בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי
בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי

הרופאים במאיר זיהו: מחלה נדירה תקפה בת 14. טיפול מיוחד שנתנו לה הציל את חייה

הנערה סבלה ממחלה אוטואימונית שתוקפת את השרירים והגיעה לבית החולים כשהיא משותקת. בהמשך אובחנה כחולה ב"גיליאן ברה". טיפול בהפרדת דם הציל את חייה

פורסם בתאריך: 25.2.20 16:08

רופאי המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא הצליחו להציל את חייה של נערה בת 14, שהגיעה לבית החולים כשהיא משותקת, לאחר שזיהו שהיא סובלת ממחלה אוטואימונית נדירה והצליחו לטפל בה באמצעות הפרדת דם.

הנערה, תושבת אזור השרון, הגיעה לבית החולים לפני כשבועיים עם תחושות של חולשה וכאבי ראש ובהמשך אובחנה כחולה ב"גיליאן ברה" – מחלה נדירה, אוטואימונית, בה הגוף תוקף את עצמו. המחלה מאופיינת בשיתוק של כלל השרירים בגוף, בהם גם הסרעפת, ומחייבת הנשמה. "מנהלת יחידת טיפול נמרץ ילדים ד"ר דגנית אדם כהן קיבלה את הנערה והחלה לטפל בה", מסרו במאיר, "בתחילה ניסתה הליך של מתן נוגדנים, אולם בהעדר שיפור פנתה ד"ר אדם לצוות רב מקצועי המונה את פרופ' מרטין אליס מנהל המחלקה ההמטולוגית ובנק הדם, ד"ר קרן גבע וד"ר מיקי הרגיל והוחלט על הליך המכונה 'פלזמה פרזיס'. לטובת ההליך התבקש ד"ר אלכסנדר אוסניס, האחראי על התחום בבנק הדם במאיר להתחיל במתן הטיפול".

ד"ר אוסניס מסביר: "פלזמה פרזיס הוא תהליך בו שואבים את הדם במטרה להפריד אותו למרכיביו השונים, ולבודד את המרכיב ממנו רוצים 'להפטר'. במחלות אוטואימוניות ישנה פעילות יתר של מערכת החיסון, שבאמצעות הפרדת הדם למרכיביו השונים, ניתן להפחית את אותה פעילות יתר עד שמגיעים לתוצאה שבה הגוף 'רגוע' ולא מייצר ייצור יתר של נוגדנים התוקפים את הגוף. בפלזמה פרזיס, דמו של החולה נשאב דרך צנתר (קטטר), והפלזמה מופרדת מתאי הדם באמצעות מכשיר מפריד תאים. לאחר הפרדת הפלזמה מתאי הדם, היא מסולקת בשלמותה ולא מוחזרת למטופל. כחלק מתהליך ההחזרה, ניתנים לחולה גם חלבונים נוספים ותרופות למניעת קרישת הדם. אמצעי טיפולי חשוב במחלות אוטואימוניות, בהן הגוף מייצר נוגדנים כנגד אבריו שלו". מרחיב ד"ר אוסניס.

הוא הוסיף: "המחלה נדירה בקרב ילדים, אך הבשורה הטובה היא שרוב הילדים מחלימים באופן מלא וללא הישנות של המחלה. כשפגשתי את הילדה היא היתה מונשמת וללא יכולת להזיז את קצות האצבעות. זו הייתה הפעם הראשונה שהענקנו את הטיפול הזה לילדה. הגעתי לטיפול נמרץ ילדים עם המכשיר, חיברנו את הילדה והתחלנו את הטיפולים במרווחים של יום. אחרי הטיפול הראשון היא החלה להזיז אצבעות. אחרי הטיפול השני הצליחו לנתק את הילדה מההנשמה והיא התחילה לאכול קרטיב. אחרי הטיפול השלישי היא הזיזה גם את הרגלים והתחילה לדבר ואפילו הלכה לאכול המבורגר במקדונלד'ס ברחבת בית החולים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דגנית רופאה מופלאה ומוכשרת. היתה מתמחה בצוות שהציל את בני הבכור לפני 15 שנה בשניידר כשהיה תינוק בן חודשיים. לפני כשלוש שנים התרגשתי כשזיהינו אחת את השניה בטיפול נמרץ עם ביתי הקטנה שהייתה בקוצר נשימה. ידעתי שתגיע רחוק

  2. מזרחי

    פתאום כולם חייבים לשמור על המסורת של סדר פסח הלא בימים רגילים מחציתם לפחות היו בחול.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר