הדמיית אזור התעסוקה החדש בכפר סבא. מתוך התוכנית
הדמיית אזור התעסוקה החדש בכפר סבא. מתוך התוכנית

משרדים, אזורי בילוי ו-1,360 דירות: העירייה מתכננת מהפכה באזור התעשייה הישן

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא אמורה לדון מחר (שני) בתוכנית לחידוש אזור התעשייה והקמת אזור תעסוקה ענק במקומו. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 10.5.20 19:18

עיריית כפר סבא מקדמת הקמת אזור תעשייה חדש בכפר סבא שייקרא פארק המוביל. מדובר בתוכנית התחדשות של אזור התעשייה הישן, מגבול הפארק העירוני ומזרחה, כולל רצועת המוביל הארצי (פארק ענק המתוכנן לקום לאורך תוואי המוביל הארצי ולעבור בין השאר גם סמוך לכפר סבא). מדובר, על פי דברי ההסבר, ברובע עירוני חדש ופעיל, בעיקרו תעסוקתי, עם אזור פנאי ובילוי וכן יחידות דיור קטנות, בשטח של 745 אלף מ"ר.

"תכנית פארק התעסוקה החלה את דרכה בשנת 2014 עד שנת 2018 ונעצרה", נכתב בסדר היום לישיבת המשנה שתדון בתוכנית ותתקיים מחר (שני). "עם שינויי הנהלת העיר לאחר הבחירות הוחלט לבחון את התוכנית מחדש ולגבשה להליך סטטוטורי. תוכנית המטרו העתידיות מייעדות 5 תחנות בתוך העיר, 2 מהן בדפנות פארק המוביל".

מטרת תכנית פארק המוביל הינה התחדשות אזור התעשיה הישן לכדי רובע עירוני חדש ופעיל 24/7, הנותן מענה לדרישות התעסוקה העירוניות החדשות. "מדובר ברובע מעורב שימושים הכולל פנאי ובילוי, ויחידות דיור קטנות, שינוי התואם לצרכים המשתנים של העידן המודרני", נכתב, "בכדי לחדש את האזור הקיים, ההופך לרובע עירוני מעורב שימושים, התוכנית מכוונת לשימוש אינטנסיבי של משאב הקרקע, ומאפשרת עירוב שימושים אשר מטרתו לייצר פעילות אורבנית בכל שעות היממה. כל זאת, על בסיס מדיניות להעצמת זכויות, צפיפות ושימושים סביב תחנות המטרו העתידיות. התוכנית תומכת בשינוי מגמה למעבר מתעשייה כבדה רועשת ומזהמת, לכיוון תעסוקה עתירת ידע, מסחר פנאי ובילוי, ויחידות דיור קטנות מיוחדות. לפיכך, מגדירה הקפדה מרבית על איכות הסביבה וכוללת פתרונות לשילוב תעשייה זעירה במתחם, מבלי לפגוע בשימושים האחרים. בנוסף, מגדירה התוכנית תת מתחמים שייתנו מענה – לשירותי רכב ומלאכה במסגרת תקן משופר למניעת רעש וזיהום. כל אלו יבואו לידי ביטוי באמצעות איזור ZONING המשולבים בתכנית".

הדמיית אזור התעסוקה החדש בכפר סבא. מתוך התוכנית

באשר לתחבורה לאזור נכתב: "בהתאם לציפייה לעלייה משמעותית במספר באי המתחם, מערכות התחבורה וחתכי הרחוב ישופרו ויורחבו, עם דגש על יוממות ללא רכב פרטי, ומתן דגש על תחבורה ציבורית לרבות שימוש בקו המטרו וחיזוק קישוריות המתחם עם השכונות הגובלות תוך עידוד הולכי רגל, רוכבי אופניים לאמצעי תחבורה ציבורית ושיתופית, אם במתחם ואם מחוצה לו. המרחב הציבורי הפתוח, רחובות ושטחים פתוחים יתוכננו תוך קישוריות מרבית לשימושים המסחריים שבמפלס הרחוב, ולסביבת המתחם. בממשק בין החלקים הבנויים לבין השטחים הציבוריים הפתוחים המרכזיים, פארק כפר סבא ופארק המוביל הארצי, ישולבו במינון יחסי, יחידות מגורים קטנות מיוחדות, עד 50 מ"ר שטח כולל פנים דירתי, הפונות לשטחים הירוקים. מגורים אלו מיועדים לשילוב בבניינים מעורבי שימושים, ופנייה לאוכלוסיות מגוונות".

בתחום התוכנית מתוכננים שלושה מבני חניה לציבור- חניון מגרש 1 עם שישה מפלסים – 20 אוטובוסים ו-1,050 חניות, מגרש 2 עם שישה מפלסים ובהם 960 חניות ומגרש שלישי עם מספר מפלסים וחניות דומה. בנוסף מתוכננים אלף חניות ברחובות.

בעירייה מתכננים 1,360 יחידות מגורים בגודל 50 מ"ר אולי למגורי סטודנטים ותוך ידיעה שבאזור לא יינתנו שירותי חינוך. בנוסף יהיה דיור להשכרה ודיור מוגן. בסך הכל מתוכננים עוד 52 של דרכים ו-19 דונם חניון.

בייעוד שטחים לצרכי ציבור, השימושים האפשריים על פי התוכנית הם: "מוסדות לשירותי חירום, שירותי קהילה, תרבות, רווחה, דת, בריאות, חינוך מקצועי ואקדמי, לרבות מפעלי תעסוקה לנוער או חממות טכנולוגיות, מבני חניה ציבורית וכל שימוש אחר תואם לחוק התכנון והבנייה שיאושר על ידי הועדה המקומית".

ההגדרות והשימושים שתואמו ואושרו עם משרד הבריאות הם בשלושה אזורים: האחד תעסוקה נקייה בייעודים המעורבים במגורים שתכלול משרדים, תעשייה עתירת ידע, הנדסה, מחשוב קליניקות לרופאים וכדומה. האזור השני הוא לעסקים שיש להם השפעות סביבתיות הניתנות למזעור כמו מלאכות, שירותי רכב, אולמות אירועים, פאבים ומועדונים. האזור השלישי הוא רצועת המוביל הארצי המוגבל לבנייה.

חבר המועצה פנחס כהנא כתב לעיתונאים בעיר: "קיבלנו את החומר יומיים לפני הישיבה וביקשתי לדחות כדי שנקבל חומר בזמן על פי חוק וזאת כדי ללמוד אותו. איך זה ייתכן שתוכנית כה משמעותית, חשובה ביותר, לא מגיעה לפני ההליך הסטטוטורי לדיון ציבורי רחב. הדיון נועד להמליץ בפני הועדה המחוזית, שתוכנית זו בסמכותה, להפקיד. אני יכול לברך על היוזמה להפוך האזור למודרני. הייתי רוצה לשמוע דעת ציבור… איני בא לטעון נגד התוכנית, חסר לי השיח ומסמכי רקע פרוגרמתיים. לפני ההחלטה חייבים עוד שיח עם הציבור".

לצומת השרון אומר כהנא: "התחדשות אזור תעשיה היא דבר מבורך אבל יש נושאים שאינם בשלים לחלוטין, כמו 1360 יחידות מגורים של 59 מ"ר או חומת מבנים בגבול הפארק. לא ברור אם הציבור יאהב ללכת כך בפארק, לא ברור נושא הצל על הפארק. העליתי הנושא ציבורית כי זה פרויקט שצריך לשתף הציבור, כמו בכל פרויקט משמעותי כמו התחדשות עירונית של מתחם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר