עץ שקרס ברחוב תל חי. צילום פרטי
עץ שקרס ברחוב תל חי. צילום פרטי

"יקח שנים להשלים את החוסר": עשרות עצים בעיר קרסו בסערה. קבלו את המפה

מדריכת הטיולים וחברת משמר האילנות, שרונה לימן, מיפתה את מספר העצים שקרסו בסופה הגדולה בסוף השבוע, חלקם ניטעו בשנות ה-30 של המאה הקודמת

פורסם בתאריך: 16.3.20 13:17

מדריכת הטיולים וחברת משמר האילנות בכפר סבא, שרונה לימן, מיפתה את מספר העצים שקרסו בסופה שהתרחשה בסוף השבוע האחרון בלילה שבין חמישי לשישי (13-12 במרץ). לדבריה, מדווחים ברשתות החברתיות ובעיתונות המקומית עולה שברחבי העיר קרסו בין 40-35 עצים בכל רחבי העיר (ראו מפה).

"מדובר במפה שהיא לא לחלוטין מדויקת ולא לגמרי שלמה", אומרת לימן לצומת השרון, "אני לא חושבת שכל העצים ברחבי העיר קרסו בגלל טיפול לא נכון של העירייה. לדעתי חלקם זקנים, רובם ניטעו בשנות ה-30 של המאה הקודמת והם כבני 90. בחלק מהמקרים על המדרכות אין מספיק מקום לשורשים של העצים להתפתח ולפעמים מקצצים להם מקום בגלל עמוד חשמל או משהו, ואז כשיש רוח אין להם שווי משקל. צריך גם להבין שהייתה באותו הלילה רוח אימתנית. אם העץ בחורשת טל בצפון הארץ נפל, עץ בן 450 שנה שצריך 7-6 אנשים כדי לחבק אותו, אז זה לא מפליא שזה המספר בכפר סבא. בלילה הזה נפלו מאות עצים ברחבי הארץ. אני מניחה שלא ישתלו את כל העצים מחדש בתוך שבוע אבל אני בהחלט מצפה, ואני באה כאן לחזק את ידי מחלקת הגינון, שיוסיפו את העצים האלה לרשימת הגומות הריקות שלהם ויהפכו את זה לחלק מתוכנית העבודה. צריך לקחת בחשבון שהעצים האלה שמתו הם כ-40 פועלים במפעל החמצן העירוני שלנו. אם אנחנו רוצים חמצן בעיר הזאת צריך להחליף אותם".

מפת העצים שקרסו. באדיבות שרונה לימן

בפוסט שפרסמה לימן כתבה: "פרנסי העיר בדורות הקודמים נטעו הרבה עצים. ואנו יכולים להתברך בהרבה מאוד עצים ותיקים ובוגרים, וכמו אצל בני האדם אוכלוסיית הוותיקים היא גם קבוצת סיכון. צריך לוודא שיש להם מספיק מקום לשורשים, שהם מוזנים כראוי, שהם מאוזנים בגיזום נכון. גם מעט עצים צעירים, כאילו שעדיין לא פיתחו בית שורשים גדול מספיק, נפלו. כמו אצל בני האדם – גם בעצים יש לטפח את הצעירים. יקח שנים להשלים חוסר של עשרות עצים בוגרים שנפלו. אבל חייבים לעשות זאת. לנטוע אחד חדש, במקום כל אחד שקרס".

יו"ר משמר האילנות, דודו אשכנזי, אומר כי: "מדובר בנושא בטיחותי שתלוי בחסדי שמים. גם בשעה זאת עושים גיזומים בטיחותיים כדי שעצים לא יקרסו לרחוב. באותו הלילה קרסו עצים צעירים שהשורשים שלהם היו קלים, חלקם היו בוגרים וחלקם ברושים ואורנים שהשורשים שלהם חלשים ממילא וזה ידוע. מול כוח עליון אין הרבה מה לעשות. אנחנו מודעים לזה וסוקרים כל נקודה שהייתה בה כריתה. דיווחנו על העצים האלה כגומות ריקות ואנחנו עוקבים אחרי זה. סיכמתי עם מי שצריך בעירייה שבמקומם יטעו עצים אחרים שווי ערך. אנחנו עוקבים אחרי זה. צריך לומר שדווקא יער אוסישקין עבר באופן יחסי את הסערה די בשלום. נפלו בו רק 3-2 עצים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר