קווי השבת בתל אביב. צילום מוטי מילרוד

בחסות הקורונה: העירייה מתכוונת לבטל את התקציב שיועד לתחבורה הציבורית בשבת

סיעת מרצ החרימה את ישיבת ועדת הכספים בנושא התקציב העירוני שהתקיימה אמש בשיחת וידאו. גורם בסיעה: "יש פה ניצול ציני של סדר היום כדי לפתור בעיות פוליטיות של ראש העירייה"

פורסם בתאריך: 23.3.20 11:32

חברי סיעת מרצ שבקואליציה במועצת עיריית כפר סבא, ובהם גם סגן ראש העירייה ויו"ר ועדת הכספים העירונית עילאי הרסגור-הנדין, החרימו את ישיבת הוועדה שהתקיימה אתמול בנושא התקציב העירוני בעקבות הכוונה לבטל את התקציב בסך 400 אלף שקלים שיועד להפעלת התחבורה הציבורית בשבת בעיר, וכן 105 אלף שקלים שהיו מיועדים לאירועי הקהילה הלהט"בית בעיר. זאת כחלק מקיצוצים שמתכננת העירייה בתקציב העירוני לשנת 2020 בעקבות משבר הקורונה, תקציב שהיה אמור להיות מאושר בסוף שנת 2019. נציין שבתוך כך, הוחלט גם על קיצוץ בסך 250 אלף שקלים בתקציב הפעילות של התרבות התורנית, שמשמעותו ביטול האירועים השוטפים בתקופה הקרובה כמו חוגים ושיעורים וכן פעילויות שהיו מיועדות לפסח, יום העצמאות ול"ג בעומר.

גורם בסיעת מרצ אמר: "יש פה ניצול ציני של סדר היום כדי לפתור בעיות פוליטיות של ראש העירייה. הוא מנצל את הקורונה כדי להרוג את האוטובוסים בשבת. הצענו מתווה אחר, להפחית את הסכום אבל להשאיר את הסעיף בתקציב. מצד רפי סער לא הייתה נכונות. אנחנו מבינים את גודל השעה אבל לא נסכים להתנהלות כזו".

הרסגור-הנדין אמר לצומת השרון: "במרצ מבינים שהעירייה נכנסה למצב מאוד קשה בעקבות הירידה התלולה בהכנסות והצורך לתמוך בעובדים. בסיעה תומכים בצעדים מאוד קשים כדי לייצב את המצב על דברים שהם בנפשם. מצד שני, צריך גם שהקיצוצים יהיו רוחביים וכל מחזיקי התיקים צריכים לקחת אחריות על מצב, לא רק מרצ".

הישיבה, שבה דנה הוועדה בפעם השנייה בהצעת התקציב העירוני, התקיימה לראשונה בשיחת ועידה בווידאו והוזמנו אליה, בנוסף לחברי הוועדה עצמה, כל חברי מועצת העיר. בהעדרו של הרסגור-הנדין ניהלה את הישיבה חברת מועצת העיר וממלאת מקומו, תהילה מימון, שעתידה להחליפו בתפקיד מיד לאחר אישור התקציב.

לפי הצעת התקציב המעודכנת התקציב העירוני השוטף יעמוד על 872 מיליון שקלים, לעומת 883.5 מיליון שקלים בהצעה הקודמת, כלומר קיצוץ של 11.4 מיליון שקלים. מתוכם 4.1 מיליון שקלים קוצצו בחינוך וסכום זהה קוצץ בתרבות ובספורט. עיקר הקיצוץ בתקציב החינוך נובע מהשבתת מוסדות החינוך כך שממילא חלה ירידה בהוצאות השכר של הסייעות ועובדי הניקיון השמירה ובתקציב ההזנה. שכר הסייעות ירד ב-1.1 מיליון שקלים, הניקיון ב-650 אלף שקלים, ההזנה ביול"א ב-900 אלף שקלים וההסעות למוסדות החינוך המיוחד ב-1.4 מיליון שקלים.

בתרבות קוצץ הסכום בעקבות ביטול האירועים הגדולים כמו יום העצמאות (690 אלף שקלים), פסטיבל הנושפים (200 אלף שקלים), מרוץ כפר סבא (180 אלף שקלים) וביטול המופעים בהיכל התרבות (250 אלף שקלים).

התמיכות בספורט קוצצו ב-800 אלף שקלים, אולם בשלב זה נשמר התקציב עבור משחקי הבית של הפועל כפר סבא באצטדיון המושבה בפתח תקוה בסכום של 234 אלף שקלים, אולם לא ברור אם יהיה בו צורך, הכל בהתאם להמשך קיום משחקי הליגה. בנוסף עדכן הגזבר כי אין כל תוכנית מגובשת לגבי שיפוץ האצטדיון העירוני.

עוד עלה בישיבה כי מיליון השקלים שיועדו להקמת מבני הנוער של הצופים והנוער העובד והלומד הוא בעבור תכנון בלבד ובשלב זה אין בתקציב 2020 מימון לעצם הקמת המבנים עצמם.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, כבר אמר לצומת השרון כי בתקציב, שכאמור טרם הוגש לאישור חברי מועצת העיר, נעשו שינויים אחרונים בעקבות משבר הקורונה. בישיבה אמש הובהר כי עוד ייאלצו לערוך בו שינויים נוספים במהלך השנה וכי גזבר העירייה, שגיא רוכל, עוקב באופן שוטף אחר ההשלכות של משבר הקורונה. לדבריו פרויקטים רבים יהיו מותנים בהכנסות העירייה בפועל, שלא מן הנמנע שייפגעו בעתיד. בישיבה דנו רק בנושא התקציב השוטף. בנושא תקציב התב"ר (תקציב בלתי רגיל) הסביר הגזבר כי ייתכן ויאלצו לעצור פרויקטים ולבצעם באופן מדורג והכל בהתאם להכנסות העירייה.

נציין שאת התקציב אמורה לאשר מועצת העיר אולם כרגע לא ברור כיצד האישור יתבצע בפועל מאחר ולא ניתן לכנס את המועצה בשל ההגבלות על התקהלות. משרד הפנים הבהיר לרשויות כי ניתן לקיים ישיבות ווידאו רק בוועדות ולא בישיבות מועצה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב כפר סבא

    חבל שצריך מגפה עולמית בשביל לבטל נסיעות בשבת.
    ברוך השם, היה הרבה יותר נעים השבת בכפר סבא.
    כמעט ואין כלי רכב
    רואים הרבה יותר אנשים ומשפחות מטיילים ברחובות.
    העיר שקטה, פשוט תענוג!
    שנזכה שכל השבתות יהיו כאלה!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר