יצחק שום. צילום: עזרא לוי
יצחק שום. צילום: עזרא לוי

הפועל כפר סבא פותחת עונה: "המטרה הסופית היא להיות בליגת העל"

למרות קיץ מטלטל שכלל חילופי בעלים, מאמן חדש וסגל שהשתנה כמעט לחלוטין, הפועל כפר סבא של יצחק שום פותחת עונה אחרי מאזן מושלם בגביע הטוטו. הירוקים משתדלים לא לפתח ציפיות, אבל קולות על מאבקי עלייה כבר מתחילים להשמע

פורסם בתאריך: 18.8.17 11:54

הסיפור הגדול סביב הפועל כפר סבא התרחש עוד לפני שהתחילה בכלל העונה. ירידת הליגה ומחאות האוהדים גרמו לבעלים סתיו שחם לעזוב את הקבוצה, ומי שקיבל את המושכות הוא אהוב הקהל יצחק שום, שאחרי ששימש כשחקן וכמאמן בקבוצה, חזר אליה העונה כבעלים וכאיש החזק במועדון. למרות שנשאר כנדוניה מתקופתו של שחם, מקבל מסאי דגו גיבוי מלא מהבעלים החדש, והתוצאות בגביע הטוטו עד כה (שלושה ניצחונות) מעלים את רף הציפיות בקרב האוהדים. עד לפני חודש בהפועל כפר סבא חששו מירידה לליגה א', היום כבר יש אופטימיים שמדברים על מאבקי עלייה. היום (שישי, 16:30), הדבר האמיתי מתחיל עם משחק חוץ באצטדיון רמת גן מול הפועל רמת גן.

סגל
עזבו: סאני אומוריגי, אלי אלבז, ליאור לוי, יובל יעקובוביץ', איציק כהן, דייגו קאצ'ובה, טל איילה, סמי אליקים (פרש), טל בנש, גיא חדידה, רן יצחק, סלובודן סימוביץ', מאוויס צ'יבוטה ורן קדוש.
הגיעו: טום שלח, עידן דוד, איתי אלקסלסי, רועי זכרי, בן כוואז, דן עזריה, חליל פריג', גד מאור, ניקיטה חייקין, מיקי יאזו, ארז כובני, סתיו נסיקובסקי ופיטר נוורה.
למרות ירידת הליגה, מעניין לראות כי מספר רב של שחקנים שירדו עם הקבוצה מליגת העל לא נפגעו במעמדם, אלא השתדרגו.

מפתחות
1. השחקנים הזרים. בעוד שמרבית הסגל הישראלי נסגר עוד בתקופתו של סתיו שחם, בכפר סבא שמים דגש מיוחד על שלושת הזרים. עד כה חתמו שניים, דושאן מאטוביץ', שממשיך לעונה נוספת והקשר ההתקפי פיטר נוורה הניגרי. כפר סבא משוועת לשחקני התקפה אחרי עזיבתם של מאוויס צ'יבוטה, רן יצחק ואלי אלבז, ויחד עם רועי זכרי יצטרך נוורה לספק מספרים נאים כדי שכפר סבא תוכל לדבר למעלה.

2. חדר ההלבשה. בעלים ומנכ"ל חדשים, הסגל התחלף כמעט לחלוטין ומאמן שעומד בפעם הראשונה על הקווים כמאמן ראשי. יהיה מעניין לראות כיצד התלכיד הזה יתגבש ביחד לקבוצה מחוברת שלא תסבול מפתיחת עונה מגומגמת.

השחקנים הבולטים
"השחקנים המשמעותיים ביותר שלנו, כפי שאני רואה את זה, הם אלו ששיחקו בליגת העל", אמר דגו ל"ספורט צומת השרון". "שחקנים כמו דושאן מאטוביץ', תומר לוי, רז כהן, עומר פדידה, סהר בראון ומיקי יאזו. גם פיטר נוורה שיחק ביונה שעברה בליגה הצ'כית המאוד חזקה. רועי זכרי הוא שחקן נהדר ואנחנו נצרף עוד שחקן התקפה אחד".

1. רז כהן. "אני מביא איתי ניסיון ומנהיגות", אמר הקשר, שמסומן כאחד השחקנים המרכזיים של הקבוצה. "אני רוצה לסחוב איתי את כל החבר'ה החדשים והוותיקים יותר שבאו מבחוץ, כי אני כבר שנה רביעית במועדון. אני רוצה לעשות עונה טובה ברמה האישית ולהתקדם כמה שיותר. כקבוצה? אני שואף הכי גבוה שאפשר. מסאי מצפה ממני שאתן מעצמי את הכל, שאקרין שקט וביטחון ואקח על עצמי קצת יותר".
על פתיחת העונה של הקבוצה הוסיף כהן: "שיחקנו לא רע עד עכשיו. לא סופרים אותנו יותר מדי אבל אני בטוח שהקבוצה יכולה להגיע רחוק מאוד, מאמין שאנחנו יכולים לעלות ליגה".

רז כהן. צילום: ניר קידר

2. עומר פדידה. "אחרי שנה שעברה בה לא שיחקתי מספיק, העונה אני רוצה לחזור להנות מכדורגל, להוביל ולהיות משמעותי", אמר הקשר. "יחד עם כל הצוות המקצועי נתאחד ואני מאמין שנעשה עונה טובה. מסאי דגו הוא אחד המאמנים הכי מיוחדים שהיו לי, הוא איש מקצוע ברמה הכי גבוהה. אמנם הוא צעיר אבל יש לו רעיונות לאימון ושיטות משחק מהמפותחות ביותר בכדורגל. אני רק מקווה להחזיר לו על המגרש ולהשתפר כל הזמן. גם בשנה שעברה כשעבדתי איתו כעוזר מאמן הוא היה דומיננטי. אני מקווה לתרום לקבוצה ביכולת, בשערים ובבישולים. כמה שיותר, יותר טוב".

השיטה
"נצטרך להיות גמישים וזה גם מה שאמרתי לשחקנים", אמר דגו. "בכדורגל המודרני אתה לא יכול לשחק אותו הדבר כל הזמן. בכל מערך שאנחנו נעלה נשמור על היתרונות שלנו שהם הנעת כדור ולחץ לאחר איבוד. נראה קבוצה שתשחק כדורגל התקפי, שתעבוד קשה ונקווה שזה יתאים בכל שיטה וסגנון. תהיה קבוצה טובה, כך האמנתי מהרגע הראשון ועכשיו כששום הגיע הוא מחזק עוד את הקבוצה. אין עלינו לחץ, לא מדברים על עלייה או ירידת ליגה. נסתכל בלבן של העיניים לכל יריבה שתבוא וניתן את הכדורגל שלנו. אמרתי לשחקנים שהם צריכים להבין שהם משחקים בקבוצה גדולה".

על האפשרות לעלות ליגה כבר העונה אמר דגו: "קבוצות שמדברות מההתחלה על עליית ליגה בדרך כלל לא משיגות את המטרה. שיחקתי בליגה הזו שמונה שנים ואני מכיר אותה. אני מחפש את השחקנים הצנועים שרוצים לעבוד בשקט בלי פוזות". המאמן הצעיר התייחס לשיתוף הפעולה עם יצחק שום, שמעורב מאוד בצד המקצועי: "אני מאוד נהנה משיתוף הפעולה. שום מעביר לי כל הזמן שמות והוא עוזר לי בהכל. אין בעל בית שעבר את מה שהוא עבר בכדורגל. אני נעזר בו מאוד ויש שיתוף פעולה הכי כיפי בעולם. אני בן אדם בלי אגו, בכל רגע נתון הדלת שלי ושלו פתוחה, אני לוקח כל עצה ממנו בכיף והלוואי שזה יימשך ככה".

דבר הבעלים
יצחק שום מתרגש מאוד וכבר לא יכול לחכות למחזור הראשון: "מי שיראה את הקבוצה העונה יהנה. כרגע הסגל הזה הוא הבסיס של הקבוצה. יכול להיות שיצורף עוד זר, כאשר אני בודק מועמדים. אני עוד לא מגדיר מטרות כי אנחנו בתחילת הדרך, תוך כדי תנועה נדע בדיוק. המטרה הסופית היא כמובן להיות בליגת העל, אבל חשוב לי גם שנתווה דרך ונעמוד בה".

תסריטים
אופטימי: כפר סבא ממשיכה את היכולת מגביע הטוטו ומציגה קישור והתקפה מהטובים בליגה הלאומית. ההילה של יצחק שום מחזירה את הקהל ללויטה והמועדון חוזר בסיום העונה לליגת העל, למרות כל התחזיות.
פסימי: כפר סבא משלמת מחיר על בניית הסגל המאוחרת ופותחת לא טוב את העונה. חוסר הניסיון של מסאי דגו בא לידי ביטוי והקבוצה מתדרדרת לפלייאוף התחתון.

דבר האוהדים
"זאת תהיה עונה מרגשת כי סוף סוף יצאנו לדרך חדשה עם קירבה לאוהדים", אמר האוהד דור פחימה. "סתיו שחם, שכבר היה לא רצוי ולטעמי עשה הרבה נזק, עזב. זו הולכת להיות עונה מאוד קשה ואנחנו יודעים שלא יהיו לנו בעונה הזו הרבה הצלחות, אבל האוהדים יחזרו ליציע. המטרה מבחינתי היא להישאר בליגה, תוך כדי בניית סגל איכותי לעונה הבאה שיוכל לעלות. עלייה לפליאוף העליון העונה תהיה הישג גדול. אני מקווה שכבר למשחק מול הפועל רמת גן יגיעו מעל ל-500 אוהדים ולמשחקי הבית יגיעו כ-1500. העצה שלי לצוות המקצועי היא לשחק כדורגל התקפי ושמח, לתת לאוהדים להנות, בניגוד לעונה שעברה בליגת העל, בה לא ראינו כדורגל".

אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: עזרא לוי

אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: עזרא לוי

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר