הפארק העירוני בכפר סבא
הפארק העירוני בכפר סבא

בלי התקהלויות? מרחק של שני מטרים? זה לא מה שקורה בגינות הציבוריות בכפר סבא

תושבים מתלוננים שלמרות ההנחיות הברורות, עשרות ילדים, עם או בלי הורים, מצטופפים ומשחקים בגינות ציבוריות ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 16.3.20 18:21

תושבים בכפר סבא חוששים כי הגינות הציבוריות בכפר סבא יהוו כר להדבקה בנגיף הקורונה. חלק מהתושבים טוענים כי למרות שמשרד הבריאות אסר על התקהלות של יותר מעשרה אנשים והורה לשמור מרחק של שני מטר בין אדם לאדם, גינות ציבוריות וגני שעשועים בעיר מלאים בילדים קטנים שעלולים להדביק ולהידבק אחד את השני. בין השאר היתה גינת המשחקים בפארק העירוני מלאה בילדים, בשכונה הירוקה דיווחו תושבים על ילדים שטיפסו מעל גדרות בית הספר הנעול לאה גולדברג שהיה גם הוא מלא היום בילדים משחקים וכך גם בספורטק העירוני.

בפוסט שפרסם תושב שהזדהה כרופא בבית החולים מאיר הוא כותב: "הורים יקרים, סליחה שאני מנצל את הפורום הזה למסור מסר חשוב לכולנו, כעת חזרתי מבית החולים בו אני עובד כרופא במיון, נכון להיום אנו לא יודעים האם נספיק לתת מענה לכל המקרים שיכולים להגיע לקבלת טיפול למערכת שהיא כבר באי ספיקה. עברתי דרך הגינה של השכונה והיא צפופה מתמיד, כל מטרת הבידוד היא לצמצם את הדבקה. רוב הילדים ברוך השם יקבלו מחלה קלה אם בכלל ולרוב יהיו ללא תסמינים, אבל הם יכולים להעביר את המחלה למבוגרים ששוב צפויים להיות בסדר לרוב, אבל עלינו לשמור על החלשים, הזקנים, החולים והצעירים מדוכאי החיסון. נא תפעילו שיקול דעת".

אחת התושבות קראה להורים בפוסט לא לצאת לגני השעשועים: "מי שרוצה שיקרא לזה פאניקה, ואני אקרא לזה השמעו להנחיות ואל תשחקו בבריאות ילדכם! גם ילדים נדבקים, גם ילדים חולים, אז אל פשוט אל תתקהלו בגני שעשועים, לא סתם ביקשו להפסיק זאת. אתם פשוט גורמים למחלה להתפשט במקום להיעצר. אף הורה לא רוצה שהילד שלו יחלה במחלה המטורפת הזו שאין לה חיסון וגם מה השלכותיה לא יודעים כי זה וירוס צעיר. לא יקרה כלום אם הילדים לא יהיו בגני שעשועים שבוע-שבועיים. גם לי לא נוח וקשוח שכל היום הם בבית ומנסה לקחת הכל בהומור. ההומור נפסק ברגע שאני רואה שילדים נדבקים ובדרך הזו מסכנים את בריאותם ואת חיי הסבים והסבתות שלהם, חיי הוריכם. מתפללת שהווירוס יעלם ונחזור לשגרה ועד אז שימרו על בריאותכם ובני משפחותיכם".

שירה פינטו, יועצת ומדריכת הורים תושבת כפר סבא כתבה בעמוד הפייסבוק שלה טיפ להורים: "שלל הודעות ודיונים בווטסאפ בפייסבוק שעסקו במצבם (הצפוף) של גני השעשועים אחר הצהריים שכנעו אותי לדבר דווקא על התאווררות בחוץ, ואיך עושים את זה בתקופה הנוכחית. כולנו נמצאים בדילמה הזו: מצד אחד, איך לא 'להדביק' את הילדים למסכים כל היום ומצד שני איך מאפשרים להם איוורור בחוץ, בלי החשש של גני השעשועים והקורונה שכן או לא עוברת על משטחים. הילדים, בוודאי הצעירים שבהם, זקוקים לתנועה (יש כאלה שבעבורם זה ממש צורך חיוני) והשהות הארוכה במינימום תנועה בין ארבע קירות יכולה להפוך ל'סיר לחץ' של ממש – וזו לא ממש המטרה שלנו לחודש הקרוב.

"אז מה כן עושים? בשורה אחת – צאו לטבע הקרוב לביתכם. אנחנו גרים בעיר, לשמחתנו במרחק הליכה מאיתנו יש מושב שבשדות שלו טיילנו בשבת בבוקר. גם אם אין שדות בכל עיר ניתן למצוא חורשה קטנה, חוף ים, או פשוט שטח קטן לא בנוי ולא מעובד שבעונה הזו יש עליו שלל צמחים, חלזונות ופרחים. אז בטיול החורפי שלנו חיפשנו עקבות בבוץ, חיפשנו ומצאנו חרקים, התפעלנו מהטיפות על הצמחים, ציירנו על החול, למדנו על סירפד (ולמה הוא טוב) ואפילו מצאנו פטריה בכרם הזיתים. היינו לבד, היה לילדים שפע של מרחב תנועה, אוויר טוב והזדמנויות לשחק ולחקור. הזכרנו לעצמנו שלא תמיד חייבים למצוא 'אטרקציות', ואפילו לא גן שעשועים כדי שיהיה כיף ובעיקר בעיקר הצלחנו להתאוורר בעצמנו ולאוורר את הילדים תוך שמירה על ההגבלות, בלי לחשוש ובלי לסכן או להסתכן. אז מצאו את השדה/ החורשה/ הפרדס הקרובים לביתכם וצאו עם הילדים לשעה או שעתיים של טבע פשוט ונהדר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין אכיפה בעיריית כפר סבא כל מגרשי הספורט בתיכונים עמוסים בבני אדם כאילו יום העצמאות איפה אתם האמונים על בטחוננו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר