אסתר נהון ז"ל. צילום פרטי
אסתר נהון ז"ל. צילום פרטי

אסתר נהון מכפר סבא נפטרה מקורונה. בתה, שחולה גם היא: "עצוב לי שאף אחד לא היה לידה בימיה האחרונים"

נהון, בת 90, אמא לתשעה, סבתא ל-30 נכדים וסבתא רבתא ל-50 נינים, הלכה לעולמה בערב חג פסח. בתה יפה מספרת על הרגעים האחרונים ומקווה שתוכל לצאת להלוויה

פורסם בתאריך: 10.4.20 11:56

אסתר נהון, בת 90, תושבת שכונת יוספטל בכפר סבא, נפטרה ממחלת הקורנה ערב חג הפסח (רביעי), לקראת חצות, בבית החולים מאיר. חלק מבני משפחתה הורשו להיפרד ממנה במחלקת הקורונה ימים אחדים בטרם הלכה לעולמה. שעת הלוויה שאמורה להתקיים היום (שישי) במתכונת משפחתית מצומצמת בבית העלמין פרדס חיים בעיר טרם פורסמה.

נהון ז"ל, הותירה אחריה תשעה ילדים, 30 נכדים ו-50 נינים. בתה יפה (ביה) עזרא נהון, אף היא חולה בקורונה ונמצאת בבידוד ביתי, מספרת לצומת השרון בדמעות כי אמה חשה לפני מספר שבועות שלא בטוב והוזמן לה אמבולנס. "בחדר מיון אמרו שהלב שלה עובד לא טוב ושצריך להתקין קוצב", היא מספרת, "היא שכבה במחלקת מערך הלב, הייתה בסדר, וביום ראשון אחרי הצהריים אמרו שהיא נדבקה בנגיף ולקחו אותה למחלקת קורונה. היא עוד דיברה והייתה חיונית ועוד הספיקו לעשות לה את הקוצב, אבל אחרי יומיים אמרו שהיא מונשמת ומורדמת. היא הייתה מונשמת בערך שבוע ימים עד שנפטרה לנו. אין לנו מושג מאיפה היא קיבלה את הקורונה. היא היתה אישה צלולה מאוד. אני ביקרתי אותה ביום ראשון לפני שגילו שהיא חולת קורונה. היא ראתה אותי במחלקת הלב ואמרה: 'למה באת? אסור לבוא, לכי הביתה'. היא הייתה צלולה וחכמה מאוד עד הרגע האחרון שלה".

לדבריה, ביום שבת ביקשו מבני המשפחה שאינם בבידוד להגיע להיפרד ממנה. "חלק מהמשפחה כן הגיעה להיפרד, אבל לא ממש נתנו להתקרב. הם לבשו חליפות ממוגנות כמו אלה שבבית החולים. חלק מהמשפחה בבידוד, אני גם חולה בנגיף, אחותי הגדולה נדבקה, הבן של אחותי, גיסי ועוד אחיין".

אסתר נהון ז"ל. צילום פרטי

לדבריה הצער הכי גדול שלה הוא שאמה, שתמיד הייתה מוקפת במשפחה, נפטרה לבדה. "ממש עצוב לי שאף אחד לא היה ליד אמא שלי בימים האחרונים. שלא יכולנו להיות לידה. היא תמיד הייתה עם משפחה ואנשים ומוקפת באהבה. ביקשנו מהרופאים שיגידו לה כל הזמן שכולנו איתה ובאמת מסרו לה והיא אמרה להם תודה כל הזמן – עד שהכל קרס".

ספרי על אמא.

"זאת אישה שגידלה תשעה ילדים בכבוד בתנאים מאוד קשים. יש לנו משפחה לתפארת. היא הייתה משכמה ומעלה ואני לא אומרת את זה בגלל שהיא אמא שלי, יעיד כל מי שמכיר אותה. היא גרה כל חייה בכפר סבא באותו הבית. בזמנו, בתקופת עמידר, כל השכנים שלנו שהיו משפחות מרובות ילדים קיבלו דירות גדולות. אמא שלי היחידה שלא קיבלה, כי הם טענו שהבית נקי ומסודר ואין צורך. ככה נשארנו 11 נפשות בדירת שלושה חדרים. היינו חמישה בנים וארבע בנות, כולם תודה לאל לתפארת. אחד גר בחו"ל, שניים גרים ברעננה, יש לי אחות בפתח תקוה והשאר פה בכפר סבא. אבא שלי עבד במפעל 'אגם גומי אוויר' בכפר סבא. הוא נפטר צעיר, בגיל 65".

בעמוד הפייסבוק שלה כתבה יפה: "מה עוד אפשר להגיד על אמא שלי, על מי שהיא הייתה? מה עשתה בחייה? האישה הכי נקייה בעולם, גידלה תשעה ילדים בתנאים קשים ובכבוד. ניסינו כולנו תמיד להיות לצידה לאהוב אותה. אני רק יכולה להתנחם שבחצי השנה האחרונה שלה היא הייתה מאושרת ובריאה ופרחה והיה לה טוב. בנינו לה מרפסת וכל יום הייתי מוציאה אותה והיה לה כיף. הצער הגדול שלנו שהיא הלכה מאיתנו לבד לבד. אמא שלי היקרה הלב שבור מסרב להאמין למציאות המרה הזאת. מה יהיה עכשיו לא נתאסף כל האחים בשבת אצלה ונשיר לה שירים? אני גמורה מהמחשבה שהכל נגמר. אולי עכשיו אמא שלי תפגוש את אבא שלי ואת יקיר (נכדה שנהרג בתאונת דרכים, א"א) שלנו. אני עצובה מאוד".

הבת יפה מספר שמאז התאונה של האחיין יקיר, בשנת 2011, "אמא שלי לא חזרה לעצמה. היא קיבלה את זה מאוד קשה וירדה במשקל. הוא היה נכד בן יחיד לאחי. יש לו שתי בנות ויקיר היה בן בכור".

את תצליחי לצאת ללוויה?

"לצערי לא הייתי אצל אמא לפני שהיא נפטרה בגלל הקורונה, וכרגע אני בקשר עם אנשי משרד הבריאות לראות אם אני כבר שלילית לנגיף. אם כן, אצא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לומר שהטרגדיה של משפחת נהון שוברת את הלב
    יהיה בלשון המעטה
    כי הטרגדיה שלהם מרסקת!
    כולנו ביוספטל יודעים מה אמא אסתר הייתה עבור ילדיה ומשפחתה
    היא הייתה עבורם הכללללללללללללל
    ובאמת מרסק לחשוב שאישה כמוהה שהייתה מוקפת בים של אהבה
    הלכה בסוף לבד
    אבל אני בטוחה שעכשיו היא עם הנכד יקיר עם הבעל וכל מי שאיבדה והיה חלק ממנה
    יהי זיכרה ברוך
    והמון אהבה למשפחת נהון היקרה והמדהימה
    חיבוק ענק ממני
    נירה אטל
    ♥️

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר