טיק טוק, סרטון שרץ ברשת

הורי כפר סבא, על "פאקינג מינט" שמעתם? במשטרה ובאגף החינוך מזהירים מפני אתגרי הטיק טוק

"אתגר" המופץ באפליקציה כבר גרם לפציעה קשה של תלמיד בירושלים. מנהל אגף החינוך בכפר סבא חושף בפני ההורים "אתגרים" מסוכנים נוספים

פורסם בתאריך: 12.2.20 17:58

הנהגת ההורים העירונית בכפר סבא, בראשות יובל קדוש, קוראת לציבור המורים והתלמידים בעיר להיזהר ולמנוע ביצוע תרגילי הטיק טוק המסוכנים המופצים לאחרונה בסרטונים בארץ. היום נודע כי לפני ימים אחדים נפצע נער בן 15 וחצי בירושלים כשהוא סבל מחבלת ראש קשה במיוחד ומפרכוסים לאחר שחיקה את אחד הסרטונים.

כאמור, בימים האחרונים מפורסמים ברשתות החברתיות סרטונים שמקורם באפליקציה הפופולרית בקרב בני הנוער "טיק טוק" ובה נראים בני נוער מפילים באמצעות רגליהם נער אחר שקופץ באוויר תוך שהוא מאבד את שיווי המשקל ונופל לאחור על ראשו. גרסאות רבות של הסרטונים, שמקורם ככל הנראה בחו"ל, הופצו בישראל וישנו חשש כי בני נוער בארץ ינסו לחקות אותם

אחד הסרטונים שרצים ברשת, אל תנסו את זה, המעשה הזה יכול לגרום לשיתוק ואף למוות! (פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכות יוצרים):

קדוש לצומת השרון: "אני מזועזע כמו כולם מהסרטונים. מדובר במשחק מאוד מסוכן. חשוב מאוד שההורים יפקחו עין וישימו לב. ביקשנו גם מאגף החינוך לדאוג שצוותי בתי הספר והצהרונים שמים לב אם מקרים כאלה מתרחשים במוסדות החינוך העירוניים, ועודכנו שבמספר בתי ספר נעשה שיח בקרב הצוותים החינוכיים בעניין הזה. מדובר ברעיון חולני וחשוב ביותר שאנו כהורים נעשה ככל שביכולתנו שילדנו לא יחשפו לסרטונים הללו".

במכתב ששלח להורים מנהל אגף החינוך בכפר סבא ד"ר אורי ארבל הוא כותב: "בשבועות האחרונים מתרחבת והולכת התופעה של צפיית ילדים/ת בסרטונים שתכניהם מתאימים למבוגרים באפליקציות שונות ובעיקר ב'טיקטוק'. בזו האחרונה אף מופצים סרטונים המתעדים משחקים סיכוניים שמטרתם לגרוף 'לייקים' רבים. בין אלה 'ראן איט' – שיר הקפיצה על השולחנות בכיתה; 'פאקינג מינט' – צילום פתע קרוב תוך הטחת אמירות פוגעניות, משפילות וחלקן מיניות כלפי המצולם/ת המופתע/ת; 'מו במבה' – צילום תלמידים/ות שופכים מים בכיתות במטרה שמורה ת/יצולם ברקע בתגובה נבהלת או עצבנית נוכח המעשה; 'להלהלה' – בקבוק של משקה מוגז מנוער הנזרק בין קבוצת תלמידים/ות במטרה שייקפץ ביניהם ואף יתפוצץ בקירבתם; "סרטונים מיניים" – בהם נערים ונערות מתנשקים ומתגפפים באופן מסוים; ועוד כיוצא באלה.

"אנו קוראים לכם לשוחח עם ילדיכם, לשאול על התופעה ואף על מעורבותם בה או חשיפתם אליה, להעביר את המסר כי אתם מודעים לדברים וכמובן – התערבותכם האקטיבית במניעתה. כמו כן ניתן להיעזר באפליקציות שונות המאפשרות לכם להיות חשופים לתכנים המועברים במכשירים הניידים של ילדיכם. מערכת החינוך פועלת על מנת לחנך כנגד תופעות אלו וחשוב לשלב ידיים אתכם ההורים באחידות המסרים ובהתגייסות למניעת התנהגויות בלתי הולמות ואף מסוכנות ומסכנות.לכל שאלה או עזרה ניתן לפנות אל בית הספר ואף במקרה הצורך לאגף החינוך. אנו כאן עבורכם/ן למען התלמידים/ות, התפתחותם הערכית וההתנהגותית וצמיחתם בחברה נורמטיבית שכולנו חלק ממנה".

גם המשטרה פרסמה הודעה בנושא: "מטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 מבקש להביא לידיעת ההורים כי בימים האחרונים אנו עדים להתגברות תופעת הפצת סרטונים בהם מחקים בני הנוער משחק מסוכן ומעלים את הסרטון לרשתות החברתיות. אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה. אנו מבקשים מהילדים להימנע מלקחת חלק בפעילות המסוכנת ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לחקות את הפעולה המסוכנת".

אפליקציית טיקטוק היא אפליקציה סינית פופולרית שמשגעת את הילדים ואת בני הנוער. באפליקציה ניתן להכין סרטונים אישיים קצרים, עם מוזיקה ואפקטים ולשתף אותם. בניגוד לאינסטגרם ולרשתות חברתיות אחרות, במקרה של הטיק טוק, החשבון פתוח לכולם, אלא אם כן יוצר הסרטון, מאשר לאנשים ספציפיים לראות אותו. לרוב כל אחד יכול לראות את הסרטונים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר