עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

יועמ"ש העירייה דחה את הדרישה להדיח חברים בוועדת התכנון והבנייה: "אי הבנת לשון החוק"

התושבים הפעילים אתי בוים וערן ורנר דרשו להדיח מהוועדה חברים שהחמיצו ישיבות רבות, אך היועץ המשפטי של העירייה הסביר להם שטעו בהבנת החוק. בתגובה הם אומרים: "מצרים על הטעות, עם זאת בפן הציבורי הטענה שרירה וקיימת"

פורסם בתאריך: 7.5.20 15:05

היועץ המשפטי של עיריית כפר סבא, עו"ד אלון בן זקן, דחה את פנייתם של הפעילים החברתיים תושבי העיר ערן ורנר ואתי בוים, שדרשו מראש העירייה רפי סער להפסיק את חברותם של שני חברי ועדת התכנון והבנייה עו"ד יובל לוי וסגן ראש העיר איתן צנעני. בפנייה לסער בראשית השבוע טענו השניים כי לפי חוק התכנון והבניה היעדרות רציפה של שלוש ישיבות לפחות מחייבת את ראש הוועדה, במקרה הזה סער עצמו, להדיח את החברים מהוועדה.

עם זאת, לפי עו"ד בן זקן, השניים טועים טעות שמקורה "ככל הנראה באי הבנת לשון החוק ובניסיון שגוי ליישמו על חברי ועדת משנה לתכנון ובניה, בעוד אלו הוחרגו באופן מפורש מתחולתו", כלשונו של היועץ המשפטי. לדבריו, סעיף 44א' לחוק התכנון והבניה שעליו נשענו השניים בפנייה אכן עוסק בהיעדרות חבר מישיבות מוסד תכנון, אלא שסעיף קטן (ה') של אותו סעיף מחריג את הועדה המקומית ואת ועדת המשנה של הועדה המקומית. "דומה כי המטרה הניצבת בבסיס החרגה מפורשת זו הינה ליישם התפיסה לפיה לא ראוי להטיל סנקציות על מי שממלא את תפקידו בהתנדבות, כפי שנהוג לעשות במוסדות תכנון אחרים, שחבריהם הם אנשי מקצוע המקבלים שכר על עמלם ותמורה בגין השתתפותם בישיבות מוסד התכנון", כתב לורנר ובוים.

ערן ורנר

ורנר וביום שטענו בתחילה כי "לא ניתן להשלים עם הפרת חובה חקוקה", מקבלים את התיקון של היועץ המשפטי ואומרים בתגובה לצומת השרון: "קיבלנו את תגובת העירייה ואכן בתיקון לחוק הוחרגה וועדת המשנה ברשות המקומית מדרישת חובת הנוכחות. לפיכך אין מקום להמשך בירור התלונה במישור המנהלי ואנו מצרים על הטעות בדרישה. עם זאת, בפן הציבורי הטענה שרירה וקיימת. עמדתנו היא שמי שנעדר באופן חוזר ונשנה מדיוני הוועדה ולא דואג למילוי מקומו – לא ראוי כי ימשיך לכהן בוועדה".

אתי בוים


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר