הסטודנטית סאלי הלפרין וליה בת השנה וחצי. צילום פרטי
הסטודנטית סאלי הלפרין וליה בת השנה וחצי. צילום פרטי

מיזם "מחבקים את העורף הרפואי" הגיע לעיר. ד"ר איזנברג – פרבר וסאלי הלפרין מספרות איך זה עובד

היוזמה המקסימה של ארגון רופאי המדינה משדכת בין אנשי צוותים רפואיים לסטודנטים שמתנדבים לשמור על הילדים בזמן שהוריהם יוצאים לעבודה החיונית. כך נפגשו רופאת המשפחה ממרפאת הדרים, בתה ליה וסטודנטית לגננות

פורסם בתאריך: 25.3.20 18:24

יוזמה מקסימה ומחממת לב של ארגון רופאי המדינה מסייעת לרופאים, לרופאות, לאחים ולאחיות שנמצאים בחזית הלחימה בקורונה. עמותת הקרן ע"ש רות ורובל ביחד עם התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית וארגון רופאי המדינה משתפים פעולה בפרויקט "מחבקים את העורף הרפואי" ומאתרים סטודנטים שישמרו על הילדים של הצוותים הרפואיים בבתיהם ללא כל עלות. בכך הם מצליחים להוריד מהצוותים דאגות רבות – גם כלכליות וגם לשלום הילדים.

מנכ"לית התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, ספיר בלוזר מספרת שאלפי סטודנטים וסטודנטיות בישראל כבר נרתמו לסייע לצוותים הרפואיים ולמשפחותיהם. "מדובר ב-350 אלף הסטודנטים בישראל שהם המסה הקריטית של מתנדבים שיחזיקו את מערכות הרווחה והבריאות לאורך זמן", היא מסבירה.

סאלי הלפרין מכפר סבא שומרת למשל על ליה בת השנה וחצי, תושבת העיר, בזמן שאמא שלה, ד"ר קרינה איזנברג-פרבר בעבודה. ד"ר איזנברג-פרבר היא מתמחה ברפואת משפחה בקופת חולים כללית במרפאת הדרים, נשואה ואם לילדה. בעלה הוא איש היי-טק שעובד מהבית והיא עצמה צריכה להיות מדי יום במרפאה.

"בהתחלה חשבתי שאני אקח בייביסיטר בתשלום, אבל גיליתי שמדובר בסכומים גבוהים, לפחות 50-40 שקלים לשעה וזה בזמן שאני משלמת עדיין את תשלומי הגן שאף אחד לא החזיר לי", היא מספרת.  "לכן שמחתי לראות את המודעה של 'אמץ רופא' על כך שיש סטודנטיות שמתנדבות לשמור על הילדים. אלי למזלי פנתה גננת מקסימה מכפר סבא. התקשרתי ברביעי, בחמישי היא כבר הגיעה אלי לשעתיים על חשבונה וביום ראשון היא כבר שמרה על הילדה במשך כל הבוקר. החיבור שלה עם ליה היה מיידי. תמיד יש חששות עם מה שקורה עם גנים וגננות בימים האלה. אבל כשראיתי את הדינמיקה שלה עם הילדה הבנתי שאין מה לדאוג. אין ספק שהיא הורידה לי את הלחץ מהראש. זה ממש מקל, אפילו שמדובר רק ביומיים בשבוע. אני רוצה להודות לכל מי שמעורב ביוזמת הסיוע לרופאים במציאת סידור לילדים בזמן שאנחנו ממשיכים בעבודתנו, זה מאוד משמח ומרגש שבמצבים קשים כאלה ישנה ערבות הדדית, ועזרה לזולת אין זה מובן מאליו. העזרה הזו מקלה עלינו הרופאים ושאר העובדים החיוניים בצורה משמעותית. תודה לכם".

ד"ר קרינה איזנברג פרבר. צילום פרטי

הלפרין עצמה מספרת: "אני לומדת גננות ומסיימת ביולי את הלימודים. בזמן הזה אין כל כך עבודה כי כל המסגרות סגורות, אז בחרתי לתרום את עצמי לילדים".

למה לא לקבל כסף?

"יש דברים שאני מעדיפה לא לערבב איתם כסף. במצב כמו עכשיו, שאנחנו בסוג של מלחמה, אם אני יכולה לעזור אין טעם לבקש כסף כי גם האמא נותנת את חלקה".

על כמה ילדים את שומרת?

"אני שומרת על ילדים של שתי משפחות, יומיים אצל כל אחת במשמרות מהבוקר עד הצהריים. אני מסתדרת עם הילדים מהמם".

גיא תבורי, מנכ"ל הקרן ע"ש רות ורובל: "אנו מתמודדים עם מלחמה רפואית שונה מכל מה שהכרנו והמחויבות שלנו היא לעזור לאלה הנמצאים בקו החזית ככל הניתן, כדי לאפשר לאותם רופאים ואחיות את השקט הנפשי והיכולת להתמקד בחזית הטיפול בחולים. אנו נמצאים כעת בתהליך החלוקה של המתנדבים ומחברים בניהם לבין הרופאים והאחיות המבקשים סיוע".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ"מ יו"ר הר"י: "מדובר ביוזמה חשובה ומבורכת לתמיכה בצוותים הרפואיים הנמצאים בחזית המאבק במגפת הקורונה. נשמח לראות כמה שיותר מתנדבים הרוצים לתת מענה לציבור הרופאים והאחיות המשוועים לכל תמיכה מול האתגרים הגדולים הצפויים למערכת הבריאות בעת הזו".

רופאים ואחיות המעוניינים להסתייע בשירות זה מוזמנים לפנות למוקד אר"מ במספר: 03-5756091 שלוחה 1.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר