עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

בעקבות ההנחיות החדשות: רק עובדי עירייה שהוגדרו "חיוניים" יגיעו לעבודה

יו"ר ועד עובדי העירייה חיה שפירא: "ההוראה היא שכ-70 אחוז מהעובדים לא יעבדו. בשלב זה בין 33 ל-50 אחוז יצאו מיידית לחופשה"

פורסם בתאריך: 18.3.20 07:50

העובדים החיוניים בעיריית כפר סבא קיבלו היום הודעה לפיה הם נדרשים להמשיך לעבוד תחת המגבלות של משרד הבריאות והיתר יצאו לחופשה מרוכזת עד אחרי חג הפסח, זאת בשל הוראות הממשלה לצמצום העובדים במגזר הציבורי על רקע התפשטות נגיף הקורונה במדינה.

"הרבה עובדים ממחר ישבו בבית, קשה לי עדיין לומר בדיוק בכמה מדובר", אומרת לצומת השרון יו"ר ועד עובדי העירייה, חיה שפירא. "העובדים החיוניים פרושים כמעט בכל אגפי העירייה מחינוך ועד איכות הסביבה ורווחה. מנהלי האגפים עדיין מגישים בקשות ולא הכל אושר. בעירייה ישבו ובדקו עד לרמת הפרט, עובד עובד, ושקלו אם להשאירו או שלא. ישבתי היום עם ראש העיר והמנכ"ל בנושא. עליהם להישמע להוראות וגם להם זה לא פשוט. ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי חתמו אתמול בלילה על הסכם שם סוכם קודם כל שלא יוצאים לחל"ת (חופשה ללא תשלום) אלא לחופשה כללית כל עובד על חשבון ימי החופשה שנותרו לו. ייתכן וחלק יהיו בחוסר של ימי חופשה ותהיה להם יתרה שלילית. עובדים שיבקשו לצאת לחל"ת ולקבל 70 אחוז תשלום מביטוח לאומי – זו החלטה שלהם".

דיברת עם העובדים?

"אני כל היום בתקשורת מול העובדים. הם בחרדות, בעיקר הסקטור של החינוך, סייעות בבתי הספר שמיום ראשון הופסקה עבודתן. הצלחתי להחזיק אותן עוד שיגיעו להכין את הגנים כדי שלא הכל יסריח בתקופת החופשה הארוכה, אבל מאתמול הן ישבו בבית. אנחנו מקווים שבאמת יקימו עכשיו את בנק ימי החופשה וינתבו את זה בין העובדים".

עבודתם של כמה עובדי עירייה תופסק בשלב הזה?

"ההוראה היא שכ-70 אחוז מהעובדים לא יעבדו. בשלב זה בין 33 ל-50 אחוז יצאו מיידית לחופשה ובשלבים הבאים גם העובדים החיוניים יפסיקו את העבודה כליל".

בהודעה שמסרה עיריית כפר סבא נכתב כי "העירייה עברה היום (שלישי) לעבודה במתכונת חירום, בהתאם להנחיות הממשלה החדשות שהתפרסמו אמש. בהתאם למתכונת החירום, רק עובדים חיוניים יגיעו לעבודתם והשאר יצאו לחופשה מרוכזת עד אחרי פסח".

בפנייה לחברי וחברות מועצת העיר כתב ראש העירייה, רפי סער, כי "כחלק מהמאמץ להנגיש את כלל המידע לציבור, הוקם אתר עירוני מונגש ובו גישה לכל השירותים המקוונים שניתן לצרוך, מבלי להגיע למשרדי העירייה. האתר כולל גם מידע בנוגע לעסקים, פעילויות בקהילה, חינוך, הודעות ממשלה ומידע לעובדי העירייה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר