רס"מ כפיר סבג עם הכלים הכבדים ברמת הגולן. צילום פרטי

עבור הכפר סבאי כפיר סבג, מפקד יחידת פינוי השלגים הצה"לית, עכשיו זו העונה החמה. ראיון

כבר 14 שנה שרס"מ כפיר סבג, כפר סבאי גאה מלידה, נמצא ביחידה שנערכת כל הקיץ כדי לתת בחורף מענה לחיילי החרמון והגולן. את החופשה שלו, אגב, הוא מעדיף לעשות באילת

פורסם בתאריך: 11.2.20 08:40

מזג האוויר הקיצוני גורם לכך שהשלג בחרמון לא מפסיק לרדת בשבועות האחרונים. בצה"ל פועלת מזה שנים יחידת פינוי השלגים (פנ"ש), וזו בהחלט העונה "החמה" שלה. על היחידה מפקד רס"מ כפיר סבג, כפר סבאי גאה מלידה, בן 35, שנמצא ביחידה מזה 14 שנים ומפקד עליה מאז שנת 2014. הוא האדם שאחראי שכל חייל באזורים המושלגים בגולן ובחרמון יוכל להגיע בבטחה ליעדו, שדבר לא יחסר לו ושכל התשתיות פועלות. בין השאר הוא דואג גם ליחידת האלפיניסטים המאומנת להילחם בתנאי מזג האוויר המושלגים הקיצוניים, בין השאר גם באמצעות כלים כבדים העומדים לרשותו, בהם מפלסות שלג, חתולי שלג, בלדרסונים ועוד.

רס"מ סבג, נשוי ואב לשלושה, החל את שירותו הצבאי דווקא בגולני. "לקראת השחרור, ב-2006, עברתי לחרמון הישר ליחידת פינוי השלגים. בהמשך מוניתי לפקד עליה", הוא מספר, "אנחנו נותנים מענה לכלל המוצבים על הר החרמון. בתפקידי אני אחראי על גיוס המילואים – ויש לי גם חיילים סדירים ובקבע, על כשירות הכלים, אני צריך שהעסק הזה ידפוק כמו שעון. מה שקורה בחרמון, במפלס העליון, כשמתחיל גשם ראשון מנובמבר-דצמבר כבר מתחילים לעבוד מפזרות המלח כי קר מאוד למעלה. לפעמים יש ערפל כבד אז אנו מלווים את כל הכלים, אנחנו אחראים על כל מה שקשור להעברת נשק, תחמושת, גנרטורים, תחזוקת עמודי סימון. בקיצור, אנחנו נערכים כל הקיץ ובחורף נותנים את המענה".

יחידת פינוי השלגים של צה"ל בפעולה. צילום פרטי

החורף הזה רציני לא פחות מאשר קודמו. בשנה שעברה העביר רס"מ סבג את הפסח בחרמון. "נראה לי שגם השנה זה יקרה", הוא אומר, "להיות אחראי על החרמון זה תפקיד ייחודי ומקצוע ייחודי, מקצוע מאתגר שאין כמותו בצה"ל".

כשאני שואל למה אם כך לגור בכפר סבא, רס"מ סבג, שלמד ביסודי ברמז ובתיכון באורט שפירא, נדרך. "שם נולדתי", הוא מסביר. "אני אוהב את העיר, כל המשפחה והחברים שלי שם, לנתק את המשפחה מהסביבה הטבעית שלה זה קשה. אז עדיף שאחד ילך ויחזור מאשר כולם".

אני בטוח ששואלים אותך לא פעם: המערכון של "היהודים באים", שהאלפיניסטים יושבים בצימר ועושים חיים, יש מזה משהו במציאות?

(צוחק) "זה לא בדיוק ככה. אני יכול לומר שהאלפיניסטים ויחידת פינוי השלגים נותנים מענה במזג אוויר קיצוני. אנשים עוזבים משפחות ובאים. זה לא קל לעזוב את המשפחה ולעשות פה שבתות. אנשים באים ונותנים את הנשמה. אני חושב שרק על זה צריך להעריך אותם".

יחידת פינוי השלגים של צה"ל בפעולה. צילום פרטי

איפה אתה יוצא לחופשה? בטח לא לסקי באירופה.

"בעיקר לאילת, ים המלח. סקי לא מושך אותי".

אז אתה אוהב יותר שמש?

"לא, אני מאוד אוהב את החורף, אבל ההנאה שלי ביחידה היא ההתעסקות עם הכלים והאתגר בלתת את השירות בתנאי מזג האוויר האלה. זה יותר מעניין אותי מאשר סקי. אבל אני גם מאוד אוהב את השלג ובמיוחד את החרמון. אם לא, לא הייתי משרת שם 14 שנה. זה המקום הכי יפה במדינה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר