רועי לבנה ואריק אידל. צילום דובר צה"ל
רועי לבנה ואריק אידל. צילום דובר צה"ל

הבלתי נפרדים: חברי הילדות מכפר סבא התגייסו יחד, יצאו יחד לקורס מפקדים ועכשיו קיבלו יחד אות הצטיינות

רועי ליבנה ואריק אידל, לוחמים ביחידת האיסוף הקרבי של פיקוד מרכז, קיבלו בשבוע שעבר את אות מצטיין מפקד היחידה. "אני שמח שמעריכים אותי ואת העשייה שלי", אומר ליבנה. "זה מרגש", אומר אידל

פורסם בתאריך: 13.5.20 12:58

תושבי כפר סבא רועי ליבנה ואריק אידל, חברי ילדות ולוחמים ביחידה 636, יחידת האיסוף הקרבי של פיקוד מרכז, קיבלו ביום רביעי שעבר אות מצטיין מפקד היחידה לרגל יום העצמאות. הטקס, שנערך במחנה עופר, התקיים בשל מגבלות הקורונה במתכונת מצומצמת ושודר בעמוד הפייסבוק של היחידה, שם צפו בו משפחות החיילים.

ליבנה למד בתיכון כצנלסון ואידל בתיכון רבין. השניים שיחקו יחד בקבוצת הכדורסל של הפועל כפר סבא מגיל 13 ועד שהיו בני 16. ליבנה, בן 21, התגייס בנובמבר 2017 ומשרת כמפקד פלוגה בגדוד. יש לו אחות גדולה ואח תאום המשרת כלוחם בחיל התותחנים בפיקוד צפון. לאחר ארבעה חודשי שירות סדיר יצא לקורס מ"כים, וחזר לפקד על הצוות שלו. "אני מאוד מרוצה מהתפקיד ומחובר אליו", הוא אומר, "האנשים והפלוגה הם אלו שתורמים לשירות שלי ולאווירה הטובה שגורמת לי לרצות להמשיך. אני שמח מהעבודה החשובה שיוצא לי לקחת בה חלק בה ביום יום, ואני מרגיש שאני לוקח חלק משמעותי בשמירה ההדוקה על תושבי הגזרה ביום ובליל, תוך כדי עבודה מודיעינית מעניינת". כשנשאל על ההצטיינות, ענה בצניעות שכלל לא חשב על זה. "אני רגיל לעשייה אך עם זאת שמח לראות שמעריכים אותי ואת העשייה שלי. אני הרבה זמן בקו המבצעי, נותן מעצמי המון, שואף לשפר את המקום שאני נמצא בו, להשתפר ולעזור לאנשים".

אידל, בן 21, התגייס גם הוא בנובמבר 2017 ויצא יחד עם ליבנה לקורס מ"כים והיה מפקד צוות במשך ארבעה חודשים. בתפקידו הנוכחי הוא משרת במפל״ג (מעטפת פלוגתית, שם הוא עובד עם גורמים חיצוניים מהיחידה) ומסייע לפלוגה מבחינת המענה הרחפני והאווירי. "אני מרוצה מאוד מהמקום שאני נמצא בו ובזכות זה אני נותן מעצמי למען האנשים", הוא אומר, "רציתי להגיע ליחידה 636 ואני מתחבר לעשייה בגזרה, מרגיש שהפעילות בגזרה קרובה לתושבים, תורמת, נחוצה ומספקת מעל הכל. מהשירות זכורים לי כל אירועי השגרה, השמירה השוטפת על התושבים, המארבים והפעילויות המודיעיניות והסיכוליות האינטנסיביות במשך כל הלילה – כל אלו תורמים לחווייתי בתור מפקד ביחידה". על קבלת ההצטיינות הוא אומר: "זה מרגש לקבל הצטיינות, כיף לדעת שמעריכים את העבודה שלך. עבדתי לא מעט בתקופת השירות שלי. המשפחה בבית גאה בי".

מפקד היחידה, סא"ל ר׳, אמר בטקס: "אני גאה לעמוד כאן היום אתכם ולהעניק תעודות הצטיינות לטובי בנינו. מדינת ישראל ציינה 72 שנים לעצמאותה- עצמאות אשר מתבססת בראש ובראשונה על איכות אנשיה, ואתם המצטיינים- משקפים הלכה למעשה איכות זאת. עוצמתה של יחידה 636 נובעת מאנשיה – היוזמים, המובילים, המקצועיים והערכיים. המצטיינים מובילים את אנשינו ובזכות העשייה המתמדת והשאיפה לשיפור מתמיד, אנו כיחידה מסכלים ומונעים פיגועים ומפגעים רבים ושומרים יום יום על בטחון תושבי מדינת ישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר