אוהד שרגאי. צילום תום ברטוב
אוהד שרגאי. צילום תום ברטוב

אוהד שרגאי אחרי ההדחה: "חושבים שיש לנו בחירה חופשית, אבל אין. הכל מאוד מוטה ומניפולטיבי בטלוויזיה"

הזמר יליד כפר סבא, שהודח בחצי הגמר של תחרות "הכוכב הבא לאירוויזיון", כבר לא יגיע לתחרות בהולנד. בראיון הוא חושף את התוכניות להמשך ויש לו גם ביקורת על ההפקה

פורסם בתאריך: 5.2.20 14:00

זכייתה של עדן אלנה אמש (שלישי) בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" סימנה רק את תחילתו של המרוץ האישי שלה בדרך לכבוש את בימת המוזיקה הגדולה בעולם, בתחרות שתתקיים בחודש מאי ברוטרדם שבהולנד. מי שהגיע כמעט עד הסוף, אך הודח בחצי הגמר הוא הזמר אוהד שרגאי, יליד כפר סבא, שמאז שהשתתף בשנת 2010 בעונה השמינית של "כוכב נולד" והגיע למקום השלישי (אחרי דיאנה גולבי ועידן עמדי) הוא מוזיקאי פעיל וחבר בהרכב עילאי בוטנר וילדי החוץ. מלבד זאת, בשנה שעברה הוציא מיני אלבום בכורה עם שירים משלו בשם "אלבומצ'יק" ובפברואר 2019 נבחר השיר HOME שכתב יחד עם ענבר ויצמן לייצג את ישראל באירוויזיון 2019 בארץ בביצוע של קובי מרימי.

שרגאי, נולד בכפר סבא לשמעון ולאה, סוכן ביטוח ומנהלת חשבונות. הוא למד בקונסרבטוריון בעיר וניגן באורגנית ובמקביל למד במגמת התיאטרון בתיכון כצנלסון. לאחר מכן התגייס ושירת כחבר להקת פיקוד צפון. הוא אמנם מתגורר בתל אביב אבל בכל סופ"ש הוא מגיע לקידוש אצל הוריו. "עדן אתמול הייתה הכי ראויה לזכות בתחרות מבין הארבעה שעלו לגמר", אומר שרגאי בראיון לצומת השרון, "היא זמרת שיכולה להחזיק בלייב במה לשלוש דקות ואני מאוד שמח בשבילה. היא עשתה עבודה נהדרת".

הודחת בחצי הגמר, התאכזבת?

"נכנסתי במטרה להגיע לרוטרדם כך שברור שיש אכזבה, אני לא אשקר. אבל גם קיבלתי הרבה בתוכנית. שרתי שיר שלי, עשיתי נאמברים שלא יכולתי לעשות בשום מקום אחר מבחינת עיבודים, תפאורה ורקדנים. זה היה מגרש משחקים מדהים ומהנה מאוד. עם זאת, אכן יש אכזבה אבל אני גם משלים עם מה שקרה. כבר באמצע הדרך הבנתי לאן התוכנית הולכת".

מה זאת אומרת?

"חושבים שיש לנו בחירה חופשית, אבל אין באמת. הכל מאוד מוטה ומניפולטיבי בטלוויזיה. וכשהבנתי את זה, אמרתי שעדיף ליהנות מהדרך בפרקים האחרונים במקום להיכנס לאיזה מוד שיוריד אותך".

אבל כשנכנסת לתוכנית ידעת שיש סיכון.

"ידעתי שזה עלול לקרות וקיבלתי את זה. באמת, שוב, לא נשאר לי אלא ליהנות ולעשות נאמברים שאני אוהב".

העובדה שאתמול עמדו על הבמה ארבעה ילדים מתחת לגיל 20, מה היא אומרת על התוכנית או עלינו כחברה?

"זה אומר משהו על צריכת התרבות בארץ ובעולם בכלל. רוב מי שקובע את הטון הם ילדים דרך הרשתות החברתיות. שם נוצרת מוזיקה, בסוגריים סטטיק ובן אל ונועה קירל שהגיעו דרך הרשת למיינסטרים הישראלי. המוזיקה קורית שם בעולם החדש ולכן זה לא מפתיע. וזה גם העולם שיש בו כסף, בוא נודה על האמת. לכן גם 'הכוכב הבא' ו'טדי' שמפיקה אותה בפועל, רוצים בסופו של דבר את הטאלנטים שיטילו להם ביצי זהב. אני חושב שקצת שכחנו שמדובר באירוויזיון שבו הקהל הוא קצת אחר ויותר בוגר. זה לא שילד בן 16 לא יכול לזכות באירוויזיון, אבל כן, בשביל לשיר בלייב במתח של שלוש דקות מול כל העולם צריך לבוא עם ניסיון ועם רוח גבית כדי לצלוח את המעמד הזה היטב".

מזה 20 שנה המוזיקה הישראלית הולכת ומשנה את פניה, החל מעידן רייכל דרך הפופ של מה שהולך היום. איך אתה מתחבר לזה?

"יש מקום גם לדברים האלה בטח עידן רייכל ואני מאוד אוהב פופ ואוהב את מה שקורה בתחום הזה. אני לגמרי לא נגדו".

זה עושה טוב למוזיקה הישראלית?

"מה זה טוב. מי אני שאשפוט מה זה טוב ומה לא. אני חושב שיש מקום להרבה סוגי מוזיקה ומוזיקה כתרבות לא יכולה להיות רק בידור. מוזיקה זו אמנות והיא צריכה לדבר ולהביע וזה גם קיים. צריך גם לזה לתת מקום. יש לו מקום אבל יחסית זעום לעומת שאר הדברים שקורים".

מה התוכניות עכשיו?

"דבר ראשון אני ממשיך כל הזמן להופיע עם עילאי בוטנר וילדי החוץ. הוצאתי לפני כמה חודשים אלבומצ'יק עם שירים שלי. ואמשיך להוציא שירים ולעשות מוזיקה".

איך חברי הילדות והמשפחה מגיבים למה שעבר עליך בחודשים האחרונים?

"המורה שלי במגמת התיאטרון בכצנלסון, שמי קלדרון, היה שולח אסמסים כמעט אחרי כל ביצוע. אנחנו בקשר עד היום והוא מלווה אותי. אני עדיין בקשר עם חברי הילדות שלי שגדלו איתי בעיר. הם מתרגשים איתי ושמחים בדרך שעברתי. להורים אני מגיע בכל שבוע והם נורא שמחים בשבילי. אני מתפרנס מזה כבר 10 שנים מאז כוכב נולד ומתפרנס בכבוד, אז כנראה אני עושה בכל זאת משהו טוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אורה שי

    שיפסיק להתבכיין. זו התמודדות שניה שלו שבה לא זכה והשופטים דווקא עשו לו הנחות מפליגות. כשרוני או לא זו הבחירה של הקהל.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כישרון מופלג הרבה יותר מוכשר ממי ששפט אותו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר