצה – אני לא נכנסתי, ולוקח חודשים להתניע מחדש. אני משמשת כיום כמידענית אנליסטית ומנכ"לית של מכללת 'בר אוריין' למקצועות הדאטה. בדיוק נכנסו לי המון הזמנות להרצאות ולקורסים והשאלה היא איך אני משלבת את זה יחד עם ניהול המחלה. זה גורם להרבה מאוד חששות. ובעניין הכימו, תראה אני שומעת סיפורים. יש לי 12 טיפולים בשלושה חודשים. אמנם הרגשתי טוב אחרי הטיפול הראשון – אבל אחרי כמה טיפולים יש סיכוי שינשור השיער. ביום הראשון אמרו לי לשים איזו קסדה עם קרח על הראש שמונעת נשירה. זה מגיע לשתיים או שלוש מעלות קור. אחרי רבע שעה אמרתי מה, אני אשב 12 טיפולים עם קסדה על הראש? מישהי אמרה לי 'את יפה, מה את שמה על זה, תורידי'. אחרי רבע שעה הורדתי אמרתי אם ינשור השיער נתמודד. זו החלטה".

זו החלטה גם להעלות פוסט כזה בפייסבוק. לא כולם היו מעיזים.

"הפוסט הגיע ל-577 תגובות ואני מקבלת עשרות ווטסאפים וטלפונים. יש פה קהילה מדהימה של אנשים שרוצים לעזור ולתת מעצמם. התקשרו אלי אנשים מפורסמים בקהילה שחולים בסרטן ואף אחד לא יודע. אני החלטתי לעשות את זה כי אני לא בן אדם שאוהב לשמור סודות. יש הרבה דברים שאני שומרת לעצמי אבל אנחנו חיים בעידן האח הגדול שיש לו גם יתרונות. השיתוף יכול לדעתי יותר לתרום מאשר לגרוע. גם בימים רגילים כשאני פוגשת אנשים ושואלים מה שלומי אני לא מסתירה. אני מרגישה בסדר. אמרו לי שאני חולה ואני לא מרגישה חולה. אני בשיא הפעילות ובכושר. אבל, אני לא רוצה להסתיר את זה. חוץ מזה אני אומרת לך בכנות – בזה שחשפתי את זה אני מקבלת כל כך הרבה מידע, פתרונות ועצות שאין לי כבר זמן להכיל את זה. וחוץ מזה אני חושבת שבשיתוף כזה יש סוג של מנהיגות. זה חשוב לי כנבחרת ציבור לשעבר וכמרצה ומנהלת שאחראית על סטודנטים. אין מה להתבייש. הרגע מישהי אמרה לי 'כל אחד צריך להסתכל על מה שיש לו ולא על מה שאין לו'. אני מאמצת את זה".

אמרת שלא לקחת את הידיעה שאת חולה בסרטן ברצינות. זה לא היה הלם?

"אני בן אדם מאוד אופטימי. לא בכיתי כששמעתי את זה עד עכשיו. ראיתי שאני יכולה לטפל בזה וכשאני רואה פתרונות, ככה היה גם בטיפולי הפוריות שעברתי ותמיד ידעתי שיהיה לי ילד, אני יודעת שאני אשיג את המטרה עד שאצליח. אני בן אדם מודרני עם ידע ואני יכולה להרשות לעצמי מבחינה כלכלית – אז אני אשיג את מה שאני רוצה וזה מה שמכוון אותי. כחלק מזה מה שבטוח כרגע הוא שאני צריכה מעט להאט את הקצב, לנוח יותר, לתת זמן לגוף ולהיות קשובה אליו".

איך בעלך הגיב?

"בהתחלה הוא נבהל ומאוד דאג לי. הוא היה חרדתי יותר ממני וחשש שיקרה לי משהו. אבל הוא תומך מאוד. יש לי גם את ההורים, ואת אחי ואת גיסתי וחברות. פתחנו קבוצת ווטסאפ של המשפחה שקראנו לה 'מכסחי הסרטן'. אני חוזרת לשאלה הקודמת שלך – בזכות השיתוף הצלחתי לקצר את הדרך לבדיקות ובזכות התמיכה אני אופטימית עוד יותר. כשיש משפחה, קהילה וחברים אתה יכול להגיע להרבה יותר. אני גם רוצה לציין את חברת המועצה עדי סקופ ומנהלת קבוצת 'השדות הוורודות' – שיש בה למעלה מ-160 נשים חלות סרטן, שהכניסו אותי ועזרו לי מאוד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ענת היקרה, מאחלת לך בריאות איתנה וכוח לעבור את התקופה הקשה הזו -יהודית חפץ

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר