מפגש פעילי מטה המאבק הארצי
מפגש פעילי מטה המאבק הארצי

מטה המאבק הארצי שהתחיל בכפר סבא מונה כבר 25 ערים

14 ערים נוספות הצטרפו למטה המאבק הארצי בתוכניות הבנייה הממשלתיות, שקיים אתמול מפגש בהוד השרון

פורסם בתאריך: 17.8.17 13:01

14 ערים נוספות הצטרפו למטה המאבק הארצי בתוכניות הבנייה הממשלתיות, וכעת המטה מונה 25 ועדי פעולה מערים שונות של תושבים המוחים כנגד תוכניות הבנייה הנרחבות שמוקדמות בעריהן, בהן תוכניות מתאר, הסכמי גג, תוכניות הועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור ותמ"א 38. מטה המאבק בכפר סבא, שהיה מהראשונים שהצטרף למאבק הארצי, כרגע נוטל חלק במאבק כולל של ערים רבות וחדשות שהצטרפו למטה ביניהן ירושלים, גבעתיים, חדרה, ירוחם וטירת הכרמל.

המטה הארצי קיים אתמול (רביעי) בהוד השרון מפגש שני של המטה יחד עם הערים החדשות שהצטרפו למאבק. בפגישה השתתפו גם נציגים מהחברה להגנת הטבע, שהסבירו לחברי המטה את משמעויות תוכניות הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור ואת השלכותיה על התושבים, והשתתפו בנוסף גם אנשי תכנון ערים ובהם ד"ר טליה מרגלית מאוניברסיטת תל אביב והאדריכלית אורנה אנג'ל.

במטה המאבק הארצי הודיעו כי כבר גיבשו צוותי תקשורת ואסטרטגיה, צוותי לובינג וצוותים שפועלים לקידום המאבק והעלאתו לתודעה הציבורית ברשתות החברתיות, וצוות מקצועי הכולל יועצים ומתכננים וצוות מבצעי שיהיה אחראי על קידום המאבק בשטח. המטרה היא שהצוותים יפעלו במשותף ויסייעו לכל מאבק בכל עיר במידת הצורך. בנוסף, המטה קבע לעצמו יעד, שעד סוף החודש 100 אלף אנשים יצטרפו לקבוצת הפייסבוק שפתחו באחרונה, בשם נטו תשתיות – מחזירים את ההגיון להמון. כעת, היא מונה כאלף אנשים.

מירית שקד ברק ודורון פרייאנטה במפגש

מירית שקד ברק ודורון פרייאנטה במפגש

מירית שקד-ברק, ממובילות המאבק בכפר סבא ובמטה הארצי אמרה על המפגש: " למרות הכאב, הכעס והתסכול שוועדי הפעולה מכל הארץ שיתפו במפגש, המשך המפגש היה מרגש, עם אנרגיה גבוהה מאוד, של אנשים אכפתיים, מלח הארץ ממש, אשר נחושים בדעתם להצליח ולשנות".

ממטה המאבק הארצי נמסר: "אנו קוראים לכל תושבי הערים הנפגעים מטירוף הבנייה להמשיך והצטרף למטה המאבק הארצי למען איכות חיינו ועתיד ילדנו".

מטה המאבק נגד תוכנית המתאר בכפר סבא כבר הכריז בתחילת השבוע, בהפגנה שהשתתפו בה מובילי מטה המאבק בכפר סבא במחאה של תושבים באשדוד כנגד הסכם הגג שנחתם ביום ראשון האחרון, כי יצטרף לכל מאבק של תושבים בערים השונות כנגד תוכניות הבנייה המואצות. יחד איתו השתתפו בהפגנה מהמטה הארצי ועדים של תושבים מהוד השרון, נתניה, ירוחם וחדרה. מירית שקד ברק, אמרה אז: "המוטו שלנו: כולם בשביל כולם! אנו מעניקים תמיכה ארגונית, משפטית ותקשורתית זה לזה. היום זה אשדוד מחר זה כפר סבא וכן הלאה. באירועים, בהפגנות ובדיונים חשובים נגיע ונקים קול זעקה ונגיע. לא ניתן למחטפים לעבור! אנו קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר לגלות אחריות כלפי הציבור בישראל. כלפי הזוגות הצעירים וכלפי התושבים הותקים. לשמור לכולנו על איכות החיים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עכבר העיר

    מאבק כלכך צודק! ישר כוח לכל העוסקים במלאכה החשובה

    רוצים תכנון שפוי! תכנון שדואג לטבע, לתשתיות, לחינוך, לתחבורה ציבורית ושם את התושב בפרונט ולא את הרווחים של הנדלנים או הגחמות הפופוליסטיות של הפוליטיקאים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר