שוטר קונס מפגין הבוקר מול ביתו של גבי אשכנזי. צילום מוטי מילרוד
שוטר קונס מפגין הבוקר מול ביתו של גבי אשכנזי. צילום מוטי מילרוד

"ניסיון השתקה": שוטרים ופקחי עירייה חילקו דוחות לתושבים שהפגינו מתחת לביתו של גבי אשכנזי. צפו

אשכנזי קרא לשר לבטחון הפנים ולמפכ"ל לבטל את דוחות המשטרה בסך 5,000 שקלים כל אחד. ראש העירייה רפי סער אמר שיבטל את הדוחות שחילקו פקחי העירייה אך לא בטוח שהדבר בסמכותו

פורסם בתאריך: 13.4.20 11:19

המשטרה והעירייה קנסו הבוקר מפגינים שהפגינו מול ביתו של חבר הכנסת מסיעת כחול-לבן, גבי אשכנזי. המשטרה חילקה דוחות בסך 5,000 שקלים לכמה מפגינים על הפרה של צו בריאות העם והפקחים העירוניים חילקו לפחות דוח אחד בסך 475 שקלים על הקמת רעש.

בעמוד הפייסבוק שלו קרא אשכנזי לבטל את דוחות המשטרה. ‫"גם בימים אלה יש להבטיח את חופש הביטוי ואת זכות המחאה, בתנאי שהמפגינים מקיימים את תקנות משרד הבריאות", כתב, "הפגנה היא זכות יסוד בדמוקרטיה. אני קורא לשר לביטחון פנים ולמ"מ מפכ"ל המשטרה לשקול את ביטול הדו"חות שנרשמו למפגינים הבוקר".‬ ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, שהגיע למקום, אסף את הדוחות העירוניים ואמר שהוא מתכוון לבטלם.

"להערכתי היו במקום כ-150 איש", סיפר לצומת השרון צביקה הרפז שקיבל דוח עירוני, "שמרנו על מרחק אחד מהשני והיינו עם מסיכות ובאמת שלא נעשו פה דברים שהם נגד החוק. אני לא יודע מי ארגן את ההפגנה. ראיתי בקבוצת ווטסאפ את ההתארגנות, ומכיוון שאני כפר סבאי אז באתי. רציתי להביא גם את אשתי אבל יש לי ילדים בבית אז באתי לבד".

איך קיבלת את הדוח?

"עמדתי ולא אפשרו להשתמש במגפון אז אנשים עמדו וצעקו, אני שרקתי שריקה אחת. בא השוטר ערן חן והורה לפקחית בשם שובל דגן מהעירייה לתת דוח. אז נתנו לי דוח של 475 שקלים תחת סעיף של עשיית רעש והפרעה לציבור. אני שרקתי שריקה אחת ושריקות לא מצוין בדוח. אני חושב שזה דוח לא מוצדק. גם ראש העיר חושב שהוא לא מוצדק. הוא לקח ממני את הדוח ואמר שהוא מבוטל, לא רק שלי אלא של כל מי שקיבל דוחות של העירייה. יש פה אנשים שקיבלו גם 5,000 שקלים דוחות משטרתיים ואותם סער לא יכול היה לבטל. מאוד חבל שאשכנזי לא יצא. המטרה היא לומר לו שלא מאוחר מדי לחוקק את חוק הנאשם שהוא טוב לכל אחד ולא רק לראש הממשלה".

אתה כועס על הדוחות?

"אני מאוד כועס על הדוחות, אני חושב שזה ניסיון השתקה להפגנה שנעשתה בחסות החוק, כשכולם עמדו בהנחיות להבדיל מראש הממשלה והנשיא ושר הבריאות וליברמן. אני עשיתי את הסדר לבד ושמרתי על החוק, אני שומר גם היום ושמרתי גם בהפגנה. זה ניסיון עלוב של הפחדה ובעצם ניצול ציני של הכוח, וזה רק מראה שהאזרח הקטן משלם בעוד שאצל הכרישים הגדולים הכל בסדר. דגי הרקק הקטנים נושאים בעול. זה תמיד היה, אבל היום זה יותר מוקצן".

סער פנה למפגינים ואמר: "במדינה דמוקרטית מותר להפגין רק תשמרו על סדר ותישמעו להוראות המשטרה. למשטרה יש כללים וחוקים. תשמרו עליהם. תעברו לשטח שבו מותר להפגין. הדוח שקיבלתם מבוטל".

הדוח שקיבל הרפז מפקח העירייה

בקבוצת הווטסאפ "בלי סודות" בה היה דיון סוער בנושא ההפגנה, היו מי שטענו כי לסער אין סמכות לבטל דוחות. "ביטול דוח נמצא בסמכות בלעדית של התובע העירוני, שאין הוא כפוף לראש הרשות או לבכירים אחרים בעירייה ואסור שהם ישפיעו על שיקול דעתו, לא בעניין של הגשת כתב אישום ולא בעניין של ביטול דוחות", טען אחד התושבים, "אם הדברים נכונים מדובר במעשה פופוליסטי בו ראש העיר חורג מסמכותו".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם הגעת כוחות משטרה למקום הבחינו בכ-60 מפגינים מול ביתו של נבחר ציבור ברחוב הכרמל בכפר סבא. מדובר בהתקהלות אסורה ובהפרה בוטה של צו בריאות העם (קורונה). לאחר שהמפגינים התבקשו ע"י השוטרים לשמור על מרחק נדרש בין מפגין ומפגין ולעמוד בהפגנה בדבוקות של עד עשרה משתתפים כנדרש לפי הנחיות משרד הבריאות והם סירבו, חולקו הדוחות. משטרת ישראל קוראת לציבור להישמע להוראות המשטרה ולהימנע מהתקהלויות אסורות באופן המסכן סכנה של ממש את בריאות הציבור".

תגובת עיריית כפר סבא: "האירוע טופל על ידי משטרת ישראל במקום ובסמכותה הבלעדית של המשטרה. אנו קוראים לתושבים להמשיך ולהישמע להוראות משרד הבריאות גם בעת הפגנה. לאחר בחינת היועץ המשפטי לעירייה, הדוחות העירוניים שניתנו במקום יבוטלו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יאיר5656

    זה לט נסיון השתקה זו שמירה על החוק. מבפיק עם הכתבות המגמתיות האלו מה קורה עם קצת אמת ויושרה?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר