מחטאים את גן תות בכפר סבא. צילום עיריית כפר סבא
מחטאים את גן תות בכפר סבא. צילום עיריית כפר סבא

"אנשים מפחדים להסתובב בשכונה": סייעת בגן נחשפה לקורונה אבל הילדים לא מחוייבים בבידוד והתושבים בלחץ

עד לקבלת תוצאות הבדיקה של הסייעת בגן תות הילדים לא מחוייבים בבידוד ותושבי השכונה חוששים להדבק. ההורים טוענים: "לא קיבלנו הנחיות מיוחדות ממשרד הבריאות". משרד הבריאות: "כל עוד אין הוכחה שהסייעת חולה והיא בבידוד אין צורך בשום פעולה נוספת לגבי הילדים"

פורסם בתאריך: 11.5.20 18:14

תושבים בשכונת הדרים בכפר סבא, והורים לילדים מגן תות בשכונה שנסגר הבוקר לאחר שהתגלה שבנה של סייעת העובדת בו נדבק בקורונה, טוענים שמשרד הבריאות לא נתן שום הנחיה ברורה באשר לאופן בו עליהם לנהוג עם הילדים. ממשרד הבריאות נמסר כי "הנחיות משרד הבריאות שניתנו הם שכל עוד אין הוכחה שהסייעת חולה והיא נמצאת בבידוד בשל המגע שלה עם חולה מאומת – אין צורך בשום פעולה נוספת לגבי הילדים".

לצומת השרון נודע שהסייעת הגיעה לגן אתמול מבלי שידעה שבנה חלה. הנגיף התגלה בגופו לאחר שעבר הליך רפואי. הסייעת נכנסה לבידוד והילדים, כאמור, לא הגיעו ללימודים הבוקר ובצהריים חיטאו עובדי העירייה את הגן.

קרוב משפחה של סייעת נדבק בקורונה, משרד החינוך והעירייה סגרו את הגן

"כל הורה סביר היה דואג בוודאי שהילד שלו לא יצא מהבית עד שיתבררו תוצאות בדיקות הקורונה של הסייעת", אומר הורה תושב השכונה לצומת השרון, "אבל אין כל הנחיות ברורות ולכן אי אפשר לסמוך על כך שכל ההורים אחראיים באופן הזה. למעשה אנחנו תלויים באוויר כשיש חשש סביר שאותה סייעת חלתה בקורונה. אנשים מפחדים להסתובב בשכונה. במקרה כזה צריך להרחיב את הדעת ולהנחות את ההורים מעבר לנהלים הרגילים. מה יקרה בזמן הזה עד קבלת התוצאות? רוצים שתהיה התפרצות בעיר בגלל זה?".

מחטאים את גן תות בכפר סבא. צילום עיריית כפר סבא

הורה לילד בגן אומר לצומת השרון: "לא קיבלנו שום הנחיות. אנחנו חוששים מאוד. אין לנו שום כעס על הסייעת. אנחנו גם מרוצים בסך הכל מהתנהלות העירייה שפעלה בצורה אחראית ומהירה. גם הגן פעל בצורה אחראית. הסייעת לא ידעה שקרוב משפחתה נדבק בקורונה עד אחרי שעות הפעילות בגן אתמול. היא פגשה אתמול את הילדים מבלי שהיא יודעת שהיא עלולה להיות בסיכון לחלות בקורונה. אני לגמרי מאחל לה בריאות אבל זה לא הגיוני שאף גורם רשמי לא יוצר איתנו קשר כדי להפיג את חוסר הוודאות שלנו לגבי מה עלינו לעשות עם הילדים. אני אישית חושב שהיה צריך לבדוק אותם ליתר ביטחון".

יו"ר ועד שכונת הדרים, איציק מנהיימר: "ראשית אני רוצה לשלוח איחולי החלמה מהירה לקרוב המשפחה של סייעת הגן. כמו כן אני רוצה להודות לעיריית כפר סבא על תגובתה המהירה והאחראית עם היוודע חשש להידבקות בגן תות. עם זאת קיימת בעייתיות בחוסר הנחיות ממשרד הבריאות של הורי הילדים אשר באו במגע עם הסייעת. איננו רוצים שילדים נוספים בשכונה יהיו חשופים לנגיף הקורונה. כרגע יכולים הילדים להסתובב בשכונה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. רק במידה ותוצאות בדיקת הקורונה של הסייעת תהיה חיובית, יחויבו הילדים להישאר בבידוד. אני סמוך ובטוח שהורים אחראים יישארו עם ילדיהם בבתים. אני קורא למשרד הבריאות לקבוע מדיניות למעגלים הנוספים עד סיום בירור ההדבקה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר