חטיבת שרת. צילום עיריית כפר סבא

נחשף מודל השיבוץ החדש לחטיבות הביניים. צפו במפה המלאה

על פי התוכנית כל חטיבה תוזן בתלמידים משמונה בתי ספר יסודיים מכל רחבי העיר, למעט חטיבת שרת שאליה יעלו כיתות המחוננים מבית הספר אופירה נבון

פורסם בתאריך: 1.4.20 12:52

חברת מועצת העיר, ראש סיעת "כפר סבא מתקדמת" שבאופוזיציה הדר לביא, חברת ועדת החינוך העירונית, חשפה בתחילת השבוע בעמוד הפייסבוק שלה את תוכנית האינטגרציה החדשה בכפר סבא. על פי התוכנית כל חטיבה תוזן בתלמידים משמונה בתי ספר יסודיים מכל רחבי העיר, למעט חטיבת שרת שאליה יעלו כיתות המחוננים מבית הספר אופירה נבון.

הבוקר (רביעי) נודע לצומת השרון כי בעירייה שחררו לוועדי ההורים ולמנהלי בתי הספר את המפות המעודכנות. בין השאר נכתב: "עקב פתיחתה הצפויה של חטיבת ביניים שישית במערב העיר נבחן מודל שיבוץ תלמידים בחטיבות הביניים בעיר ולאחר שנבחנו הנתונים גובש מודל המבוסס על מספר קריטריונים אותו אישרה ועדת החינוך פה אחד. עקרונות היסוד שנקבעו על ידי ועדת החינוך וכבסיס לעבודת הצוות הם: אינטגרציה אזורית, קירבה גאוגרפית למקום המגורים לפי השיוך המקדמי לבתי הספר היסודיים, איזון מספר הכיתות בין כל חטיבות הביניים לצורך הקצאת סל משאבים ממשרד החינוך המותאם לכל חטיבה, צמצום עומסי התנועה והשימוש בתחבורה".

לדבריהם מאחר ובפריסה הגיאוגרפית של חטיבות הביניים בעיר אין קרבה שוויונית לכל אזור, נבחנו אפשרויות חלוקת העיר, לצד משתנים כמו המבנה הפיזי של כל חטיבה ומספר הכיתות.

מודל השיבוץ לחטיבות הביניים בכפר סבא. צילום עיריית כפר סבא

"מתחילת השנה ישיבות ועדת החינוך הוקדשו לנושא עתיד שיבוץ חטיבות הביניים בעיר, נושא חשוב ובעל השפעה עבור כל תושבי כפר סבא מבחינת אופי המרקם העירוני, התחבורה והחינוך", כתבה לביא בפוסט שלה, "פעילות הועדה לוותה בעבודה מקצועית משמעותית מאחורי הקלעים… בהמלצת אנשי החינוך ניסינו להגיע לסל משאבים מאוזן לכל חטיבה, בהתאם לכמות הכיתות. המודל שהתקבל בוועדה מקובל עלי מאוד. מודל זה 'חותך' את העיר לרוחב, כך שעדיין יתקיים הערבוב שאנחנו מבקשים. שמחה וגאה בתהליך המסודר והמקצועי בהובלת אגף החינוך וכל המעורבים".

ואולם מסתבר שלא כל ההורים מרוצים מהתוכנית החדשה. תגובות רבות בפוסט טוענות שמדובר בתוכנית לא טובה. "זו תוכנית גרועה ביותר", כותבת אחת האימהות. "אני עובדת באזור התעשייה ברעננה ויודעת בדיוק מה יצטרכו לעבור תלמידי דבורה עומר (בית הספר היסודי) על מנת לחצות את כל העיר. האמת אכזבה הדר, הלחץ צריך להיות להקמה של מסגרת ראויה במזרח העיר בדיוק כמו בשכונה הירוקה. בתור אמא לילדים קטנים אין מצב שאשאר לגור בעיר משיקול זה בלבד כשהם יגדלו".

אחרת כתבה: "צריכים לפעול להקמת חטיבה נוספת בשכונה המזרחית וליישם עקרון של חטיבות אזוריות. כדאי להשתחרר מתפיסות של פעם ולהתאים את מערכת החינוך בעיר, כמו גם את שאלת האינטגרציה לדור של היום. חבל שמתעקשים על מודל שנס לחו. צריכים לעבור למודל אזורי ובמקביל לקדם ייחודיות – מגמות של חטיבות העיר (שאז הקבלה תהיה על בסיס הייחודיות)".

"אני לא גרה במזרח אבל יש לי ילדות באופירה (בית הספר היסודי אופירה נבון) ולא פעם מסיעה בבוקר ממרכז העיר לאופירה דרך בן יהודה. ההלוך אורך 15 דקות שזה סביר ביותר. החזרה הביתה מאופירה הביתה דרך בן יהודה אורכת בין 35 ל-45 דק בממוצע. ללא מערך הסעות שונה לחלוטין עם נתיבים ייעודיים, הדרישה של המזרח לירוקה (כלומר שיבוץ הילדים ממזרח העיר לשכונה הירוקה) היא בלתי הגיונית בעליל".

יו"ר הנהגת ההורים, יובל קדוש: "אנחנו כרגע בודקים ובוחנים את התוכנית. התעקשנו לשמור על מודל האינטגרציה ככל האפשר, מצד שני אנחנו מבינים שיש אתגרים תחבורתיים בעיר מאז שנות ה-80, ובכל זה אנחנו מנסים לשלב את האינטגרציה ככל הניתן. אנחנו מבינים שאי אפשר שכולם יהיו מרוצים כי כל אחד רואה את הזווית שלו, אבל מדובר פה בפתרון בעיניי אפילו טוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בזמנו רצו להקים חטיבה חדשה במקום שרת – אולי זה היה פותר את הבעיה (היה פותר את בעיית החטיבה בשכונה הירוקה)

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר