מפתח לדירה
צילום אילוסטרציה מתוך מאגר Shutterstock

שאלנו שלושה מתווכים: מה יקרה למחירי הדירות בעקבות משבר הקורונה?

האם מחירי הדירות יעלו או ירדו בעקבות משבר הקורונה? ומה יקרה למשכנתאות? ניסינו לבדוק עם שלושה מתווכים מאזור השרון

פורסם בתאריך: 27.3.20 08:59

"צריך מאוד להיזהר כאשר מדברים על עתיד שוק הנדל"ן בישראל", אומר צורי ז'אן, מקבוצת ז'אן התחדשות עירונית ושיווק נדל"ן הפועלת בהרצליה, כשהוא מתבקש לצפות את התנהגות שוק הנדל"ן בעקבות משבר הקורונה, "אם נגיד שמחירי הדירות ירדו זו עלולה להיות נבואה שמגשימה את עצמה. הלקוחות הפוטנציאלים עלולים להמתין לירידת המחירים וכך המחירים באמת ירדו. ברמת המקרו אני משוכנע שללא התערבות ממשלתית מהותית במחירי הקרקעות ובמתן היתרי בנייה מחירי הדירות יעלו מאוד, אבל זה גם תלוי בקורונה וכמה זמן המשבר הזה יימשך. כרגע הבנתי שאף אחד לא לוקח משכנתא ולא מתבצעות עסקאות. אני מאמין שבטווח הארוך המחירים יעלו".

צורי ז'אן

גיל איצקוביץ' מרעננה, הבעלים של סוכנות הנדל"ן איצקוביץ' נכסים, צופה שהמשבר הזה יהפוך להזדמנות. "בעקבות המשבר אני צופה הזדמנויות של דיור במחירים נמוכים יותר בשוק הפרטי וגם בשוק העסקי, בין אם מדובר בשכירת מרחבי עבודה, משרדים או חנויות. לגבי התנאים בהם ייקחו את המשכנתאות, אני מאמין שהתנאים יהפכו להיות טובים יותר כי בסופו של דבר יהיה פחות ביקוש שיגביר את התחרות בין הבנקים. אם המשבר יימשך עד יוני מחירי הדיור לא יושפעו רבות לדעתי, אבל כן יהיו הזדמנויות לדירות במחירים נמוכים יותר והריביות על המשכנתאות יהיו נמוכות יותר. אבל אם המשבר יימשך עד אוגוסט, או עד סוף השנה, אני צופה נפילה חדה מאוד במחירי הדיור ותנאי המשכנתא יהיו בשפל כי יהיה המון היצע ומעט ביקוש".

רק שאלה גיל איצקוביץ' צילום: סטודיו יהודית הופמן

גיל איצקוביץ'. צילום: סטודיו יהודית הופמן

גם המתווך יעקב קנדל מכפר סבא צופה ירידה במחירי הדירות. "אני צופה בשלב הראשון אי ודאות וקיפאון כמעט מוחלט בשוק הנדל"ן", הוא אומר, "בטווח הארוך, כשיהיה שיפור במשבר הקורונה, יהיה סוג של חידוש פעילות אבל בהתאם למה שאני שומע מבחינת מספר המובטלים במשק תהיה להערכתי גם ירידה במחירי הדירות. הרבה אנשים יפוטרו וסביר להניח שכל מי שחשב לשפר דיור יעשה צעד אחד אחורה. באשר למשכנתאות, אם יימשך סוג של קיפאון בשוק הכללי בוודאי שהבנקים יהיו מוכנים להורדת מחיר המשכנתאות לעומת הימים של טרום המשבר וינסו להיות אטרקטיביים יותר. בכל מקרה, המצב ללא ספק מאוד לא צפוי וכבר אי אפשר לדעת מה יהיה מחר".

יעקב קנדל. צילום פוטו אליהו


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אדם

    למתווכים אינטרס ברור למחירים גבוהים ועדיין חלק מהמרואיינים מקצועיים מספיק לצפות ירידה.
    עם האבטלה, חוסר הוודאות, המשבר הכלכלי והמחירים הגבוהים בלאו הכי, מחירי הדיור בדרך למטה.
    אנשים יתחילו לחשוב טוב טוב לפני שיקחו משכנתאות מפלצתיות

  2. אמירה

    הכתבה הזאת מזכירה לי את הסיפור על 3 זאבים וכבשה שהחליטו לקבל החלטות בצורה דמוקרטית ולהצביע "מה אוכלים היום לארוחת צהרים"?
    את מי אתם חושבים שאכלו?
    זה בדיוק אותו הדבר לשאול מתווכי דירות מה יקרה למחיר הדירות?
    מה אתם חושבים שהם יענו?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר